Στις ράγες έξι σιδηροδρομικά έργα 4 δισ. ευρώ

Στις ράγες έξι σιδηροδρομικά έργα 4 δισ. ευρώ

Στη δεύτερη φάση τους εισήλθαν οι διαγωνισμοί για την ανάθεση του «πακέτου» των σιδηροδρομικών έργων νέας γενιάς που προκήρυξε η ΕΡΓΟΣΕ στις αρχές του 2022. Πρόκειται για συνολικά έξι συμβάσεις, συνολικού εκτιμώμενου ύψους της τάξεως των 3,8-4 δισ. ευρώ.

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στη δεύτερη φάση τους εισήλθαν οι διαγωνισμοί για την ανάθεση του «πακέτου» των σιδηροδρομικών έργων νέας γενιάς που προκήρυξε η ΕΡΓΟΣΕ στις αρχές του 2022. Πρόκειται για συνολικά έξι συμβάσεις, συνολικού εκτιμώμενου ύψους της τάξεως των 3,8-4 δισ. ευρώ. Τα έργα διεκδικούν τουλάχιστον τρεις κοινοπραξίες και συγκεκριμένα οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat – Siemens, Αβαξ – Alstom και Μυτιληναίος – Ελλάκτωρ.

Σε σχετική του συνεδρίαση εντός της εβδομάδας, το διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ ενέκρινε τα πρακτικά και των έξι έργων, κίνηση που σηματοδοτεί την έναρξη της διαδικασίας του ανταγωνιστικού διαλόγου, ώστε να οριστικοποιηθούν οι τεχνικές προδιαγραφές και το λεπτομερές αντικείμενο των έργων. Ταυτόχρονα, η ΕΡΓΟΣΕ ενέκρινε και τη δημοπράτηση του διαγωνισμού για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου, που θα συνδράμει στο πλαίσιο του ανταγωνιστικού διαλόγου, αξιολογώντας μελέτες, επιλέγοντας τις τεχνικές μελετητικές λύσεις που θα προτείνονται και καταλήγοντας σε μια τελική βέλτιστη λύση. Μετά τον διάλογο θα ακολουθήσει η υποβολή των οικονομικών προσφορών. Σημειωτέον ότι η εκπόνηση των απαιτούμενων οριστικών μελετών θα ολοκληρωθεί από τον ανάδοχο εκάστου έργου, ο οποίος θα προκύψει από τη διαγωνιστική διαδικασία. Με βάση τον ρυθμό των διαδικασιών εκτιμάται ότι οι πρώτοι ανάδοχοι για τα έργα θα προκύψουν προς το τέλος του 2023.

Οι διαγωνισμοί εισήλθαν στη δεύτερη φάση τους.

Η μεγαλύτερη από τις εργολαβίες που έχουν προκηρυχθεί, ύψους 1,68 δισ. ευρώ, αφορά την κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Τοξότες. Υψους 1,07 δισ. ευρώ είναι το έργο για την αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο. Η εν λόγω εργολαβία προβλέπει την εγκατάσταση σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης. Σημαντικού αντικειμένου, 476,5 εκατ. ευρώ, είναι και η ολοκλήρωση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα, στο τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών, ενώ η κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου έχει προϋπολογισμό 390,5 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, το έργο της νέας γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα αυτής με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο υπολογίζεται ότι θα στοιχίσει 308,6 εκατ. ευρώ. Τέλος, 53,4 εκατ. ευρώ έχουν προϋπολογιστεί για τη σιδηροδρομική σύνδεση της 6ης Προβλήτας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και την κατασκευή προαστιακής γραμμής στη Δυτική Θεσσαλονίκη.

Υπενθυμίζεται ότι η νέα γενιά των σιδηροδρομικών έργων προβλέπει και μια σειρά καινοτομιών, όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι όλες οι εργολαβίες περιλαμβάνουν τόσο τα έργα υποδομής όσο και τη σηματοδότηση. Μέχρι πρότινος, για κάθε γραμμή του εθνικού δικτύου προβλέπονταν δύο ξεχωριστές εργολαβίες, συχνά με διαφορετικούς αναδόχους, μία για την υποδομή και μία για τη σηματοδότηση.

Αυτός είναι και ο λόγος που στη νέα γενιά η παρουσία ξένων ομίλων, με υψηλή εξειδίκευση και τεχνογνωσία στη σηματοδότηση, είναι απαραίτητη. Σημειωτέον ότι τα έργα θα υλοποιηθούν ως δημόσια έργα, με κοινοτική χρηματοδότηση, και όχι ως έργα παραχώρησης ή συμβάσεις ΣΔΙΤ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT