Αύξηση τζίρου το 2021 για τους «Μύλους Λούλη»

Αύξηση τζίρου το 2021 για τους «Μύλους Λούλη»

Με αυξημένες πωλήσεις, αλλά με σημαντική υποχώρηση των λειτουργικών κερδών έκλεισε το 2021 για τους «Μύλους Λούλη», αποτελέσματα που φαίνεται να επηρεάστηκαν ήδη σημαντικά από τις ανατιμήσεις στο ενεργειακό κόστος και στις πρώτες ύλες

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με αυξημένες πωλήσεις, αλλά με σημαντική υποχώρηση των λειτουργικών κερδών έκλεισε το 2021 για τους «Μύλους Λούλη», αποτελέσματα που φαίνεται να επηρεάστηκαν ήδη σημαντικά από τις ανατιμήσεις στο ενεργειακό κόστος και στις πρώτες ύλες. Μάλιστα, το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας αποφάσισε να προτείνει τη μη διανομή μερίσματος για τη χρήση του 2021, λαμβάνοντας υπόψη, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην οικονομική έκθεση, τα αποτελέσματα της χρήσης 2021, τη χρηματοοικονομική κατάσταση της εταιρείας, τις προοπτικές, καθώς και τα δεδομένα του ευρύτερου χρηματοοικονομικού περιβάλλοντος.

Σύμφωνα, λοιπόν, με όσα ανακοίνωσε χθες η εισηγμένη, οι πωλήσεις σε ενοποιημένο επίπεδο διαμορφώθηκαν το 2021 σε 134,91 εκατ. ευρώ από 111,06 εκατ. ευρώ το 2020, καταγράφοντας αύξηση 21,17%. Αξίζει να σημειωθεί ότι η αύξηση του τζίρου προήλθε σε σημαντικό βαθμό από τις υψηλότερες τιμές πώλησης στις οποίες διέθεσε τα προϊόντα της κατηγορίας «επαγγελματικά προϊόντα αλευρόμυλου», που αποτελεί και την κατηγορία με τη μεγαλύτερη συνεισφορά στις πωλήσεις, λόγω των ανατιμήσεων στο σιτάρι κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2021. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της κατηγορίας αυτής αυξήθηκαν σε επίπεδο ομίλου κατά 11,89%, στα 90,85 εκατ. ευρώ. «Η αύξηση αυτή επήλθε λόγω των αυξήσεων στην τιμή πώλησης της κατηγορίας το τελευταίο τρίμηνο του 2021, προκειμένου να αντισταθμιστεί η πρωτοφανής αύξηση των τιμών των πρώτων υλών (σιτάρι) και του κόστους ενέργειας στην παραγωγή», αναφέρουν οι «Μύλοι Λούλη».

Ενδιαφέρον έχει επίσης την ίδια ώρα η μείωση του όγκου πωλήσεων στην κατηγορία των καταναλωτικών προϊόντων αλευρόμυλου και μειγμάτων αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, καθώς η μόδα της παρασκευής ψωμιού στο σπίτι που εκδηλώθηκε κατά το πρώτο lockdown το 2020 φαίνεται ότι πέρασε. Ετσι, ενώ το 2020 είχαν πουληθεί 28,2 χιλιάδες τόνοι, το 2021 πουλήθηκαν 22,4 χιλιάδες τόνοι.

Το κόστος πωληθέντων στον όμιλο για το 2021 ανήλθε στα 115,39 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 28,48% σε σύγκριση με το 2020, κάτι που εξηγεί σε σημαντικό βαθμό και τη συμπίεση των κερδών. Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων υποχώρησαν το 2021 κατά 15,14% και διαμορφώθηκαν σε 7,16 εκατ. ευρώ. Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν κατά 36,22%, στις 807.448 ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν σε 1,19 εκατ. ευρώ από 703.798 ευρώ το 2020.

Σε ό,τι αφορά την τρέχουσα χρήση, η διοίκηση της εταιρείας επισημαίνει ότι η πορεία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη συνεχή αβεβαιότητα στην εγχώρια αγορά λόγω της εν εξελίξει εμπόλεμης κατάστασης στην Ουκρανία, της ενεργειακής κρίσης αλλά και της πανδημίας COVID-19.

Υποχώρησαν τα λειτουργικά κέρδη, το Δ.Σ. της εταιρείας θα προτείνει τη μη διανομή μερίσματος.

Για την περίοδο 2022-2025 οι στρατηγικές προτεραιότητες του ομίλου είναι οι ακόλουθες:

– Αύξηση των πωλήσεων στο HOBARECA (ξενοδοχεία, αρτοποιεία, εστιατόρια, καφέ) τόσο στο αλεύρι όσο και στις πρώτες ύλες.

– Ανάπτυξη του δικτύου πωλήσεων στη Βουλγαρία, στοχεύοντας σε πωλήσεις με μεγαλύτερη κερδοφορία.

– Βελτίωση της ποιότητας και της ποικιλίας των υφιστάμενων παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών. Δημιουργία ποιοτικών και καινοτόμων νέων προϊόντων τα επόμενα έτη.

– Λειτουργική αποδοτικότητα. Αύξηση της παραγωγικότητας με σκοπό τη μείωση του κόστους παραγωγής.

– Εμφαση στη βιωσιμότητα και την κοινωνική ενεργοποίηση. Βελτιστοποίηση των μηχανισμών εταιρικής διακυβέρνησης.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT