ΑΔΜΗΕ: Επανεξέταση επενδύσεων εάν δεν αυξήσει το Wacc η ΡΑΕ

ΑΔΜΗΕ: Επανεξέταση επενδύσεων εάν δεν αυξήσει το Wacc η ΡΑΕ

Θα προχωρήσουμε σε αλλαγές του 10ετούς πλάνου, λένε υψηλόβαθμα στελέχη

2' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε τροποποίηση του δεκαετούς αναπτυξιακού προγράμματος του ηλεκτρικού συστήματος μεταφοράς ενέργειας προτίθεται να προχωρήσει ο ΑΔΜΗΕ εάν η ΡΑΕ επιμείνει στην απόφασή της για Wacc (μεσοσταθμικό κόστος κεφαλαίου) στο 6,1%. Αυτό γνωστοποίησαν την Παρασκευή στελέχη του διαχειριστή σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν σε συνέχεια της αντιπαράθεσης με τη ΡΑΕ και τις δημόσιες τοποθετήσεις για το ζήτημα που εξέφρασε στις αρχές της εβδομάδας ο πρόεδρος της Αρχής, Αθανάσιος Δαγούμας.

«Μόλις πάρουμε στα χέρια μας την απόφαση της ΡΑΕ και εάν διαπιστώσουμε ότι επιμένει στο 6,1%, θα επανεξετάσουμε το δεκαετές μας αναπτυξιακό πλάνο. Είναι μια δύσκολη άσκηση, γιατί κάθε επένδυση είναι απαραίτητη για τη χώρα και το τελευταίο που θα κάνουμε είναι να αφαιρέσουμε κάποιο κρίσιμο έργο. Εάν όμως δεν μπορούμε να διασφαλίσουμε τα δάνεια που απαιτούνται για να προχωρήσουν τα έργα, θα πρέπει να ξαναδούμε τον χρόνο υλοποίησης κάποιων έργων», είπε ο γενικός διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης και Ψηφιακού Μετασχηματισμού του ΑΔΜΗΕ, Ιάσων Ρουσόπουλος. Ειδική αναφορά έκανε μάλιστα στις διεθνείς ηλεκτρικές διασυνδέσεις της χώρας (Ισραήλ, Κύπρος και Αίγυπτος), επισημαίνοντας ότι είναι κρίμα η χώρα να χάσει το παράθυρο ευκαιρίας για τη συμμετοχή της σε αυτά τα γεωπολιτικής σημασίας έργα.

Ο κ. Ρουσόπουλος ανακοίνωσε ότι την περασμένη Δευτέρα ο ΑΔΜΗΕ υπέβαλε στη ΡΑΕ αναθεωρημένη εισήγηση για Wacc 8,16% έναντι 7,5% της αρχικής, με τα σχετικά έγγραφα που τεκμηριώνουν την αναπροσαρμογή του. Υποστήριξε ότι η ΡΑΕ στην απόφασή της για Wacc 6,1% επέλεξε τις ίδιους παραμέτρους που χρησιμοποίησε και στον ΔΕΔΔΗΕ το 2020, παραβλέποντας ότι στο διάστημα που μεσολάβησε έχουν αλλάξει τελείως οι χρηματοοικονομικές συνθήκες.

Η ΡΑΕ παραβλέπει το γεγονός ότι έχουν αλλάξει τελείως οι χρηματοοικονομικές συνθήκες, λέει ο ΑΔΜΗΕ.

Επιχειρηματολογώντας επί των στοιχείων που προσδιορίζουν το Wacc, ο Σωτήρης Μπατζιάς, εκπρόσωπος της Deloitte, που λειτουργεί ως σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, υπογράμμισε την αύξηση της απόδοσης του γερμανικού 10ετούς ομολόγου στο 1,4-1,5%, όπως επίσης και την άνοδο της απόδοσης του ελληνικού 10ετούς ομολόγου στο 3,61%. Επεσήμανε επίσης ότι το σταθμισμένο κόστος δανεισμού για τον ΑΔΜΗΕ ήταν 2,8% πριν από την αύξηση των επιτοκίων, που εκτιμάται ότι θα ενισχυθούν περαιτέρω το επόμενο διάστημα.

Σε σχέση με το επίμαχο θέμα των προσλήψεων, η αναπληρώτρια γενική διευθύντρια οικονομικών υπηρεσιών Ελένη Ζαρίκου διευκρίνισε ότι ο ΑΔΜΗΕ απασχολεί αυτή τη στιγμή 1.750 υπαλλήλους και έχει ζητήσει έγκριση από τη ΡΑΕ για 650 προσλήψεις έως το 2025, η οποία εγκρίνει λιγότερες από τις μισές. Επιχειρηματολογώντας επί του αιτήματος των προσλήψεων η κ. Ζαρίκου αναφέρθηκε στις αυξημένες ανάγκες του ΑΔΜΗΕ λόγω της ανάπτυξης του συστήματος μεταφοράς που πρόκειται σχεδόν να διπλασιαστεί έως το 2025. Σημείωσε επίσης ότι ο ΑΔΜΗΕ βρίσκεται σε φάση ψηφιακού μετασχηματισμού και χρειάζεται επιπλέον εξειδικευμένο προσωπικό σε τομείς που είναι επιφορτισμένοι με 24ωρες βάρδιες, όπως είναι τα κέντρα ελέγχου ή ο τομέας της κυβερνοασφάλειας. Χαρακτήρισε ανορθολογική τη σύγκριση που έκανε η ΡΑΕ με άλλους Ευρωπαίους διαχειριστές ως προς τις ανάγκες προσωπικού, σημειώνοντας ότι δεν μπορεί να συγκρίνεται ένα σύστημα που είναι σε φάση ραγδαίας ανάπτυξης με άλλα ώριμα που καλύπτουν κυρίως ανάγκες συντήρησης.

Ο κ. Ρουσόπουλος αντιπαρήλθε και την επιχειρηματολογία της ΡΑΕ για αυξημένη επιβάρυνση των καταναλωτών εάν γίνει αποδεκτή η εισήγησή του. Σημείωσε ότι τα έργα ανάπτυξης του συστήματος είναι λογικό να φέρνουν κάποιες αυξήσεις, αλλά αυτά αναπτύσσονται βάσει μελετών κόστους – οφέλους και στην περίπτωση των διασυνδέσεων μπορεί ο καταναλωτής να επιβαρυνθεί με ένα ποσό της τάξης των 2-3 ευρώ ετησίως, αλλά το όφελος από τη μείωση των ΥΚΩ και τη μείωση της ανταγωνιστικής τιμής της κιλοβατώρας από τη μεγαλύτερη διείσδυση των ΑΠΕ θα είναι πολλαπλάσιο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT