Προς «αναγκαστική προσγείωση» η Cyprus Airways

Προς «αναγκαστική προσγείωση» η Cyprus Airways

1' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δυσοίωνες οι προβλέψεις για την έκβαση του διαγωνισμού αποκρατικοποίησης των Κυπριακών Αερογραμμών, παρά το γεγονός ότι η διαδικασία συνεχίζεται. Οι δύο από τους αρχικώς 22 ενδιαφερόμενους αναμένουν την ενημέρωση της κυπριακής πλευράς για τα χρονοδιαγράμματα της επόμενης φάσης. Aegean Airlines και Ryanair αναμένουν ενημέρωση για την καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης των προτάσεών τους, αφού όμως προηγηθεί η πρόσβαση στο data room της εταιρείας. Πληροφορίες από την κυπριακή πλευρά θέλουν την πρόσβαση στα στοιχεία του κυπριακού αερομεταφορέα να έχουν αποτελέσει σημείο πολιτικής τριβής. Υπάρχουν φωνές που υποστηρίζουν ότι εάν ανοίξει για τους επενδυτές το data room, μπορεί να θιγεί η λειτουργία της εταιρείας προκαλώντας καθυστερήσεις. Ωστόσο η διαδικασία δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς να έχουν πρόσβαση οι δύο ενδιαφερόμενοι στα εμπιστευτικά οικονομικά στοιχεία των Κυπριακών Αερογραμμών, καθώς δεν διαθέτουν επαρκή στοιχεία προκειμένου να αποτιμήσουν την αξία της και να διαμορφώσουν την τελική προσφορά τους.

Ενδεικτικές του κλίματος που επικρατεί –ή ακόμη και της προσπάθειας καλλιέργειας εντυπώσεων– ήταν οι δηλώσεις του υπουργού Οικονομικών της Κύπρου, Χάρη Γεωργιάδη, ο οποίος ανέφερε ότι δεν υπάρχει ουσιαστικό ενδιαφέρον από τις δύο αεροπορικές εταιρείες για την απόκτηση του κυπριακού αερομεταφορέα, παρά μόνο για κάποια στοιχεία του ενεργητικού της. Πληροφορίες αναφέρουν ότι τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας είναι ελάχιστα, η αποτίμησή τους πολύ χαμηλή, ενώ τα χρέη και οι οφειλές του αερομεταφορέα είναι υπέρογκα. Ακόμη και εάν η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε. αποφανθεί υπέρ της εταιρείας –κάτι το οποίο θεωρείται απίθανο από κύκλους της αγοράς– και την απαλλάξει από τα χρέη προς το κυπριακό Δημόσιο, η εταιρεία δεν θα καταστεί πιο ελκυστική λόγω της ήδη επιβαρυμένης κατάστασης στην οποία βρίσκεται. Αν όμως προστεθεί στην εταιρεία το βάρος των νέων χρεών προς το Δημόσιο, από τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις, παρέχεται ουσιαστικά πολιτικό άλλοθι στην κυπριακή κυβέρνηση να συναινέσει στην πώληση μόνο του σήματος της εταιρείας. Η αρνητική αξία της εταιρείας δεν επιτρέπει σε υποψήφιο ενδιαφερόμενο να επενδύσει στο σύνολό της, ως εταιρεία, με αποτέλεσμα το μόνο ελκυστικό στοιχείο να παραμένει το σήμα της.

Οι εργαζόμενοι από την πλευρά τους διαβλέπουν ότι η εταιρεία οδεύει προς τη λύση του λουκέτου, αναγκάζοντας στελέχη της κυπριακής κυβέρνησης να προχωρούν σε συνεχείς διαβεβαιώσεις ότι θα αποζημιωθούν και ότι θα διασφαλιστούν τα δικαιώματά τους ακόμη και στην περίπτωση «αναγκαστικής προσγείωσης» των Κυπριακών Αερογραμμών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT