Χαμηλή η προσέλκυση ταλέντων στον κλάδο των ασφαλιστικών εταιριών

Χαμηλή η προσέλκυση ταλέντων στον κλάδο των ασφαλιστικών εταιριών

4' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εκπληξη δημιουργεί το συμπέρασμα παγκόσμιας έρευνας ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες –ένας τομέας δραστήριος και με κρίσιμης σημασίας ρόλο για την κοινωνία και την οικονομία των χωρών– είναι ελάχιστα «δημοφιλής» για την προσέλκυση αποφοίτων ταλαντούχων νέων που στοχεύουν στο ξεκίνημα μιας φιλόδοξης σταδιοδρομίας. Οι πρώτοι που εξέφρασαν και δημοσιοποίησαν την έκπληξη αυτή είναι τα πεπειραμένα μέλη της παγκόσμιας Εταιρείας Συμβούλων Deloitte και η ομάδα οικονομικών ερευνητών, που είναι οι συγγραφείς της έκθεσης «The Deloitte Talent in Insurance Survey 2014». Η έκθεση αναλύει τα ευρήματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε 43 χώρες παγκοσμίως, σε συνεργασία με τον διεθνή οργανισμό Universum, ο οποίος από το 1988 διεξάγει έρευνες για τις επαγγελματικές προσδοκίες των φοιτητών. Για τη συγκεκριμένη έρευνα «Universum Talent Survey 2014» ρωτήθηκαν περί τους 700.000 φοιτητές και επαγγελματίες σε 2.000 πανεπιστήμια και ινστιτούτα ανωτάτης εκπαίδευσης σε 36 αγορές (www.universumglobal.com).

Δύο αλήθειες

«Η ανάλυση της Deloitte ξεσκεπάζει δύο αλήθειες που ξεβολεύουν: η μία είναι ότι ο ασφαλιστικός κλάδος δεν είναι δημοφιλής μεταξύ των φοιτητών των οικονομικών σπουδών, οι οποίοι και τον κατατάσσουν στη 18η θέση σε σύνολο 30 κλάδων. Και η δεύτερη αλήθεια είναι ότι ο κλάδος αυτός πιθανώς να μην προσελκύει τους αποφοίτους εκείνους που διαθέτουν τον κατάλληλο τρόπο σκέψης που να τους εξασφαλίζει μελλοντική επιτυχία». Η ανάλυση της Deloitte βασίστηκε σε 174.000 φοιτητές οικονομικών σχολών σε 31 αγορές του πλανήτη και στις προτιμήσεις που εξέφρασαν απαντώντας με μια σειρά διαδοχικών και διαφορετικών ερωτήσεων (www.deloitte.co.uk/talentininsurance).

Το επιγραμματικό συμπέρασμα των αναλυτών της Deloitte είναι ότι «ο κλάδος αυτός εμφανίζεται “άνευ ενδιαφέροντος” και “παλιομοδίτικος” και ότι προσελκύει τους φοιτητές εκείνους που νιώθουν άνετα και με αυτά τα δύο». Ως αιτία ενοχοποιούν την άγνοια που υπάρχει για τον κλάδο αυτό παρά τη μεγάλη σημασία που έχει ο ρόλος του στην κοινωνία, αφού σε αντίθεση με τις τράπεζες και τα καταναλωτικά αγαθά «πόσοι άραγε φοιτητές είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με μιαν ασφαλιστική εταιρεία;». Εκφράζουν λοιπόν την άμεση προτροπή τους προς τους ασφαλιστές «αν όντως θέλουν να προσελκύσουν περισσότερο καινοτόμους ανθρώπους, οφείλουν να αλλάξουν την εικόνα τους».

Τονίζουν, κατ’ αρχήν, ότι είναι αναγκαίο να συνεργάζονται με τους επαγγελματικούς φορείς τους και με τα πανεπιστημιακά ιδρύματα. Και, η καθεμιά ασφαλιστική εταιρεία οφείλει τις στρατηγικές της για την προσέλκυση ταλέντων να τις εστιάσει σε δεξιότητες και ικανότητες που θα αναμορφώσουν το επιχειρησιακό μοντέλο της, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις τεχνολογικές αλλαγές. Προτείνουν μάλιστα ο ασφαλιστικός κλάδος να κάνει αισθητή την παρουσία του στις πανεπιστημιουπόλεις και να αναπτύξει μια καμπάνια μάρκετινγκ που να προβάλλει την καλή φήμη του ως εργοδότης. Σε σύγκριση με τον τραπεζικό τομέα, η δημοτικότητα του ασφαλιστικού κλάδου βρίσκεται στα χαμηλά επίπεδα του 2008, παρά το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης ο κλάδος επέδειξε ανθεκτικότητα. Εννοείται ότι το 2014 και οι τράπεζες έχασαν την «πρωτιά» τους και κατετάγησαν ως δεύτερη επιλογή καριέρας στις προτιμήσεις των αποφοίτων, με πρώτη επιλογή τους τα αγαθά άμεσης κατανάλωσης και τον κλάδο της πληροφορικής.

Πρωταρχικό κριτήριο

Το πρωταρχικό κριτήριο για τους φοιτητές που συμπεριέλαβαν έστω και μιαν ασφαλιστική εταιρεία ως «εργοδότη επιλογής», είναι η ασφάλεια στην εργασία τους – «ένα ασφαλές λιμάνι» με ιδιαίτερη αξία λόγω οικονομικής κρίσης. Οι αναλυτές της έρευνας χαρακτηρίζουν «τυχερές» τις ασφαλιστικές εταιρείες ως εργοδότες, επειδή οι φοιτητές τις συνδέουν τόσο έντονα με το χαρακτηριστικό της ασφάλειας. «Θα πρέπει, ωστόσο, να εξηγήσουν στους φοιτητές ότι οι ασφαλιστικές δεν σημαίνουν και εύκολη ζωή, όπου προσφέρεται μονίμως μια σταθερή εργασία για όλους. Θα πρέπει να τους εξηγήσουν ότι η βιομηχανία αυτή βρίσκεται υπό αναμόρφωση και ότι για να είναι σίγουρος κάποιος ότι θα διατηρήσει τη θέση εργασίας του, θα πρέπει να διαθέτει και τις ανάλογες δεξιότητες, όπως είναι αυτές που διευκολύνουν την καινοτομία – για παράδειγμα τις δεξιότητες analytics.

Προσδοκίες

Οι φοιτητές προτάσσουν επίσης την προσδοκία τους να αναπτύξουν τη σταδιοδρομία τους μέσα από την εκπαίδευση, ενώ παράλληλα συνδέουν άμεσα την προτίμησή τους προς τον ασφαλιστικό τομέα με την εκπλήρωση του στόχου τους για μιαν ισορροπημένη σχέση της εργασίας με την υπόλοιπη ζωή τους. «Θέλω να έχω εγώ τον έλεγχο για το πόσες ώρες εργάζομαι» είναι η προσδοκία όσων επέλεξαν μιαν ασφαλιστική εταιρεία ως «ιδανικό εργοδότη». Και η σχετική προτροπή των αναλυτών προς τις ασφαλιστικές εταιρείες είναι να ελέγξουν κατά πόσο καλύπτουν τις επιθυμίες αυτές με τα προγράμματα ανάπτυξης που διαθέτουν.

«Είναι γεγονός ότι οι φοιτητές αυτοί αναζητούν διαφορετικό “μονοπάτι” για την ανάπτυξη της σταδιοδρομίας τους απ’ ό,τι οι προηγούμενες γενεές. Ας εξετάσουν λοιπόν ποια είναι τα περισσότερο δημοφιλή χαρακτηριστικά που σταθερά διαθέτουν οι «best places to work».

Ενα άλλο χαρακτηριστικό των φοιτητών που επιλέγουν τον ασφαλιστικό κλάδο είναι και το περιορισμένο ενδιαφέρον που εκφράζουν για ευκαιρίες διεθνούς καριέρας που μπορεί να τους προσφέρει. Η «εγχωριότητα» της επιλογής τους εκφράζεται με την κατάταξη στη 17η θέση των «ευκαιριών για διεθνή μετακίνηση και ταξίδια» μεταξύ των συνολικά 40 «πολύ σημαντικών χαρακτηριστικών» μιας θέσης εργασίας. Ενα χαρακτηριστικό, στο οποίο δίνουν την έκτη θέση οι φοιτητές που επέλεξαν ως πρώτη επιλογή τους τις τράπεζες επενδύσεων και την 11η θέση εκείνοι που επέλεξαν τον τραπεζικό τομέα. Και πάλι οι αναλυτές της έρευνας απευθύνονται στις ασφαλιστικές και τις προτρέπουν να παρουσιάζουν καλύτερα τις διεθνείς ευκαιρίες και τις μετακινήσεις που συνεπάγεται μια θέση εργασίας.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT