Πόσοι άραγε από τους περίπου 10.000 ποδηλάτες που πήραν μέρος την περασμένη Κυριακή στον 22ο Ποδηλατικό Γύρο της Αθήνας, που οργάνωσε ο Δήμος Αθηναίων, είναι οι εργαζόμενοι εκείνοι που υποστηρίζουν και χειροκροτούν τη φετινή καμπάνια, 1 – 31 Μαΐου 2015, «Με ποδήλατο στη δουλειά» και θα ήθελαν να την προωθήσουν και στους οργανισμούς τους; Η αυξανόμενη συμμετοχή τους στο ωραίο και οικολογικό αυτό άθλημα επιβεβαιώνει ότι η σωματική άσκηση και ο αθλητισμός έχουν μπει για τα καλά στην καθημερινή ζωή μας.
Η καμπάνια «Με ποδήλατο στη δουλειά» διεκδικεί και τα δύο, στο πλαίσιο της εργασίας, γιατί όντως συμβάλλουν σε έναν ισορροπημένο τρόπο ζωής. Και για τον λόγο αυτό δίνει και τις ανάλογες οδηγίες για το πώς μπορεί να συντονισθεί η καμπάνια αυτή μέσα στους χώρους εργασίας, αλλά και πώς θα ευαισθητοποιηθούν οι εργοδότες για τα οφέλη που αποδίδει η δική τους ενθάρρυνση προς τους εργαζομένους τους (http//:biketowork.gr).
Είναι δύο ζητούμενα που έχουν ήδη επιβεβαιωθεί και από προηγούμενη έρευνα Workmonitor της Ramstad, κατά την οποία μεγάλο ποσοστό εργαζομένων δήλωσε ότι αποδίδουν καλύτερα στην εργασία τους όταν ασκούνται είτε όταν παίρνουν τακτικά μέρος σε αθλητικές δραστηριότητες. Πιστεύουν, ωστόσο, ότι η φυσική κατάστασή τους είναι δική τους ευθύνη και όχι του εργοδότη. Πάντως, ο ένας στους δύο ερωτηθέντες πιστεύει ότι ο εργοδότης τους στηρίζει ενεργά έναν υγιεινό τρόπο ζωής και αρκετοί είναι εκείνοι που είπαν ότι προάγει και την υγιεινή διατροφή, για παράδειγμα, μέσα από το εστιατόριο της εταιρείας, αλλά και τη διατήρηση της καλής πνευματικής υγείας τους, με την παροχή υπηρεσιών μέντορινγκ και coaching.
Η έρευνα ωστόσο δεν διερεύνησε μόνο κατά πόσον ο ισορροπημένος τρόπος ζωής συμβάλλει στη βελτίωση της απόδοσης των εργαζομένων, αλλά κατέγραψε και την κινητικότητά τους, την εμπιστοσύνη και την ικανοποίηση των εργαζομένων από την εργασία. Ως «ενδιαφέρον και σημαντικό εύρημα» για την ελληνική αγορά εργασίας χαρακτηρίστηκε το ότι η πλειονότητα των εργαζομένων δήλωσε ότι ο εργοδότης τους ήταν υποστηρικτικός στο να πάρουν άδεια για προσωπικούς λόγους, γεγονός που δηλώνει ότι παραμένουν δεκτικοί στις ανάγκες των εργαζομένων τους.
Αναμενόμενο, βέβαια, θεωρείται και το ότι ένα μικρό ποσοστό δήλωσε ότι ο εργοδότης δεν τους επιτρέπει να ασκούνται ή να παίρνουν μέρος σε αθλητικές δραστηριότητες κατά τη διάρκεια των ωρών εργασίας. Ακόμη μικρότερο ήταν και το ποσοστό εκείνων που δήλωσαν ότι οι εργοδότες τους διαθέτουν γυμναστήριο ή αθλητικές εγκαταστάσεις μέσα στην εταιρεία, είτε ότι τους παρέχουν έκπτωση για την εγγραφή τους σε γυμναστήρια ή αθλητικά κέντρα. Μπορεί λοιπόν στη χώρα μας οι εργαζόμενοι ποδηλάτες να μην έχουν ακόμη αποκτήσει τους ποδηλατοδρόμους που δικαιούνται και που προβλέπονται για την ασφαλή κυκλοφορία τους στην πόλη, όμως η καμπάνια «Με ποδήλατο στη δουλειά» δείχνει έναν σωστό δρόμο.