Την προώθηση των μεταρρυθμίσεων στις αγορές προϊόντων και δικτύων ζητάει ο ΣΕΒ με παρέμβασή του μέσω του εβδομαδιαίου δελτίου για την ελληνική οικονομία, με αφορμή την αρνητική εξέλιξη στον διαγωνισμό για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά τη γνωστοποίηση περί επιχειρούμενης απομάκρυνσης των Ρώσων. Ο ΣΕΒ συνδέει το θέμα της ανταγωνιστικότητας των δικτύων με την απασχόληση, επισημαίνοντας ότι η μισθωτή εργασία πλήρους απασχόλησης συναντάται κυρίως σε μεγαλύτερες επιχειρήσεις, που αναπτύσσονται γύρω από ανταγωνιστικές αγορές δικτύων και μέσα σε ένα ευνοϊκό επιχειρηματικό περιβάλλον.
Στην ανάλυσή του ο ΣΕΒ επισημαίνει επίσης τις καθυστερήσεις εναρμόνισης της χώρας με τις οδηγίες της Ε.Ε. για απελευθέρωση των αγορών δικτύων, με αποτέλεσμα η Ελλάδα –όπως αναφέρει– να μην καταφέρει ποτέ να πάψει να είναι «αυστηρά ρυθμιζόμενη χώρα», όπου νόμοι και κρατικές πρακτικές δεν επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να ανταγωνιστούν με ίσους όρους και με σημείο αναφοράς το συγκριτικό τους πλεονέκτημα. Η επικείμενη ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων είναι μια σημαντική ευκαιρία για την Ελλάδα να επιταχύνει στο πεδίο αυτό και να απελευθερώσει το υφιστάμενο αναπτυξιακό δυναμικό, αναφέρουν οι αναλυτές του ΣΕΒ στο σχετικό δελτίο, σημειώνοντας ότι οι εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές το 2011 στην Ελλάδα ήταν μόλις το 1,7% των αντίστοιχων οδικών, παρ’ όλο που οι τελευταίες είναι οικονομικά πιο ασύμφορες, ειδικά σε μεγαλύτερες αποστάσεις. Το αντίστοιχο ποσοστό σε άλλες χώρες, όπως η Βουλγαρία και η Ρουμανία, φτάνει το 24%. Τυχόν ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ έχει τη δυνατότητα να αναδειχθεί σε βασικό μοχλό ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας και ανάπτυξης της χώρας, εκτιμά η ανάλυση.
Το ίδιο ισχύει και για τη δρομολόγηση της διασύνδεσης των μη διασυνδεδεμένων με το δίκτυο νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα, που προσφέρει την ευκαιρία να μειωθεί το πολύ υψηλό κόστος ηλεκτροδότησης και να απομακρυνθεί το κόστος επιδότησης (700 εκατ. ευρώ το 2010), που αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά εμπόδια στον εξορθολογισμό της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και κατά προέκταση στην αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας σημαντικών παραγωγικών κλάδων της χώρας.