Πλοίο της κινεζικής Grand Shipping αγόρασε η ΑΝΕΚ

Πλοίο της κινεζικής Grand Shipping αγόρασε η ΑΝΕΚ

2' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Καθ’ οδόν για τις ελληνικές θάλασσες βρίσκεται το νεοαποκτηθέν πλοίο της ΑΝΕΚ, Grand Spring, το οποίο έρχεται να προστεθεί στον στόλο της εταιρείας σε μια περίοδο που τα οικονομικά της μεγέθη ανακάμπτουν, μετά και την αναδιάρθρωση του δανεισμού της. Το μήκους 192 μέτρων ακτοπλοϊκό, που ναυπηγήθηκε το 1991 από τη Mitsubishi Heavy, έχει προγραμματιστεί να καταπλεύσει στον μόλο της ΔΕΗ στον ΟΛΠ για εργασίες ανακατασκευής και αναβάθμισης που αναμένεται να διαρκέσουν δύο μήνες, ενώ είναι πιθανόν να δεξαμενιστεί για μία εβδομάδα. Είναι το πρώτο τόσο μεγάλο ιαπωνικής ναυπήγησης πλοίο που έρχεται στην Ελλάδα την τελευταία δεκαετία.

Η ΑΝΕΚ αγόρασε το Grand Spring από την κινεζική Grand Shipping Lines έναντι ποσού της τάξης των 8 εκατ. δολαρίων, ενώ περαιτέρω κεφάλαια θα επενδυθούν στον εκσυγχρονισμό και τη συντήρησή του. Το πλοίο, ολικής χωρητικότητας 32.000 τόνων GT, ενδέχεται να μετονομαστεί σε «Αστερίων ΙΙ» και να αντικαταστήσει το συνονόματό του «Αστερίων», η ναύλωση του οποίου εξέπνευσε, στις γραμμές της Αδριατικής. Ομως δεν έχουν ληφθεί ακόμα οι τελικές αποφάσεις και δεν αποκλείεται να δρομολογηθεί εναλλακτικά στις γραμμές της Κρήτης και να καλύψει την Αδριατική άλλο πλοίο. Υπενθυμίζεται πως στις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής τα πλοία της ΑΝΕΚ εκτελούν συνδυασμένα δρομολόγια κοινοπρακτικά με πλοία της Attica Συμμετοχών. Το Grand Spring, που αρχικά ονομαζόταν Ishikari, παρέμεινε επί τρία χρόνια δεμένο σε κινεζικό λιμάνι, ενώ προηγουμένως κάλυπτε τις γραμμές Κίνας – Νοτίου Κορέας και, πριν από αυτές, εσωτερικές γραμμές στην Ιαπωνία.

Οσον αφορά στα οικονομικά μεγέθη της ακτοπλοϊκής, κατά τη χρήση του 2017 η ΑΝΕΚ κατέγραψε σε ενοποιημένο επίπεδο καθαρά κέρδη 9,8 εκατ. ευρώ έναντι 600.000 το 2016, ολοκληρώνοντας τρίτη συνεχή χρονιά κερδοφορίας. Ο κύκλος εργασιών του ομίλου διαμορφώθηκε στα 164,7 εκατ. έναντι 157,6 εκατ. ευρώ και η διακίνηση επιβατών έφτασε το 1,04 εκατομμύριο έναντι 974.000 το 2016, ενώ ανοδικά κινήθηκε και η κίνηση επιβατηγών αυτοκινήτων (+9%) και φορτηγών (+4%). Δραστηριοποιήθηκε με 10 επιβατικά οχηματαγωγά πλοία και η λογιστική αξία του ιδιόκτητου στόλου της στα τέλη του 2017 ήταν 251 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, με την αναδιάρθρωση του τραπεζικού δανεισμού της μητρικής που ολοκληρώθηκε τον Μάρτιο του 2017 (μακροπρόθεσμες τραπεζικές υποχρεώσεις 242,8 εκατ. ευρώ), ενισχύθηκαν σημαντικά η χρηματοοικονομική θέση και η κεφαλαιακή διάρθρωση της ακτοπλοϊκής, με τα ίδια κεφάλαια να επιστρέφουν σε θετικό πρόσημο. Ωστόσο, η αύξηση της μέσης τιμής των καυσίμων κατά 30% περίπου σε σχέση με το 2016 είχε ως αποτέλεσμα την επιβάρυνση του λειτουργικού κόστους και τη μείωση του EBITDA στα 12,8 εκατ. έναντι 25,6 εκατ. ευρώ.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT