Το «μέρισμα ανάπτυξης» και η αντίδραση Σκυλακάκη

Το «μέρισμα ανάπτυξης» και η αντίδραση Σκυλακάκη

2' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα μέτρα ενίσχυσης επιχειρήσεων και νοικοκυριών κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά και της ενεργειακής κρίσης που ακολούθησε, έχουν δημιουργήσει την αίσθηση πως τα ταμεία του κράτους έχουν ανεξάντλητη ρευστότητα. Οι προσδοκίες ενισχύθηκαν και από τις δηλώσεις διαφόρων κυβερνητικών στελεχών. Στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας, η καλύτερη των εκτιμήσεων πορεία των εσόδων διαμόρφωσε πρόσφορο έδαφος για την παροχή «μερίσματος ανάπτυξης». Τα σενάρια αυτά φαίνεται πως ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι για το οικονομικό επιτελείο. Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών και «θησαυροφύλακας» Θ. Σκυλακάκης είπε χωρίς περιστροφές ότι εάν τεθεί το ζήτημα αυτό, η δική του εισήγηση θα είναι αρνητική. Είπε επίσης ότι το έλλειμμα είναι πολύ μεγάλο και πρέπει να μαζευτεί. Δεν είναι μόνον ότι πρέπει να επιδείξουμε σύνεση, ενόψει δύσκολων διαπραγματεύσεων για τους δημοσιονομικούς στόχους από το 2023 και μετά και για τη συνέχιση της αγοράς ομολόγων από την ΕΚΤ. Από το υπουργείο Οικονομικών θυμίζουν ότι η πανδημία συνεχίζει να είναι παρούσα και επιπλέον είναι σε πλήρη εξέλιξη μια ενεργειακή κρίση.

Την επιστροφή

των χρημάτων που παρακρατήθηκαν από τον ΕΦΚΑ υπέρ του κλάδου υγείας θα διεκδικήσει δικαστικά ο Σύλλογος Προσωπικού Alpha Bank. Σύμφωνα με τη νομική υπηρεσία του συλλόγου, ο ΕΦΚΑ παρακράτησε από 1.1.2017 ασφαλιστικές εισφορές υπέρ του κλάδου υγείας σε ποσοστό 0,85% μηνιαίως αντί 0,40%.  Από τότε ο ΕΦΚΑ, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, αρνείται παράνομα να επιστρέψει στους ασφαλισμένους αναδρομικά τα χρήματα από 1.1.2017 έως 31.1.2020. Ηδη, από 13 Ιουλίου, έχει κατατεθεί εξώδικη πρόσκληση στον ΕΦΚΑ, χωρίς ουδεμία έγγραφη απάντηση. Πλέον ο σύλλογος ομόφωνα αποφάσισε να προχωρήσει σε καταγγελία, κατά του ΕΦΚΑ, στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας.

Νέα έργα στις ράγες από την ΕΡΓΟΣΕ

Διαγωνισμούς για επτά έργα ύψους 515 εκατ. ευρώ προκήρυξε η ΕΡΓΟΣΕ την τελευταία διετία, ενώ ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση έξι projects 3,3 δισ. ευρώ, που θα υλοποιηθούν μέσω της διαδικασίας ανταγωνιστικού διαλόγου – δηλαδή οι ενδιαφερόμενοι καταθέτουν προτάσεις για τις προδιαγραφές.

Αυτά, σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε, πρόσφατα, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Χρ. Βίνης, περιλαμβάνουν τη σύνδεση των λιμένων της Πάτρας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, του έκτου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης, αλλά και της Καβάλας, καθώς και την αναβάθμιση της σύνδεσης της Αλεξανδρούπολης.
Τα σιδηροδρομικά έργα προκρίνονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή λόγω του βιώσιμου χαρακτήρα τους.

«Μποτιλιάρισμα» στα λιμάνια των ΗΠΑ

Μπορεί οι αλυσίδες λιανεμπορίου στην ελληνική αγορά να καλούνται να αντιμετωπίσουν προκλήσεις όπως η εκτίναξη του μεταφορικού κόστους κι ενδεχομένως και κάποιες ελλείψεις προϊόντων λόγω της διατάραξης της εφοδιαστικής αλυσίδας, ωστόσο στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού η κατάσταση τείνει να τεθεί εκτός ελέγχου. Την εβδομάδα που προηγήθηκε σημειώθηκε νέο ιστορικό υψηλό, καθώς περί τα 100 πλοία συνωστίζονται στα λιμάνια των ΗΠΑ (80 εξ αυτών στη δυτική όχθη και συγκεκριμένα στα λιμάνια του Λος Αντζελες και του Λονγκ Μπιτς). Υπολογίζεται ότι αγαθά αξίας άνω των 22 δισ. δολαρίων βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε κοντέινερ πάνω στα πλοία, περιμένοντας να φθάσουν στον τελικό προορισμό τους. Ωστόσο, αυτό δεν αναμένεται να συμβεί σύντομα, καθώς ήδη υπάρχουν πλοία που βρίσκονται αγκυροβολημένα ακόμα και πέντε εβδομάδες (από τις αρχές Σεπτεμβρίου), χωρίς καν να έχουν λάβει την έγκριση της αίτησης ελλιμενισμού τους! Ετσι, πολλά προϊόντα αναμένεται να βρεθούν στα ράφια των καταστημάτων από το νέο έτος, χάνοντας την εορταστική περίοδο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT