Καμπανάκι για καθυστερήσεις στα έργα του ΕΣΠΑ

Καμπανάκι για καθυστερήσεις στα έργα του ΕΣΠΑ

2' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τις μεγάλες καθυστερήσεις στην υλοποίηση των έργων του ΕΣΠΑ επιβεβαιώνουν τα στοιχεία του προϋπολογισμού, με βάση τα οποία οι εισροές κοινοτικών κονδυλίων το πρώτο εξάμηνο ήταν μόλις 450 εκατ. ευρώ, όταν το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο ήταν 1,4 δισ. ευρώ. Το ίδιο χρονικό διάστημα, οι πληρωμές του ΠΔΕ ήταν 1,1 δισ. ευρώ έναντι 2,3 δισ. ευρώ, το πρώτο εξάμηνο πέρσι. Σύμφωνα, μάλιστα, με τα στοιχεία της ΚΕΔΕ, σε 116 από τους 325 δήμους έχουν διακοπεί οι εργασίες σε 387 έργα, με συμβάσεις αξίας περίπου 600 εκατ. ευρώ. Το θέμα φέρνει στη Βουλή ο βουλευτής της Ν.Δ. Κωστής Χατζηδάκης, επισημαίνοντας τον κίνδυνο να μείνουν ημιτελή μια σειρά έργα και τελικά να χαθεί σημαντικό μέρος της χρηματοδότησής τους και να επιστραφούν στην Ε.Ε. πόροι που ήδη έχουν καταβληθεί. Μηδενικός, σύμφωνα με τον Κωστή Χατζηδάκη, είναι ο απολογισμός της κυβέρνησης και για το νέο ΕΣΠΑ, για το οποίο εκκρεμεί η έκδοση των διοικητικών πράξεων που αφορούν τις νέες δομές.

Από το 2010 έχει ψηφισθεί ο νόμος για τη διαμεσολάβηση σε αστικές εμπορικές υποθέσεις. Εγκαίρως τα επιμελητήρια δημιούργησαν τις απαιτούμενες δομές για την εφαρμογή του νέου θεσμικού πλαισίου του νόμου 3898/2010. Ωστόσο, μέχρι τώρα τη διαμεσολάβηση τη βλέπουμε κυρίως να ασκείται ως βασικό μέσο επίλυσης σε αμερικανικές τηλεοπτικές σειρές. Αν μη τι άλλο, λοιπόν, η χθεσινή ανακοίνωση του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΒΕΑ) ότι ολοκληρώθηκε επιτυχώς η πρώτη –εντός του ΒΕΑ– εμπορική διαμεσολάβηση είναι τουλάχιστον ελπιδοφόρα. Το ΒΕΑ υποστήριξε από την πρώτη στιγμή τον θεσμό της «εξωδικαστικής επίλυσης των αστικών και εμπορικών διαφορών».

Ενεργή ανάμειξη ΤΑΙΠΕΔ στον ΟΛΠ

Nέος εντεταλμένος σύμβουλος στον ΟΛΠ ανέλαβε ο Θάνος Λιάγκος. Ο κ. Λιάγκος ήταν μέχρι πρόσφατα μη εκτελεστικό μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΛΠ και ο μοναδικός εκπρόσωπος του βασικού μετόχου του ΤΑΙΠΕΔ. Η νέα τοποθέτησή του, όμως, στη θέση του εντεταλμένου συμβούλου στόχο έχει την ενεργότερη ανάμειξη του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων στην καθημερινή διαχείριση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, καθώς πλησιάζει ο χρόνος επανεκκίνησης της αποκρατικοποίησης. Η κίνηση, τέλος, αυτή εντάσσεται και στη νέα στρατηγική ενίσχυσης του ΤΑΙΠΕΔ ως φορέα αξιοποίησης των περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου, παρά ως μονοδιάστατου φορέα αποκρατικοποιήσεων.

Στην άκρη οι δημοσιονομικοί και μακροοικονομικοί στόχοι

Σε τεχνικό επίπεδο θα συνεχιστεί και σήμερα η διαπραγμάτευση κυβέρνησης – δανειστών, με έμφαση να δίνεται στη συζήτηση για τους νέους δημοσιονομικούς και μακροοικονομικούς στόχους. Πρόκειται για θέματα τα οποία στις προηγούμενες διαπραγματεύσεις ήταν στην κορυφή της ατζέντας των συζητήσεων, αλλά μέχρι τώρα είχαν μείνει στην άκρη. Το εγχείρημα του προσδιορισμού των νέων στόχων είναι δύσκολο, δεδομένων των συνθηκών, αλλά αρκετοί πιστεύουν ότι οι πιστωτές «κρατούν» το θέμα στην άκρη για να το θέσουν πιεστικά αργότερα, ώστε να διεκδικήσουν παρεμβάσεις σε άλλους τομείς.

Τα προβλήματα του τουρισμού στην Κρήτη

Να επιλύσει ουσιαστικά προβλήματα που απασχολούν τον τουρισμό και επηρεάζουν αρνητικά την προοπτική του ζήτησαν από την αναπληρώτρια υπουργό Τουρισμού, Ελενα Κουντουρά, οι τουριστικοί φορείς της Κρήτης κατά τη διάρκεια επίσκεψης που πραγματοποιεί η υπουργός στο νησί. Για παράδειγμα, ζήτησαν να λυθεί το θέμα του αεροδρομίου, καθώς οι δυνατότητες εξυπηρέτησης πτήσεων στους μήνες αιχμής της σεζόν με τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις έχουν φθάσει στην οροφή. Και επειδή είναι άγνωστο πότε θα γίνει το αεροδρόμιο στο Καστέλι, κατέθεσαν μια ρεαλιστική πρόταση για την κάλυψη των τουριστικών αναγκών του νησιού για τα επόμενα χρόνια. Η πρόταση αφορά την επέκταση του υφιστάμενου αεροδρομίου στις εγκαταστάσεις της πρώην 126 Σμηναρχίας Μάχης. Από την πλευρά της, η κ. Κουντουρά είπε ότι θα συζητήσει το σχετικό αίτημα με τον υπουργό Εθνικής Αμυνας, Πάνο Καμμένο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT