Επιπλέον κόστος και γραφειοκρατία

2' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Νέες καθυστερήσεις και ερωτήματα προκαλεί η επιλογή του αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα να προωθήσει τη δημιουργία Αρχών Λιμένων για κάθε ένα λιμάνι της χώρας ώστε να διασφαλίσει όπως επαγγέλλεται τον δημόσιο έλεγχο. Και αυτό διότι, όπως εξηγούν παράγοντες της λιμενικής βιομηχανίας, η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων και η Γενική Γραμματεία Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας καλύπτουν ήδη πλήρως αυτή την ανάγκη. «Προωθούνται τώρα υβριδικά εφευρήματα, που σημαίνουν επιπλέον κόστος και πληθωρισμό εποπτικών οργάνων και επιπλέον γραφειοκρατία χωρίς λόγο», σημειώνουν οι ίδιες πηγές, που διερωτούνται «πόσο χρήσιμο θα είναι κάτι τέτοιο πέραν της δημιουργίας νέων θέσεων στο Δημόσιο». Ολα αυτά σημαίνουν νέες καθυστερήσεις την ώρα που το ΤΑΙΠΕΔ έχει επικοινωνήσει στους υποψήφιους επενδυτές ύστερα από αλλεπάλληλες αναβολές ως καταληκτική ημερομηνία-στόχο για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών τη 17η Σεπτεμβρίου. Προθεσμία που είναι πλέον ρεαλιστικά αδύνατο να τηρηθεί τόσο λόγω των ανοιχτών ζητημάτων με την Ευρώπη όσο και λόγω του ενδεχομένου προκήρυξης εκλογών. «Αν τελειώσουμε στα μέσα Οκτωβρίου θα είμαστε και ευχαριστημένοι», αναφέρει με εμφανή απογοήτευση κορυφαίο στέλεχος ενός εκ των υποψηφίων επενδυτών.

Οι αναβολές προκαλούν εκνευρισμό

Εκνευρισμός από κινεζικής πλευράς για τις καθυστερήσεις στην Ελλάδα. Μάλιστα, όπως πληροφορείται η στήλη, δεν αφορά μόνο τον ΟΛΠ, αλλά και το Θριάσιο. Και σε αυτόν τον διαγωνισμό, που επίσης συμμετέχει η Cosco, οι αναβολές είναι συνεχείς και έχουν συμπληρώσει πλέον σχεδόν ένα έτος από τη σχετική προκήρυξη της ΓΑΙΟΣΕ.

Την ίδια ώρα, οι πρώτες επιπτώσεις από τα capital controls είναι εμφανείς στους ντόκους των εμπορευματικών σταθμών του Πειραιά. Πηγές της ΣΕΠ Α.Ε., της θυγατρικής της Cosco που διαχειρίζεται με σύμβαση παραχώρησης τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ, εκτιμούν πως η μείωση των εισαγόμενων στην Ελλάδα εμπορευματοκιβωτίων τον Αύγουστο θα διαμορφωθεί στο 70%.

Πρόκειται μεν για μικρό μέρος του συνολικού φορτίου που διαχειρίζεται η ΣΕΠ, αλλά είναι ενδεικτικό των επιπτώσεων από την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το τραπεζικό σύστημα. Αντιθέτως, οι μεταφορτώσεις εμπορευματοκιβωτίων για άλλα λιμάνια, καθώς και τα διακινούμενα φορτία –μέσω τρένου– προς τις ευρωπαϊκές αγορές εμφανίζονται σταθεροποιητικά.

Πλήγμα στον εγχώριο τουρισμό

Ο φετινός Ιούλιος κατέγραψε με ιδιαίτερη ένταση ορισμένες τάσεις που αναπτύσσονται τα τελευταία χρόνια της οικονομικής κρίσης. Πάρτε, για παράδειγμα, τους Ελληνες επιβάτες των πλοίων, που μειώνονται, ενώ αυξάνονται οι ξένοι τουρίστες.

Το 2014, σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΕΝ, 13,4 εκατομμύρια επιβάτες ταξίδεψαν με πλοία, από τα οποία 8,7 εκατομμύρια για διακοπές. Απ’ αυτούς τα 5,2 εκατομμύρια ήταν Ελληνες και 3,5 εκατομμύρια από άλλες χώρες. Φέτος η εικόνα αυτή, με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία έως τον Ιούλιο, αντιστράφηκε, ενώ στο τέλος της ημέρας το ισοζύγιο θα είναι, ούτως ή άλλως, αρνητικό. Σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΕΝ, την πενταετία αυτή χάθηκαν 11,8 εκατομμύρια επιβάτες! Η φετινή χρονιά δεν θα είναι καλή, αφού η φορολογική επιβάρυνση νησιών και εισιτηρίων θα κάνουν ακόμα πιο δύσκολη την επίσκεψη των πανέμορφων ελληνικών νησιών από τους Ελληνες.

Δεν κλείνουν συνέδρια

Mπορεί η ροή των αφίξεων από τις ξένες αγορές να έχει ομαλοποιηθεί το τελευταίο διάστημα, και να αυξήθηκε πάλι η πληρότητα των ελληνικών ξενοδοχείων μετά το σοκ του Ιουλίου, δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και στο μέτωπο των συνεδρίων. Ξενοδόχοι έχουν γίνει αποδέκτες της επιφυλακτικότητας των ξένων να κλείσουν συνέδρια στη χώρα μας μέσα στο επόμενο εξάμηνο. Ο λόγος είναι πως δεν πείθονται ότι η πολιτική και η οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα στο διάστημα αυτό θα παραμείνει, έστω, σταθερή. Επίσης, μία πιθανή νέα εκλογική διαδικασία θα επιδεινώσει περαιτέρω το κλίμα στον χώρο των συνεδρίων, που αποτελεί σε παγκόσμιο επίπεδο από τους πλέον προσοδοφόρους κλάδους του τουριστικού τομέα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT