Ακριβότερα θα είναι τα ναυτιλιακά δάνεια

Ακριβότερα θα είναι τα ναυτιλιακά δάνεια

2' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η χρηματοδότηση της ναυτιλίας από τις τράπεζες θα ξαναρχίσει, αλλά θα είναι ακριβότερη απ’ ό,τι στο παρελθόν, λόγω των υψηλών κεφαλαιακών αναγκών που προκαλεί η ναυτιλιακή χρηματοδότηση στους ισολογισμούς των τραπεζών, εκτίμησε ο πρώην διευθυντής ναυτιλιακών χρηματοδοτήσεων της HSBC, κατά τη διάρκεια βράβευσής του από την Ενωση Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας. Ο κ. Καρέλης βραβεύτηκε για τη σημαντική προσφορά του στην τραπεζική χρηματοδότηση επί 35 χρόνια, στη διάρκεια των οποίων εργάστηκε στην Bank of America, στη Midland Bank και στη HSBC. Ολοι αναγνώρισαν ότι ο κ. Καρέλης ήταν αυτός που άνοιξε τις τραπεζικές χρηματοδοτήσεις σε μικρότερες εταιρείες και βοήθησε στην ανάπτυξή τους, όταν οι περισσότερες τράπεζες χρηματοδοτούσαν μόνο μεγάλες εταιρείες.

Πρωτοβουλία με στόχο να διατηρηθεί η παράδοση εκπροσώπησης των εργαζομένων στο διοικητικό συμβούλιο έχει αναλάβει η διοίκηση της Εθνικής. Οι προωθούμενες αλλαγές στα διοικητικά συμβούλια των συστημικών τραπεζών, με βάση τα κριτήρια του νέου νόμου για την αξιολόγηση των μελών τους, θέτουν εκτός τους δύο υφιστάμενους εκπροσώπους των εργαζομένων της Εθνικής Τράπεζας. Υστερα από διαβουλεύσεις με όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές, η συμβιβαστική λύση που προκρίνει η διοίκηση είναι να συμμετέχει στο διοικητικό συμβούλιο της τράπεζας ένας εκπρόσωπος των εργαζομένων, ο οποίος θα πληροί τα τυπικά κριτήρια που ορίζει ο νόμος.

Τέλος – τορπίλη στον τουρισμό

Ισχυρό πλήγμα στον ελληνικό θαλάσσιο τουρισμό θα επιφέρει η εφαρμογή του τέλους πλοίων αναψυχής και ημεροπλοίων, που προτείνεται σε σχέδιο νόμου του υπουργείου Ναυτιλίας, όπως καταγγέλλει η Ενωση Μαρινών Ελλάδος. Ενδεικτικά είναι τα σχετικά πρόσφατα παραδείγματα σε γειτονικές χώρες, στις οποίες η επιβολή παρόμοιων φόρων εκδίωξε χιλιάδες σκάφη, με αποτέλεσμα την εσπευσμένη κατάργησή τους. Κατά την Ενωση, η επιβολή του τέλους θα αποτρέψει την έλευση σκαφών και θα διώξει αυτά που ακόμη επιλέγουν τη χώρα μας ως τόπο μόνιμου ελλιμενισμού. Επιπλέον, σημειώνει τα νέα βάρη που προκύπτουν για τον κλάδο από την αύξηση του ΦΠΑ στο 24%, επιπροσθέτως του φόρου πολυτελείας στα σκάφη.

Πολλές επισκέψεις ξένων μαρτυρούν έντονο ενδιαφέρον

Κόσμος πάει κι έρχεται στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Πριν από λίγες ημέρες ήταν οι εκπρόσωποι των Ρωσικών Σιδηροδρόμων (RZD) και τώρα οι εκπρόσωποι της Ιταλικής Trenitalia. Η κινητικότητα αυτή δεν προεξοφλεί την αποκρατικοποίηση της εταιρείας, αλλά οπωσδήποτε υπογραμμίζει ένα ισχυρό ενδιαφέρον. Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν το αξιακό πλεόνασμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ιδιαίτερα στέκονται στην καθολική υπηρεσία, που της παρέχει περίπου έσοδα 250 εκατ. ευρώ τα επόμενα πέντε χρόνια. Αν η Ελλάδα αποκτήσει και αξιόλογη σιδηροδρομική σύνδεση με το εξωτερικό (π.χ., ηλεκτροκίνηση και διπλή γραμμή κατά 100%), τότε θα απογειωθούν και οι εμπορευματικές μεταφορές.

«Καταγράφεται μόνο το 50% του online τζόγου»

Διπλάσια είναι η αγορά των online τυχερών παιγνίων στη χώρα μας σε σχέση με αυτήν που καταγράφεται. Την εκτίμηση αυτή παρουσίασε χθες ο πρόεδρος του ομίλου ΟΠΑΠ Καμίλ Ζίγκλερ (φωτ.), μιλώντας προς τους αναλυτές, με αφορμή τα αποτελέσματα α΄ τριμήνου 2016. «Ολες οι εκτιμήσεις των ανεξάρτητων αναλυτών ως προς το μέγεθος της online αγοράς αναφέρουν διπλάσια μεγέθη συγκριτικά με αυτά που επισήμως δηλώνονται, γεγονός που καταδεικνύει το μέγεθος της φοροδιαφυγής», είπε ο κ. Ζίγκλερ. Υπογράμμισε ακόμη ότι, ενώ ο ΟΠΑΠ έχει ήδη πληρώσει πολλά χρήματα για όλες τις άδειες αποκλειστικών δικαιωμάτων, η πολιτεία μεταχειρίζεται προνομιακά τις επιχειρήσεις που λειτουργούν σε γκρίζες ζώνες. Προσέθεσε δε ότι μόνο τα τρία τελευταία χρόνια, κατά τα οποία ο ΟΠΑΠ είναι ιδιωτικός, το ελληνικό Δημόσιο έχει εισπράξει περίπου 2 δισ. ευρώ, εκ των οποίων πάνω από 1 δισ. ευρώ είναι ο φόρος επί των παιγνίων (GGR Tax).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT