Πυκνώνουν τα σύννεφα πάνω από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Πυκνώνουν τα σύννεφα πάνω από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

2' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η απουσία της Cosco, βασικού χρήστη των εμπορευματικών μεταφορών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από τον διαγωνισμό της, προδιαγράφει το μέλλον της σιδηροδρομικής εταιρείας, εκτιμούν πηγές της αγοράς. Η Cosco είχε ζητήσει παράταση στην προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος, που δεν δόθηκε, παρά τις αλλεπάλληλες άλλες παρατάσεις που δόθηκαν. Δεδομένου ότι το μεγαλύτερο εμπορευματικό φορτίο προέρχεται από τον Πειραιά, καθίσταται σαφές πως ήταν de facto ενδιαφερόμενη. Ομως οι εξελίξεις δρομολογήθηκαν διαφορετικά. Τι θα γίνει όμως με το κρίσιμο επιβατηγό κομμάτι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εάν εκλείψει η εταιρεία; Για το επιβατηγό έργο η λύση φαίνεται ότι επιφυλάσσεται να δοθεί από το Δημόσιο. Σύμφωνα με κορυφαίες πηγές της σιδηροδρομικής αγοράς, η ΓΑΙΑΟΣΕ, ιδιοκτήτρια των ακίνητων, όπως το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, αλλά και του τροχαίου υλικού της ελληνικής σιδηροδρομικής βιομηχανίας, ή και άλλο σχήμα μπορούν να καταθέσουν αίτηση άδειας επιβατηγών μεταφορών στη ΡΑΣ. Το σχέδιο είναι, βέβαια, σε γνώση του αρμόδιου υπουργείου ΠΟΜΕΔΙ. Με συμβασιοποιημένη ήδη την ετήσια επιχορήγηση 50 εκατ. ευρώ για τις άγονες γραμμές για 5 χρόνια και απαλλαγμένη ως νέα εταιρεία από τις υποχρεώσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμάται ότι μπορεί να έχει σημαντικές προοπτικές. Να σημειωθεί, τέλος, ότι το ναυάγιο της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα οδηγήσει πρακτικά αυτομάτως στην ιδιωτικοποίηση της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), βασικό έργο της οποίας είναι η σύμβαση συντήρησης με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Και πάει λέγοντας…

Πολυεθνικές στρατηγικές με ημερομηνία… λήξης

Εμπιστοσύνη στις διοικήσεις των θυγατρικών τους στην Ελλάδα δείχνουν αυτή τη στιγμή οι περισσότερες πολυεθνικές εταιρείες στο εξωτερικό. Η φράση «βιώνουμε στην Ελλάδα την απόλυτη καταιγίδα φόρων, με την πραγματική οικονομία να έχει κυριολεκτικά αφυδατωθεί» κυριαρχεί στις εβδομαδιαίες και δεκαπενθήμερες τηλεδιασκέψεις μεταξύ των στελεχών των μητρικών και θυγατρικών εταιρειών, ωστόσο έχει τεθεί ένα χρονοδιάγραμμα. Θα συνεχιστούν οι οικονομικές ενέσεις στις ελληνικές θυγατρικές για να αντεπεξέλθουν στην υψηλή φορολογία με ορίζοντα το τέλος του 2016. Εφόσον το επενδυτικό κλίμα στη χώρα μας δεν βελτιωθεί και κυρίως δεν μειωθεί το επενδυτικό ρίσκο (country risk), όπως αποτυπώνεται στην αγορά ομολόγων, τότε από τον προσεχή Νοέμβριο θα έχουμε νέα πλάνα αναδιάρθρωσης των ελληνικών θυγατρικών.

Δηλαδή, θα περιλαμβάνει από νέες εθελούσιες εξόδους μέχρι και περιορισμό του τζίρου στην Ελλάδα, με στόχο οι εταιρείες να ρίξουν όλο το βάρος στις εξαγωγές. Το μείγμα που προτείνεται θα είναι 70% εξαγωγές και μόλις 30% Ελλάδα. Το Χ.Α., πάντως, εάν παραδεχθούμε ότι είναι προεξοφλητικός μηχανισμός βιώνει το τελευταίο οκταήμερο νέο κραχ, καθώς έχει χάσει πάνω από 6 δισ. της αξίας του, με τις τέσσερις συστημικές τράπεζες να έχουν υποστεί νέα πανωλεθρία μετά τη μεγάλη πτώση του περασμένου Φεβρουαρίου.

Αυτή η εταιρεία δύσκολα σώζεται

Ούτε μία, ούτε δύο αλλά τρεις συσκέψεις έχουν γίνει τον τελευταίο καιρό για το μέλλον της ΕΑΣ. Στην τελευταία, που έγινε την εβδομάδα που πέρασε, δεν παρέστη το υπουργείο Οικονομικών, καθώς δεν πιστεύει ότι η εταιρεία σώζεται. Τότε ο Αλέκος Φλαμπουράρης ζήτησε από τους συνδικαλιστές της ΕΑΣ «τους αριθμούς». Μόνο που αυτοί –ύστερα από ενάμιση χρόνο απραξίας– έχουν αλλάξει προς το χειρότερο. Η κυβέρνηση δεν έχει πολλές εναλλακτικές. Η μία είναι να πουλήσει το εργοστάσιο της Ελευσίνας. Η άλλη έχει να κάνει με το χρέος του Ιράκ στην εταιρεία, το οποίο προσεγγίζει τα 150 εκατ. ευρώ. Δεν μπορεί να το εισπράξει, μπορεί όμως να το πουλήσει…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT