Η Ε.Ε. «εκτροχιάζει» τη συγχώνευση Siemens – Alstom

Η Ε.Ε. «εκτροχιάζει» τη συγχώνευση Siemens – Alstom

2' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι Βρυξέλλες ετοιμάζονται να ακυρώσουν την προσπάθεια δημιουργίας ευρωπαϊκού πρωταθλητή στον κλάδο των σιδηροδρόμων μέσω της συγχώνευσης των αντίστοιχων μονάδων των Siemens και Alstom, σύμφωνα με πληροφορίες των Financial Times. Βασικός στόχος της συγχώνευσης, για την έγκριση της οποίας Παρίσι και Βερολίνο έχουν ασκήσει σημαντική πίεση, είναι η δημιουργία μιας εταιρείας που θα είναι αρκετά ισχυρή ώστε να μπορέσει να ανταγωνιστεί επάξια την κρατικά ελεγχόμενη κινεζική CRRC, η οποία είναι η μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής τρένων παγκοσμίως. Η επίτροπος Ανταγωνισμού, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, πιέζει για έγκριση από την Κομισιόν της σύστασης που προβλέπει ακύρωση της συγχώνευσης, καθώς οι παραχωρήσεις που έκαναν η γερμανική Siemens και η γαλλική Alstom κρίθηκαν ως ανεπαρκείς, σύμφωνα με τους F.T. Οι 28 επίτροποι αναμένεται να ψηφίσουν επί του θέματος την ερχόμενη εβδομάδα και παρ’ όλο που είναι πιθανό να διεξαχθεί πολιτική συζήτηση στο Κολέγιο των Επιτρόπων, μόλις ένας με δύο επίτροποι αναμένεται να εκφράσουν αντιρρήσεις στη σύσταση της Βεστάγκερ, σύμφωνα με υψηλόβαθμους Ευρωπαίους αξιωματούχους που μίλησαν ανώνυμα στους F.T. Η απόφαση που καλείται να πάρει η Κομισιόν είναι από τις σημαντικότερες που έχει λάβει από το 1989, οπότε και της δόθηκε η εξουσία να εμποδίζει συγχωνεύσεις όταν κρίνει πως υπονομεύεται ο ανταγωνισμός. Παράλληλα, εφόσον η πιθανή ακύρωση της συγχώνευσης θα αποτελέσει πλήγμα στην προσπάθεια της Γερμανίας και της Γαλλίας να δημιουργήσουν «ευρωπαϊκούς πρωταθλητές», ενδέχεται να οδηγήσει σε δημόσια συζήτηση για το ευρωπαϊκό αντιμονοπωλιακό καθεστώς. Το περασμένο Σαββατοκύριακο ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρινό Λε Μερ είχε δηλώσει πως «τίποτε δεν μπορεί να δικαιολογήσει» την ακύρωση της συγχώνευσης από τις Βρυξέλλες, ενώ χθες ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Πέτερ Αλτμάιερ δήλωσε πως το Βερολίνο «επιθυμεί να συμβεί αυτή η συγχώνευση». «Η διεθνής αγορά σε αυτή τη βιομηχανία (σ.σ. των σιδηροδρόμων) είναι έντονα ανταγωνιστική… έχουμε ανάγκη από μεγάλους παίκτες, έχουμε ανάγκη από έναν ευρωπαϊκό πρωταθλητή, ο οποίος θα μπορεί να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό από εταιρείες στις ΗΠΑ και στην Κίνα. Γι’ αυτό νομίζω πως είναι λογική αυτή η συγχώνευση και πως είναι αυτό που πρέπει να γίνει», είπε ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας. Ο Τζο Κέζερ, διευθύνων σύμβουλος της Siemens, έχει ήδη χαρακτηρίσει πιθανή ακύρωση της συγχώνευσης ως «απολύτως αφελή», ενώ χθες αναγνώρισε πως είναι λίγες οι πιθανότητες έγκρισης της συγχώνευσης. Στην ίδια συνέντευξη Τύπου χαρακτήρισε «οπισθοδρομικό» το αντιμονοπωλιακό καθεστώς στην Ε.Ε.

Η επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ έχει ενημερώσει τους συναδέλφους της πως δόθηκε η ευκαιρία σε Siemens και Alstom να πωλήσουν μονάδες τους (στα τρένα υψηλής ταχύτητας και στη σηματοδότηση) ώστε να εξασφαλίσουν την έγκριση της Κομισιόν, ωστόσο απέρριψαν τις προτάσεις της Επιτροπής. Αντιθέτως, οι δύο εταιρείες επέλεξαν να προβούν σε διακοσμητικές απλώς αλλαγές στην αρχική τους πρόταση, σύμφωνα με Ευρωπαίους αξιωματούχους. Υπήρξαν ορισμένες υποψίες πως οι δύο εταιρείες άργησαν τόσο πολύ να τροποποιήσουν την αρχική τους πρόταση, διότι ουσιαστικά δεν ήθελαν να προχωρήσει η συγχώνευση, υποψία την οποία αρνήθηκε έντονα, χθες, ο Κέζερ της Siemens, καλώντας την Κομισιόν να αλλάξει απαρχαιωμένους κανόνες που δεν συμβαδίζουν με τις αλλαγές που έχουν συμβεί παγκοσμίως τα τελευταία 30 χρόνια.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT