Η νέα τάση στις δίαιτες που «αδυνατίζει» τη Weight Watchers

Η νέα τάση στις δίαιτες που «αδυνατίζει» τη Weight Watchers

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οσοι επιθυμούν να χάσουν βάρος προτιμούν να επενδύσουν στη γενικότερη ψυχική και σωματική ευεξία παρά να προβούν σε δίαιτες. Τη νέα αυτή τάση της αγοράς άργησε να συνειδητοποιήσει η αμερικανική εταιρεία Weight Watchers (WW), που από τις αρχές της δεκαετίας του ’60 βοηθάει τους Αμερικανούς να χάσουν κιλά με παραδοσιακές μεθόδους, με αποτέλεσμα η μετοχή της να υποχωρήσει αργά το βράδυ της Τρίτης κατά περίπου 30%. Οι απώλειες της εταιρείας επιβάρυναν την εξαιρετικά αγαπητή στο αμερικανικό κοινό Οπρα Γουίνφρεϊ, η οποία, εκτός από μέτοχος με ποσοστό περισσότερο από 8%, υπήρξε επί πολλά χρόνια το πρόσωπο-κλειδί της WW.

Κατά την περίοδο μετά τα Χριστούγεννα, στην οποία στοχεύουν τέτοιου είδους εταιρείες απώλειας βάρους, η WW απέτυχε να προσελκύσει νέους πελάτες σημειώνοντας ανώμαλη εκκίνηση στο νέο έτος. Υστερα από την ανακοίνωση των απογοητευτικών αποτελεσμάτων δ΄ τριμήνου του 2018, η WW προέβλεψε πτώση έως και 36% της μετοχής της το 2019.

Ενώ τα ποσοστά της παχυσαρκίας αυξάνονται, όσοι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για τέτοιου είδους υπηρεσίες στρέφονται κατά κύριο λόγο σε προγράμματα που κατευθύνουν προς έναν υγιέστερο τρόπο ζωής και όχι απλώς στην απώλεια βάρους. Παρά τις προσπάθειες της WW να αλλάξει το προφίλ της παρέχοντας πρόγραμμα ευεξίας και να επεκταθεί με προγράμματα μέσω Διαδικτύου, η εταιρεία έχει καθιερωθεί στον χώρο χάρη στους συντηρητικούς τρόπους αδυνατίσματος που χρησιμοποιούσε επί δεκαετίες και δεν έχουν πλέον απήχηση.

Η Οπρα Γουίνφρεϊ, η οποία έχει εντυπωθεί στο κοινό για τη θετικότητά της και την προώθηση της αυτοεκτίμησης, έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην πορεία της WW. Υστερα από πολλά συναπτά έτη απωλειών, η WW είδε το 2015 άνοδο στη μετοχή, καθώς συνεργάστηκε με τη δημοφιλή Οπρα. Η Οπρα Γουίνφρεϊ εμφανιζόταν στις διαφημίσεις και προσείλκυε πελάτες προτείνοντας να τρώνε ψωμί κατά τη διάρκεια της δίαιτας. Οι πελάτες που μαγνήτιζε με την προσωπικότητα και την εμβέλειά της ήταν κατά κύριο λόγο γυναίκες μέσης ηλικίας. Με αυτό τον τρόπο, το 2017 η μετοχή της WW σχεδόν τετραπλασιάστηκε και συνέχισε να έχει ανοδική τάση έως τον Ιούνιο του 2018. Η τάση της αγοράς να προτιμά τη γενικότερη ευεξία σε συνδυασμό με την αδυναμία της WW να καταστεί ελκυστική σε ευρύτερο κοινό, δηλαδή σε άντρες και νεότερες γυναίκες, οδήγησε τη μετοχή στη βουτιά.

Παράλληλα με την προσπάθειά της να δώσει μια πληρέστερη οδηγία για ψυχική και σωματική υγεία, η εταιρεία επιχείρησε να απομακρυνθεί από την Οπρα Γουίνφρεϊ, με την οποία είχε σχεδόν ταυτιστεί. Ωστόσο, όταν η μετοχή υποχωρούσε στα μέσα του 2018, η WW άρχισε να την προωθεί ξανά στις διαφημίσεις της. Η Μίντι Γκρόσμαν, διευθύνουσα σύμβουλος της WW, δήλωσε απογοητευμένη από την έναρξη του 2019 για την εταιρεία, ωστόσο υποστηρίζει «τη μακροπρόθεσμη στρατηγική, που εστιάζει σε ένα οικοσύστημα ολοκληρωμένης λύσης όσον αφορά την ευεξία, ενισχύοντας το σύστημα διαχείρισης βάρους, το οποίο είναι το καλύτερο στην κατηγορία του».

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT