Τις προκλήσεις και τις προτεραιότητες των Ελλήνων διευθυνόντων συμβούλων (CEOs) παρουσιάζει έρευνα της KPMG, στην οποία ενσωματώνεται και ο πρόσφατος αντίκτυπος της πανδημίας του κορωνοϊού.
Πιο συγκεκριμένα, τα βασικά ευρήματα είναι τα εξής:
– Το 67% των Ελλήνων CEOs δείχνει εμπιστοσύνη στις προοπτικές ανάπτυξης της χώρας, ποσοστό το οποίο σημειώνει αύξηση μετά την κρίση της πανδημίας (64%).
– Το 27% δηλώνει αβέβαιο για τις προοπτικές ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας.
– Οι νεοεμφανιζόμενες (ή αναδυόμενες) / disruptive τεχνολογίες (20%) και οι περιβαλλοντικοί κίνδυνοι, μαζί με την κλιματική αλλαγή (20%) αποτελούν τις μεγαλύτερες ανησυχίες για τους Έλληνες CEOs.
– Σχεδόν όλοι οι Έλληνες CEOs θεωρούν ότι η πανδημία έχει επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό, με τις μεγαλύτερες εξελίξεις να καταγράφονται στη δημιουργία ψηφιακής εμπειρίας για τον πελάτη.
– Το 27% αναφέρει ότι η έλλειψη πληροφοριών σε μελλοντικά λειτουργικά σενάρια -όπως νέοι τρόποι εργασίας- αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση επιτάχυνσης του ψηφιακού μετασχηματισμού.
– Το 80% των CEOs αναφέρει ότι θα επανεξετάσει την προσέγγιση σχετικά με την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, με κύρια αιτία την πίεση των πελατών και των κοινωνικών ομάδων.
– Το 93% αναφέρει ότι αισθάνεται μεγαλύτερη συναισθηματική σύνδεση με τον σκοπό της επιχείρησής τους, από τη στιγμή που ξεκίνησε η κρίση.
– Το 86% συμφωνεί ότι το κύριο αντικείμενο των επιχειρήσεων είναι προσανατολισμένο στον σκοπό, ο οποίος παρέχει ένα σαφές πλαίσιο για γρήγορες και αποτελεσματικές αποφάσεις που σχετίζονται με τη νόσο COVID-19.
– Οι μισοί CEOs ανέφεραν ότι το καταναλωτικό κοινό περιμένει από τις επιχειρήσεις να καλύψουν το «κενό» στις κοινωνικές προκλήσεις, καθώς η βεβαιότητα και η εμπιστοσύνη προς τις κυβερνήσεις μειώνονται. Παράλληλα, όλοι πρόκειται να εισαγάγουν νέα μέτρα κατά του ρατσισμού σε οποιαδήποτε μορφή.
– Η πλειοψηφία των CEOs (93%) θεωρεί ότι η εργασία εξ αποστάσεως δημιούργησε σημαντικές αλλαγές στις πολιτικές καλλιέργειας νέας κουλτούρας, αλλά και στη διεύρυνση προσέλκυσης ταλαντούχου ανθρώπινου δυναμικού (87%).
– Το 87% αναφέρει ότι η επικοινωνία με τους εργαζόμενους της εταιρείας βελτιώθηκε κατά τη διάρκεια της κρίσης.