Νέα επιχείρηση ρυμούλκησης του γιγάντιου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχει σφηνώσει στη Διώρυγα του Σουέζ ξεκίνησε το μεσημέρι του Σαββάτου, καθώς το κόστος της προσάραξής του υπολογίζεται ότι θα ανέλθει στο 1 δισεκατομμύριο ευρώ, σύμφωνα με την εταιρία ναυτιλιακών αποτιμήσεων VesselsValue.
Ο επικεφαλής της Αρχής της διώρυγας του Σουέζ δήλωσε το Σάββατο ότι οι προσπάθειες αποκόλλησης του γιγάντιου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 400 μέτρων Ever Given που έχει προσαράξει στη Διώρυγα του Σουέζ με αποτέλεσμα να έχει αποκλείσει μια από τις βασικότερες θαλάσσιες διόδους του κόσμου επέτρεψαν στην πρύμνη να κινηθεί και στο πηδάλιο και την προπέλα του να λειτουργούν ξανά, αλλά δεν μπορεί ο ίδιος να προβλέψει πότε θα μπορέσει να ρυμουλκηθεί το πλοίο.
Ο πρόεδρος της Αρχής Οσάμα Ράμπι δήλωσε ότι ευελπιστεί να μην χρειαστεί να καταφύγουν στην απομάκρυνση εμπορευματοκιβωτίων από το πλοίο για να μειωθεί το φορτίο του, αλλά επισήμανε ότι οι ισχυροί άνεμοι και οι παλίρροιες δυσχεραίνουν τις προσπάθειες αποκόλλησής του.
Ο ίδιος είπε ότι δεν θα καταστεί δυνατό αεροσκάφη να απομακρύνουν εμπορευματοκιβώτια από το προσαραγμένο πλοίο και ότι 14 ρυμουλκά προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την υψηλή παλίρροια του Σαββάτου, ενώ περισσότερα θα φτάσουν την Κυριακή εάν αποτύχει η νέα απόπειρα.
Μέχρι τώρα, σύμφωνα με τον κ. Ράμπι, 321 πλοία παραμένουν εγκλωβισμένα στη Διώρυγα του Σουέζ.
Σύμφωνα με τις πηγές, για να αποκολληθεί το πλοίο θα πρέπει να απομακρυνθούν τόνοι άμμου γύρω από την πλώρη του.
Οι βυθοκόροι είχαν έως την Παρασκευή απομακρύνει περίπου 20.000 τόνους άμμου γύρω από την πλώρη του πλοίου, ωστόσο η επιχείρηση ρυμούλκησης του σκάφου ανεστάλη κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εδρεύουσας στο Λονδίνο εταιρίας VesselsValue, με πάνω από 50 πλοία του εμπορικού ναυτικού να βρίσκονται προστίθενται κάθε μέρα στα κολλημένα στο κανάλι στην Αίγυπτο, η ναυτιλιακή αγορά προβλέπεται να υποστεί άμεσο πλήγμα 30-40 εκατ. δολαρίων ακόμη κι αν το Ever Given απελευθερωθεί την Κυριακή, πράγμα που δεν είναι το πιθανότερο.
Όπως ανέφερε ο βρετανικός οίκος ναυτιλιακών αποτιμήσεων στην αγγλική έκδοση της Καθημερινής, το συνολικό κόστος για την παγκόσμια οικονομία θα ανέλθει περί τα 130-140 εκατ. δολάρια εάν το πλοίο αποκολληθεί την Κυριακή, ποσό που ανεβαίνει στα 300 εκατ. δολάρια εάν το πλοίο μεταφοράς κοντέινερ σαλπάρει ξανά έως την Τετάρτη.
Εφόσον όμως επιβεβαιωθούν οι βάσιμες ανησυχίες ότι θα απαιτηθούν πολλές ακόμη ημέρες, με το πλοίο ακίνητο έως τις 5 Απριλίου, τότε οι απώλειες για την παγκόσμια οικονομία θα ανέλθουν στο 1 δισεκ. δολάρια, σύμφωνα πάντα με τη VesselsValue.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Kathimerini English Edition