Βαρύ το πλήγμα στην οικονομία της Ουκρανίας

Βαρύ το πλήγμα στην οικονομία της Ουκρανίας

Αν ο πληθωρισμός έχει εκτοξευθεί σε ανεπτυγμένες και αναπτυσσόμενες χώρες, σε καμία δεν γίνεται τόσο αισθητός όσο στην ίδια την πληγείσα Ουκρανία που υφίσταται τις συνέπειες του πολέμου

1' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αν ο πληθωρισμός έχει εκτοξευθεί σε ανεπτυγμένες και αναπτυσσόμενες χώρες, σε καμία δεν γίνεται τόσο αισθητός όσο στην ίδια την πληγείσα Ουκρανία που υφίσταται τις συνέπειες του πολέμου. Οι τιμές έχουν σημειώσει άλμα άνω του 21% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους, καταγράφοντας έναν από τους υψηλότερους πληθωρισμούς σε όλη την Ευρώπη. Αιτία βέβαια είναι τα πλήγματα που έχει καταφέρει η Ρωσία σε καίριες υποδομές της χώρας, όπως και το γεγονός ότι έχει καταλάβει περιοχές καθοριστικής σημασίας για τη βιομηχανική και την αγροτική παραγωγή της, με αποτέλεσμα το χάος στην εφοδιαστική της αλυσίδα. Οι τιμές των καυσίμων έχουν εκτοξευθεί κατά 90% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους, ενώ το κόστος των τροφίμων έχει σημειώσει άνοδο 35%. Και το δυσβάσταχτο πλήγμα του πολέμου δεν εξαντλείται στο άλμα των τιμών.

Οι τιμές έχουν σημειώσει άλμα άνω του 21% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους.

Σύμφωνα με τις επίσημες εκτιμήσεις, η οικονομία της Ουκρανίας αναμένεται να συρρικνωθεί κατά τουλάχιστον 30% φέτος και η κυβέρνηση έχει προειδοποιήσει ότι το δημοσιονομικό έλλειμμα θα υπερβαίνει τα 5 δισ. δολ. κάθε μήνα εξαιτίας του πολέμου. Η χώρα μόλις που απέφυγε την πτώχευση την περασμένη εβδομάδα. Στο μεταξύ, η κεντρική τράπεζα έχει υποτιμήσει το νόμισμα της χώρας, τη γρίβνα, κατά 25% έναντι του δολαρίου στην προσπάθειά της να περιορίσει τη χρηματοπιστωτική και οικονομική κρίση. Η υποτίμηση του νομίσματος καθιστά όμως πολλά προϊόντα πολύ πιο ακριβά και απρόσιτα για μεγάλο μέρος του πληθυσμού. Επίσης, γίνεται δυσβάσταχτο το κόστος των μεταφορών καθώς βρίσκονται στα ύψη τα καύσιμα για τα φορτηγά που μεταφέρουν εμπορεύματα και τα οποία διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο, δεδομένου ότι η Ρωσία έχει μπλοκάρει τα λιμάνια της Ουκρανίας και έχει βομβαρδίσει σιδηροδρομικές γραμμές. Για να γεμίσει το ντεπόζιτο ενός φορτηγού χρειάζονται τώρα περίπου 850 ευρώ, ενώ πριν από τον πόλεμο δεν κόστιζε περισσότερο από 300 ευρώ. Και βέβαια τα έξοδα μεταφοράς επιβαρύνουν περαιτέρω το κόστος των προϊόντων. Υπάρχουν επιχειρήσεις που μπορούν να αντεπεξέλθουν όπως, για παράδειγμα, οι εταιρείες τεχνολογίας. Η κατάσταση είναι, όμως, αβίωτη για τους ηλικιωμένους με τις μικρές συντάξεις και προπαντός για όσους έχουν υποστεί μειώσεις μισθών εξαιτίας του πολέμου ή έχουν χάσει τη δουλειά τους και προπαντός, βέβαια, για τα εκατομμύρια των εκτοπισθέντων Ουκρανών.

Πηγή: The New York Times

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT