Επιστροφή στην κερδοφορία για την Air France

Επιστροφή στην κερδοφορία για την Air France

Η Air France-KLM σχεδιάζει να αυξήσει τη χωρητικότητά της, τείνοντας προς τα επίπεδα του 2019 έως την εκπνοή του έτους, ήτοι αργότερα από όσο είχε αρχικά σχεδιάσει

2' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Air France-KLM σχεδιάζει να αυξήσει τη χωρητικότητά της, τείνοντας προς τα επίπεδα του 2019 έως την εκπνοή του έτους, ήτοι αργότερα από όσο είχε αρχικά σχεδιάσει. Ενας από τους λόγους είναι η αυξανόμενη ζήτηση στην αιχμή της θερινής περιόδου, η οποία δεν είναι εύκολα διαχειρίσιμη και λόγω της συμφόρησης στα περισσότερα αεροδρόμια της Γηραιάς Ηπείρου. Ο γαλλοολλανδικός αερομεταφορέας θα διεκπεραιώνει το 80%-85% του όγκου των πτήσεων, σε σύγκριση με τα επίπεδα προ της πανδημίας, κατά την τρέχουσα περίοδο – τον Μάιο είχε κάνει πρόβλεψη για χωρητικότητα της τάξεως του 90%, ενώ σε αυτά τα επίπεδα εκτιμάται πως θα φθάσει τους τελευταίους τρεις μήνες του 2022.

Παρά ταύτα, τα καθαρά έσοδα την περίοδο Απριλίου – Ιουνίου αποδείχθηκαν πολύ καλύτερα από τα αναμενόμενα και ανήλθαν σε 324 εκατ. ευρώ, όπερ σημαίνει πως είναι τα πρώτα θετικά αποτελέσματα της Air France-KLM από τα τέλη του 2019, δηλαδή προτού ξεσπάσει η πανδημία. Ευμενώς για τα κέρδη λειτούργησε η αύξηση της ζήτησης, διότι οι άνθρωποι μετά τον κορωνοϊό θέλησαν απελπισμένα να ταξιδέψουν – και η ζήτηση αυτή έχει πραγματικά κατακλύσει την Ευρώπη. Στα αεροδρόμιά της υπάρχει αφενός έλλειψη προσωπικού, αφετέρου σωρεία απεργιών, οπότε έχει δημιουργηθεί χάος εντός της τρέχουσας περιόδου αιχμής. «Η δυναμική ανάκαμψη την οποία διαπιστώνουμε αυτό το καλοκαίρι θέτει σε δοκιμασία το σύνολο του κλάδου των αερομεταφορών», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Μπεν Σμιθ, συμπληρώνοντας ότι είναι πιθανόν να εξακολουθήσει η αναταραχή λόγω ελλείψεων προσωπικού και ζητημάτων εφοδιαστικής αλυσίδας. Ο όμιλος θα πληρώσει 70 εκατ. ευρώ έξοδα αποζημίωσης σε ταξιδιώτες που επλήγησαν από το χάος στα αεροδρόμια. Χθες η τιμή της μετοχής της Air France-KLM ενισχύθηκε 3,9%, ενώ τελεί σε διαπραγμάτευση στα υψηλότερα επίπεδά της εδώ και έναν μήνα και πλέον. Προ ημερών ο αερομεταφορέας είχε αναγκαστεί να ακυρώσει πτήσεις στην εταιρεία χαμηλών ναύλων που της ανήκει, Transavia, λόγω απεργίας. Ο δε γαλλικός βραχίονάς της διέκοψε τις πτήσεις στον κόμβο της στο Παρίσι λόγω αντιπαράθεσης μεταξύ εργοδοσίας και προσωπικού. Ο όμιλος έχει επίσης πληγεί από σοβαρούς περιορισμούς προσωπικού στον δεύτερο κόμβο του στο Αμστερνταμ, ο οποίος έχει ελαττώσει τον αριθμό των επιβατών που μπορούν να πετάξουν μέσω του αεροδρομίου. Αντίθετα, η κίνηση στη Βόρεια Αμερική ανθεί, τροφοδοτούμενη από το ισχυρό δολάριο. Τα επίπεδα της επιβατικής κίνησης στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού είναι υψηλότερα από αυτά που παρατηρήθηκαν το 2019, σχολίασε ο οικονομικός διευθυντής της Air France-KLM, Στίβεν Ζάατ.

Απογειώθηκαν τα έσοδα της αεροπορικής το δεύτερο τρίμηνο λόγω της αυξημένης ζήτησης.

Τέλος, ο αερομεταφορέας επι-διώκει να αποπληρώσει μεγάλο μέρος της κρατικής βοήθειας που έλαβε στη διάρκεια της πανδημίας. Συγκεκριμένα, συγκέντρωσε 2,8 δισ. ευρώ από τον στόχο των 4 δισ. ευρώ που ανακοινώθηκε τον Φεβρουάριο, επισημαίνοντας ότι θα μπορούσε και να εκδώσει συμπληρωματικά υβριδικά ομόλογα 1,2 δισ. ευρώ φέτος ή του χρόνου. Μέχρι τη λήξη του 2022 αποσκοπεί να επιστρέψει τα 3/4 της κρατικής βοήθειας, η οποία μεταφράζεται και σε ένα ποσοστό σχεδόν 29% του γαλλικού δημοσίου στην Air France-KLM και ένα μερίδιο 9,3% της ολλανδικής κυβέρνησης.

Πηγή: BLOOMBERG

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT