Καθώς οι εταιρείες αντιμετωπίζουν ένα αβέβαιο οικονομικό περιβάλλον, βρίσκονται απέναντι σε μια ακόμα μεγαλύτερη πρόκληση: Τον τρόπο διαχείρισης των εργαζομένων της Generation Z.
Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, μέχρι το 2025 η Generation Ζ θα αποτελεί το ένα τρίτο του εργατικού δυναμικού. Ωστόσο, η προσέλκυση, η διαχείριση και η διατήρηση αυτών των εργαζομένων θα απαιτήσει διαφορετική προσέγγιση, σύμφωνα με την Tάρα Σαλίνας, καθηγήτρια επιχειρηματικής ηθικής στο Πανεπιστήμιο του Σαν Ντιέγκο.
Ενώ αυτή η γενιά διαθέτει τεχνολογικές δεξιότητες, η ίδια δήλωσε ότι οι οργανισμοί θα πρέπει να προσαρμοστούν σε μια έλλειψη άλλων ικανοτήτων που είναι απαραίτητες. «Η Generation Z πάντα επικοινωνούσε διαδικτυακά, οπότε οι διαπροσωπικές τους δεξιότητες ή οι κοινωνικές δεξιότητες υστερούν», τόνισε η Σαλίνας. «Δέχθηκαν ακόμη μεγαλύτερο πλήγμα λόγω του Covid-19, και αυτό έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να αλληλεπιδρούμε μαζί τους στον εργασιακό χώρο» πρόσθεσε.
Η γενιά αυτή μπορεί να είναι η πρώτη που εισέρχεται στο εργατικό δυναμικό με εγγενείς ψηφιακές δεξιότητες, αλλά αυτό γίνεται εις βάρος της διαπροσωπικής επικοινωνίας, που δεν είναι εύκολο να την αποκτήσουν.
Αντίθετα, η Gen Z μπορεί να προσφέρει στις εταιρείες γνώσεις, για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα νεότερα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, όπως το ChatGPT. «Οι εταιρείες χάνουν μια φοβερή ευκαιρία αν δεν αξιοποιούν τις δεξιότητες που διαθέτει αυτή η γενιά», δήλωσε η Σαλίνας.
Η οργανωτική κουλτούρα πρέπει να ταιριάζει με τη δική τους
Ενώ η Gen Z έχει πολλά να προσφέρει σε μια εταιρεία, περιμένει πολλά σε αντάλλαγμα. Στην πραγματικότητα, ένας από τους κυριότερους λόγους για τον οποίο θα μπορούσαν να παραιτηθούν από τη δουλειά τους είναι αν οι αξίες της εταιρείας δεν ταιριάζουν με τις προσωπικές τους αξίες.
«Πολλές εταιρείες βλέπουν την κουλτούρα ως κάτι δευτερεύον», δήλωσε η Σαλίνας. Αν όμως η «κουλτούρα μιας εταιρείας δεν ευθυγραμμίζεται με αυτό που περιμένουν οι εργαζόμενοι της Gen Z, θα φύγουν. Θέλουν να εργάζονται σε μια εταιρεία που είναι ουσιαστικά ένας καλός πολίτης του κόσμου», τόνισε.
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η Gen Z ενηλικιώθηκε σε μια εποχή κατά την οποία περισσότεροι εργοδότες μιλούσαν ανοιχτά για τη φροντίδα της ψυχικής υγείας των εργαζομένων. «Η φροντίδα, η ψυχική υγεία και τα παγκόσμια ζητήματα είναι σημαντικά γι’ αυτούς και, αν αυτό δεν αποτελεί μέρος της εταιρικής σας κουλτούρας, μπορεί να φύγουν ή να σας αποφύγουν».
Ενώ η ευελιξία και η εργασία εξ αποστάσεως εξακολουθούν να αποτελούν κορυφαία προτεραιότητα, οι εργοδότες πρέπει να αναγνωρίσουν ότι οι νεότεροι εργαζόμενοι εξετάζουν επίσης την ανάπτυξη της σταδιοδρομίας και την καθοδήγηση όταν αποφασίζουν να ενταχθούν ή να αποχωρήσουν από μια εταιρεία.
«Όλα σχετίζονται με την εταιρική κουλτούρα», δήλωσε. Οι εταιρείες πρέπει να ενσωματώσουν στην κουλτούρα τους μια επένδυση στην επαγγελματική ανάπτυξη και την καθοδήγηση των εργαζομένων της Gen Z.
Πηγή: CNBC
Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr