Συμφωνία Βρυξελλών – Πεκίνου για τεχνικές διαπραγματεύσεις περί δασμών στα ηλεκτρικά οχήματα

Συμφωνία Βρυξελλών – Πεκίνου για τεχνικές διαπραγματεύσεις περί δασμών στα ηλεκτρικά οχήματα

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε σήμερα, Παρασκευή, ότι συμφώνησε σε νέες τεχνικές διαπραγματεύσεις με την κινεζική κυβέρνηση σχετικά με την εισαγωγή ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα, καθώς επίκειται από τον Νοέμβριο η επιβολή υψηλών δασμών από τις Βρυξέλλες λόγω υπερβολικής κρατικής χρηματοδότησης των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών που θεωρείται ότι αντιβαίνει στις ευρωπαϊκές αρχές.

Οι νέοι δασμοί για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κάνουν εξαγωγές από την Κίνα (είτε είναι κινεζικές εταιρείες είτε ξένες με εργοστάσια στη χώρα) θα φτάνουν έως και το 35% και θα επιβληθούν επιπλέον του 10% που ισχύει ήδη, όπως πρότεινε η Κομισιόν και απέτυχαν να αποτρέψουν χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, όπως η Γερμανία, νωρίτερα αυτόν τον μήνα.

Η Επιτροπή έχει δηλώσει έτοιμη για περισσότερες διαπραγματεύσεις με το Πεκίνο για το θέμα και σήμερα επιβεβαίωσε ότι υπάρχει πλέον συμφωνία για έναρξη τεχνικών διαπραγματεύσεων με στόχο την εξεύρεση μιας λύσης που θα ικανοποιεί τα περισσότερα κράτη-μέλη της Ε.Ε.

Της απόφασης για δασμούς είχε προηγηθεί έρευνα που διαπίστωσε ότι η Κίνα δίνει επιδοτήσεις στη βιομηχανία της ηλεκτροκίνησης, εξασφαλίζοντας για τις εταιρείες της ένα άδικο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Το Πεκίνο αρνείται τους ισχυρισμούς και έχει απειλήσει με δασμούς στις εισαγωγές γαλακτοκομικών, μπράντι, χοιρινού και αυτοκινήτων από την Ευρώπη.

Η τιμή μετράει

Σύμφωνα με νέα έρευνα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος σχετικά με τις πωλήσεις των αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ενωση, το 2020 η μέση τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου γερμανικής κατασκευής στην Ευρώπη ήταν περίπου 40.000 ευρώ χωρίς τους φόρους. Σήμερα είναι περίπου 45.000 ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κοντά στο 11%.

Μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφέρει ότι το 57% των Ευρωπαίων καταναλωτών είναι ανοιχτό στην αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά η τιμή παραμένει το βασικό εμπόδιο για την απόκτησή του. Στην ίδια κατεύθυνση, έρευνα της YouGov διαπίστωσε ότι το 35% των καταναλωτών σκοπεύουν ήδη να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέσα στο επόμενο έτος, αν τους παρουσιαστεί η επιλογή ενός οχήματος αξίας περίπου 25.000 ευρώ.

Οι καταναλωτές θέλουν ηλεκτρικά οχήματα, αλλά η μέση τιμή που είναι έτοιμοι να δαπανήσουν είναι 20.000 ευρώ, σύμφωνα με έρευνες της Κομισιόν. Από την άλλη οι τιμές των μπαταριών έχουν φθάσει σε χαμηλά επίπεδα, ενώ τα επόμενα χρόνια αναμένεται να συνεχιστεί η πτώση κάνοντας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα περισσότερο προσιτά. Από το 2020, η τιμή των μπαταριών στην Ευρώπη έχει μειωθεί κατά 33% αγγίζοντας τα 151 δολάρια/kWh, ενώ στην Κίνα η τιμή των μπαταριών έχει πέσει στα 53 δολάρια/kWh.

Πηγή: Reuters, ΑΠΕ-ΜΠΕ

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT