H γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen συμπεριέλαβε στο πρόγραμμα εξοικονόμησης, ύψους 4 δισ. ευρώ, περικοπές των μισθών των εργαζoμένων, σύμφωνα με την εφημερίδα Handelsblatt της Γερμανίας, η οποία επικαλείται έγγραφο του διοικητικού συμβουλίου. Οπως αναφέρει το ρεπορτάζ, η προτεινόμενη μείωση των μισθών κατά 10% θα αποφέρει στη βασική μάρκα του ομίλου, Volkswagen, σχεδόν 800 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Επίσης υπολογίζεται ότι, εκτός από την ακύρωση διάφορων πληρωμών μπόνους, επιδομάτων και αυξήσεων μισθών, η εξοικονόμηση θα ανέλθει συνολικά σε περίπου 2 δισ. ευρώ ετησίως, δηλαδή περίπου στο ήμισυ της στοχευμένης εξοικονόμησης 4 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Η Volkswagen δεν απάντησε αμέσως στα αιτήματα για σχόλια εκ μέρους του πρακτορείου Reuters.
Ο επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων της Volkswagen δήλωσε τη Δευτέρα ότι η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να κλείσει τουλάχιστον τρία εργοστάσια στη Γερμανία, να απολύσει δεκάδες χιλιάδες υπαλλήλους και να συρρικνώσει τα εναπομείναντα εργοστάσιά της στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, καθώς σχεδιάζει μια βαθύτερη από το αναμενόμενο αναδιάρθρωση. Το κλείσιμο και η πώληση εργοστασίων θα αποφέρει σημαντικά μικρότερη εξοικονόμηση πόρων από τη μείωση μισθών, ανέφερε η γερμανική εφημερίδα.
Η Volkswagen θέλει να αποφύγει το κλείσιμο των εγκαταστάσεων αν είναι δυνατόν, με στόχο να βρει νέους ιδιοκτήτες για τα επηρεαζόμενα εργοστάσια εάν χρειαστεί, σύμφωνα με το έγγραφο που είδε η Handelsblatt. Ο κατάλογος των προτάσεων για εξοικονόμηση περιλαμβάνει επίσης μέτρα που επηρεάζουν την παραγωγή εξαρτημάτων και την τεχνική ανάπτυξη. Ωστόσο, το έγγραφο δεν περιέχει καμία πληροφορία για τον συνολικό πιθανό αριθμό θέσεων εργασίας που κινδυνεύουν.
Μια έρευνα από τη γερμανική ένωση αυτοκινητοβιομηχανίας VDA έδειξε ότι ο μετασχηματισμός της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια 186.000 θέσεων εργασίας έως το 2035, εκ των οποίων περίπου το ένα τέταρτο έχει ήδη ολοκληρωθεί.
«Η Ευρώπη –ειδικά η Γερμανία– χάνει ολοένα και περισσότερο τη διεθνή ανταγωνιστικότητά της», αναφέρει η έκθεση της VDA, που εξηγεί ότι οι γερμανικές εταιρείες πλήρωσαν έως και τρεις φορές περισσότερο για ηλεκτρική ενέργεια από τους ανταγωνιστές τους στις ΗΠΑ ή την Κίνα, ενώ αντιμετωπίζουν υψηλότερους φόρους και αυξανόμενα γραφειοκρατικά βάρη.
Απεργίες και αντιδράσεις
Χιλιάδες Γερμανοί εργαζόμενοι στην αυτοκινητοβιομηχανία ξεκίνησαν πανεθνικές απεργίες για να πιέσουν τις εταιρείες για υψηλότερους μισθούς, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, επηρεάζοντας εταιρείες όπως η Porsche, η BMW και η Mercedes.
Οι απεργίες της Τρίτης ενορχηστρώθηκαν από το πανίσχυρο συνδικάτο IG Metall, το οποίο προκήρυξε επίσης απεργία κατά τη διάρκεια της νυχτερινής βάρδιας στο εργοστάσιο της Volkswagen στην πόλη Οσναμπρουκ, όπου οι εργαζόμενοι ανησυχούν ότι το εργοστάσιο μπορεί να κλείσει. Στο εργοστάσιο της Porsche AG Zuffenhausen στη Στουτγάρδη, 500 εργαζόμενοι αποχώρησαν κατά τη διάρκεια της νυχτερινής βάρδιας και στη συνέχεια περίπου 4.000 εργαζόμενοι έκαναν απεργία κατά τη διάρκεια της πρωινής βάρδιας για να συμμετάσχουν στη διαδήλωση.
Το συνδικάτο απαιτεί αυξήσεις μισθών κατά 7% σε σύγκριση με την αύξηση 3,6% σε μια περίοδο 27 μηνών που προσφέρουν οι εργοδοτικές ενώσεις. Οι εταιρείες λένε ότι οι απαιτήσεις δεν είναι ρεαλιστικές.
Ο επόμενος γύρος συνομιλιών μεταξύ της Volkswagen και των εκπροσώπων των εργαζομένων αναμένεται εντός της ημέρας, εν αναμονή και των αποτελεσμάτων του τρίτου τριμήνου του ομίλου. Αναλυτές προβλέπουν πτώση 40% στα τριμηνιαία λειτουργικά κέρδη.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ