Στα χρονοδιαγράμματα των μεγάλων έργων που υλοποιούνται στη Βόρεια Ελλάδα και αποτελούν ένεση ανάπτυξης και απασχόλησης, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης.
«Ένα σημαντικό ποσό από τη μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων μέσω των συμβάσεων ΣΔΙΤ αλλά και των ευρωπαϊκών κονδυλίων κατευθύνονται στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα, οι οποίες ομολογουμένως έχουν ελλείμματα, τόσο λόγω της δεκαετούς κρίσης της χώρας όσο και λόγω αμήχανων και άστοχων επιλογών από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ της περιόδου 2015 – 2019» τόνισε ο κ. Καραγιάννης, μιλώντας στην ημερίδα της ηλεκτρονικής εφημερίδας Voria.gr με θέμα τις ευκαιρίες που ανοίγουν το Ταμείο Ανάκαμψης και το Νέο ΕΣΠΑ για την ελληνική οικονομία.
Όπως υπογράμμισε ο υφυπουργός Υποδομών «οι δημοπρατήσεις, οι συμβασιοποιήσεις, τα εργοτάξια και οι παραδόσεις έργων αποτελούν και την απάντηση στη δυσπιστία στη Θεσσαλονίκη». «Απαντάμε με τις πράξεις μας και όχι με λόγια και ανούσιες φιέστες» σημείωσε και πρόσθεσε ότι «ήδη παραδώσαμε το ορφανό χιλιόμετρο στη Ποτίδαια, ξεκινήσαμε την κατασκευή της οδικής σύνδεσης του 6ου προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό που εκκρεμούσε από το 2000, ενώ το Θέρμη – Γαλάτιστα, τμήμα του οποίου έχουμε ήδη παραδώσει, θα παραδοθεί στο σύνολό του το φθινόπωρο».
Σχετικά με την κριτική που ασκήθηκε για τις συγκοινωνίες και τα μεγάλα έργα που προχωρούν στη Θεσσαλονίκη ο κ. Καραγιάννης σημείωσε:
- Για τον ΟΑΣΘ: «Παραλάβαμε 235 λεωφορεία και σήμερα στην πόλη κυκλοφορούν 460. Από τις αρχές του 2023 θα ξεκινήσουμε να παραλαμβάνουμε τα νέα λεωφορεία», σημείωσε.
- Για τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης: «Αυτό που βρήκαμε ήταν ένας κολλημένος διαγωνισμός για τη μελέτη. Εμείς μέσω του Ανταγωνιστικού Διαλόγου καταφέραμε να ξεπεράσουμε τις γραφειοκρατίες και τις καθυστερήσεις και ο διαγωνισμός για το έργο να βρίσκεται ήδη στη β’ φάση», είπε ο υφυπουργός Υποδομών.
- Για το FlyOver: Το έργο προχώρησε σε μία διετία και στο τέλος του 2022 θα έχει εργοτάξια. «Η κριτική γιατί προχωρήσαμε τόσο γρήγορα και γιατί θα βελτιωθεί σημαντικά η κυκλοφοριακή κατάσταση, που επικρατεί στην πόλη, δεν ευσταθεί. Όλοι ξέρουμε ότι η πόλη είχε ανάγκη αυτό το έργο για να λύσει το μεγάλο πρόβλημα του κυκλοφοριακού φόρτου» σημείωσε.
- Για το Μουσείο Ολοκαυτώματος: «Εκεί που χωροθετήθηκε δεν χωρούσε, αυτή είναι η πραγματικότητα. Πήγατε και βάλατε ένα μουσείο – στολίδι σε μία έκταση που δεν χωρούσε», τόνισε.
- Για το Μετρό Θεσσαλονίκης: Ο κ. Καραγιάννης διερωτήθηκε «το μετρό ήταν τελειωμένο, ενώ δεν είχε ράγες, βαγόνια και σταθμούς και το κρατάμε τρία χρόνια χωρίς να το παραδίδουμε;», ενώ τόνισε: «Υπάρχουν δύο αντιλήψεις στην πολιτική η μία να εγκαινιάζεις μουσαμάδες και η άλλη να λες την πραγματικότητα».
Διεμήνυσε ότι «ως κυβέρνηση και ως υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον Κώστα Καραμανλή δεν θα επιτρέψουμε η πόλη να μείνει πίσω και τα έργα να γίνουν πεδίο αντιπαράθεσης».
Πού βρίσκονται τα μεγάλα έργα της Θεσσαλονίκης
Ο κ. Καραγιάννης έδωσε πλήρη εικόνα για την πορεία των μεγάλων έργων που υλοποιούνται στη Θεσσαλονίκη.
Όπως είπε:
- Το Θέρμη – Γαλάτιστα, τμήμα του οποίου έχει ήδη παραδοθεί, θα παραδοθεί στο σύνολό του αρχές Φθινοπώρου
- Για Flyover υπογράφεται σύμβαση εντός του φθινοπώρου
- H σύνδεση του λιμένα με τον ΠΑΘΕ έχει διάρκεια κατασκευής 30 μήνες και υπεγράφη στις 16/6/2021.
- Για τις 17 σχολικές μονάδες στη Βόρεια Ελλάδα, 16 εκ των οποίων στη Θεσσαλονίκη, θα υπάρχουν στις αρχές Σεπτεμβρίου δεσμευτικές προσφορές
- Το Μετρό Θεσσαλονίκης παραδίδεται πλήρες και λειτουργικό στο τέλος του 2023
- Για τον Φορέα Συντήρησης και Λειτουργίας του Μετρό της Θεσσαλονίκης, εντός του καλοκαιριού θα γίνει η προκήρυξη του διαγωνισμού
- Η Γέφυρα Αλιάκμονα, παραδίδεται στις αρχές του 2023
- Τα Δικαστικά Μέγαρα Κεντρικής Μακεδονίας, βρίσκονται στη Β’ φάση του διαγωνισμού και το φθινόπωρο αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές.
Ο κ. Καραγιάννης έστειλε μήνυμα ότι η «εμμονή» με τα χρονοδιαγράμματα έχει έναν επιπλέον στόχο και αυτός είναι ότι «θέλουμε να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη του κόσμου» και εξήγησε ότι «όταν υπάρχει η πολιτική βούληση, σωστός σχεδιασμός και οργανωμένη επίβλεψη ακόμα και τα πιο πολύπλοκα έργα ολοκληρώνονται».
Περίπου 5 δισ. ευρώ για έργα στη Βόρεια Ελλάδα τα επόμενα χρόνια
Συνολικά στη Βόρεια Ελλάδα αναμένεται να υλοποιηθούν τα επόμενα χρόνια έργα περίπου 5 δις. ευρώ μόνο από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τους εποπτευόμενους φορείς του, τόνισε ο κ. Καραγιάννης. «Έργα που εξασφαλίζουν μία ένεση ανάπτυξης και απασχόλησης στην περιοχή» όπως σημείωσε ο υφυπουργός Υποδομών.
Ενδεικτικά ανέφερε ότι «ο Βόρειος Ε-65 είναι ένα από τα δύο οδικά έργα που θα χρηματοδοτήσει εξ ολοκλήρου το Ταμείο Ανάκαμψης και έχει ήδη ξεκινήσει η κατασκευή του». Έκανε ιδιαίτερη μνεία «στα δύο μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, το Θεσσαλονίκη – Τοξότες και το Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, έργα με προϋπολογισμό που αγγίζει τα 2,8 δισ.». Όπως υπογράμμισε, το σημαντικότερο είναι να γίνονται τα έργα και όχι σε ποιο χρηματοδοτικό εργαλείο θα ενταχθούν φθάνει να υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση».
Τέλος, ο κ. Καραγιάννης εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι «η Θεσσαλονίκη τα επόμενα χρόνια θα είναι μία εντελώς διαφορετική πόλη και το σημαντικότερο για τους πολίτες είναι ότι υπάρχει σχεδιασμός, η κυβέρνηση είναι στο πλευρό τους και όλα τα μεγάλα πρότζεκτ προχωρούν με έναν ρυθμό που δεν είχε ξαναδεί η πόλη». «Η πόλη με την ανάπτυξη του λιμανιού και του αεροδρομίου και με τα μεγάλα έργα υποδομών αναδεικνύεται περισσότερο από ποτέ και ισχυροποιεί σημαντικά τη γεωστρατηγική της θέση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη» κατέληξε ο κ. Καραγιάννης.
Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr