Επταετές ομόλογο 100 εκατ. από CPLP Shipping

Εως και την Παρασκευή 22 Ιουλίου θα διαρκέσει η δημόσια προσφορά, που ξεκινάει σήμερα, για το ομόλογο ύψους 100 εκατ. ευρώ της CPLP Shipping, μέλους του ομίλου Capital Maritime, συμφερόντων Ευάγγελου Μαρινάκη

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εως και την Παρασκευή 22 Ιουλίου θα διαρκέσει η δημόσια προσφορά, που ξεκινάει σήμερα, για το ομόλογο ύψους 100 εκατ. ευρώ της CPLP Shipping, μέλους του ομίλου Capital Maritime, συμφερόντων Ευάγγελου Μαρινάκη. Η επταετούς διάρκειας έκδοση, που έχει την εγγύηση της Capital Product Partners, έχει εύρος μεταξύ 4,4% και 4,9% και αποτελεί τη δεύτερη κατά σειρά της ναυτιλιακής εταιρείας. Η CPLP υλοποιεί επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1,9 δισ. δολ. για την περίοδο 2021-2023, με τις επενδύσεις μόνο για την περίοδο 2022-2023 να ανέρχονται σε 598 εκατομμύρια δολάρια. Στόχος της, η ανανέωση και ενίσχυση του στόλου της και η καθιέρωσή της στη διεθνή αγορά θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Σήμερα η CPLP διαθέτει επτά πλοία LNG τελευταίας γενιάς που διανέμουν υγροποιημένο φυσικό αέριο σε 48 χώρες. Ολόκληρος ο στόλος της CPLP αριθμεί 19 πλοία και με την υλοποίηση του αναπτυξιακού προγράμματος αναμένεται να διαμορφωθεί στα 23, αποτελούμενος από 7 πλοία LNG, 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ένα πλοίο ξηρού φορτίου.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, λόγω της εντεινόμενης ενεργειακής κρίσης ο ρόλος του LNG ως μεταβατικού καυσίμου έχει ενισχυθεί, ενώ εκτιμάται ότι το εμπόριο υγροποιημένου φυσικού αερίου θα ξεπεράσει τα 700 εκατ. τόνους έως το 2026. Η Ευρώπη αναμένεται να αυξήσει τις εισαγωγές LNG με στόχο να περιορίσει την εξάρτησή της από το ρωσικό αέριο, έχοντας εισαγάγει 57 περισσότερα φορτία, σε μηνιαία βάση, κατά μέσον όρο από το 2021, μέγεθος που αντιστοιχεί, ετησίως, σε 128 εκατομμύρια τόνους εισαγόμενου LNG.

Από σήμερα έως την Παρασκευή η δημόσια προσφορά – Μεταξύ 4,4% και 4,9% το εύρος του επιτοκίου.

Οπως έχουν αναφέρει στην «Κ» πηγές της CPLP Shipping, η εταιρεία υιοθετεί ένα επιχειρηματικό μοντέλο που εστιάζει σε προβλέψιμες μελλοντικές ταμειακές ροές. Επίσης, χάρη στη στρατηγική των μακροχρόνιων ναυλώσεων σε κορυφαίες εταιρείες τακτικών γραμμών, αποφεύγει εποχικές διακυμάνσεις ζήτησης και ναύλων και επιτυγχάνει διαχρονικά σταθερές χρηματοροές και απόδοση υπεραξίας. Η τρέχουσα μέση διάρκεια χρονοναύλωσης είναι 10,1 έτη, ενώ η ελάχιστη διάρκεια χρονοναύλωσης διαμορφώνεται στα 5,6 έτη. Τα συμβασιοποιημένα έσοδα από τις χρονοναυλώσεις αυτές αγγίζουν τα 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια, γεγονός το οποίο παρέχει ασφαλή προβλεψιμότητα των μελλοντικών χρηματοροών.

Σημειώνεται ότι ο προσδιορισμός της απόδοσης και του επιτοκίου των ομολογιών θα γίνει με τη διαδικασία του βιβλίου προσφορών (Book Building), το οποίο θα τηρηθεί από τους συντονιστές κυρίους αναδόχους και θα διενεργηθεί μέσω της διαδικασίας του ΗΒΙΠ. Στο βιβλίο προσφορών συμμετέχουν αποκλειστικά ειδικοί επενδυτές.

Το φθινόπωρο, η προηγούμενη δημόσια εγγραφή της CPLP στην ελληνική κεφαλαιαγορά, η πρώτη δηλαδή ομολογιακή έκδοση, ύψους 150 εκατ., συγκέντρωσε προσφορές για περισσότερα από 800 εκατομμύρια καταγράφοντας ρεκόρ επενδυτικού ενδιαφέροντος. Η προσφορά μεταφράστηκε σε υπερκάλυψη κατά 5,3 φορές, με σημαντικό ενδιαφέρον τόσο από ιδιώτες όσο και από θεσμικούς επενδυτές, ενώ το τελικό επιτόκιο διαμορφώθηκε στο 2,65%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT