Στην προκήρυξη των διαγωνισμών ΣΔΙΤ για πέντε έργα συνολικού προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ προχώρησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Πρόκειται για δύο έργα φραγμάτων, δύο οδικά έργα καθώς και την ανάδειξη Φορέα Λειτουργίας και Συντήρησης του Μετρό της Θεσσαλονίκης.
Αναλυτικά:
«Λειτουργία/Συντήρηση του Δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης»
Στο έργο περιλαμβάνεται η συντήρηση των σταθμών, των σηράγγων καθώς και του τροχαίου υλικού, ενώ αφορά τη βασική γραμμή και την επέκταση προς Καλαμαριά.
Προϋπολογισμός του έργου είναι 292 εκ. € και η διάρκεια του ΣΔΙΤ είναι συνολικά 12 χρόνια.
Σημειώνεται από το υπουργείο Υποδομών ότι, η υλοποίηση του έργου μέσω ΣΔΙΤ εξασφαλίζει την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών με τον κίνδυνο διαθεσιμότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών να μεταφέρεται στον ΙΦΣ, χωρίς ευθύνη και πρόσθετο κόστος σε βάρος του Δημοσίου.
«Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και λειτουργία/ συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας»
Το έργο με προϋπολογισμό 358.8 εκ. €, περιλαμβάνει την αναβάθμιση τριών τμημάτων του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (ειδικότερα στο κομμάτι Αξιού ποταμού – Έδεσσα) καθώς και την λειτουργία και συντήρηση.
Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, αναμένεται να συμβάλλει στη στην αναβάθμιση της ασφάλειας των οδικών υποδομών της κεντρικής Μακεδονίας και την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων και επισκεπτών.
Σημαντική θα είναι, επίσης, η βελτίωση της οδικής προσπελασιμότητας και πρόσβασης στο διεθνές Αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης αλλά και σε μικρά περιφερειακά αεροδρόμια (π.χ. Κοζάνης, Καστοριάς).
«Κάθετος Άξονας Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη)»
Το έργο αφορά την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση της αναβάθμισης της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 200,4 εκ. €, ενώ με τον αναβαθμισμένο οδικό άξονα, ο χρόνος διαδρομής αναμένεται να μειωθεί σημαντικά κατά 30 περίπου λεπτά για τα επιβατικά και κατά 45 περίπου λεπτά για τα βαρέα οχήματα.
«Κατασκευή φράγματος ποταμού Ενιπέα Φαρσάλων (στη θέση Παλιοδερλί), δικτύων διανομής νερού και λοιπών συνοδών έργων»
Αντικείμενο του έργου, προϋπολογισμού 185,5 εκ. €, αποτελεί μεταξύ άλλων, η κατασκευή:
- του φράγματος στον ποταμό Ενιπέα σε θέση περίπου 5χλμ ανατολικά της κοινότητας Σκοπιάς, θέση Παλιοδερλί. Το φράγμα θα είναι λιθόρριπτο με αργιλικό πυρήνα, ύψους 77μ, μήκους στέψης 850μ, ταμιευτήρα ωφέλιμης χωρητικότητας 115 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων και επιφάνεια λίμνης 5.000 στρεμμάτων περίπου
- έργα προσαγωγής του νερού του ταμιευτήρα, για την άρδευση γεωργικής γης συνολικής έκτασης 107.500 στρ..
- έργα για την ύδρευση της πόλης των Φαρσάλων και 31 οικισμών της περιοχής Φαρσάλων.
Το έργο θα παρέχει, επιπλέον, νερό ύδρευσης άριστης ποιότητας στα Φάρσαλα και μια σειρά άλλων οικισμών της περιοχής, πληθυσμού περίπου 10.000 κατοίκων.
«Έργα αξιοποίησης του υδάτινου δυναμικού του Ταυρωνίτη Ποταμού ΠΕ Χανίων Κρήτης
Πρόκειται για ένα αίτημα δεκαετιών για την άρδευση γεωργικών εκτάσεων μεγάλης απόδοσης, όπως η υψηλή ζώνη Πλατανιά και περιοχές της Δυτικής Κισάμου Χανίων, εξοικονομώντας νερό για άλλες χρήσεις, όπως η ύδρευση οικισμών και τουριστικών εγκαταστάσεων.
Στο φυσικό αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, η κατασκευή:
- του Φράγματος Ντεριανού (θέση Παπαδιανών) επί του παραπόταμου Ντεριανού του ποταμού Ταυρωνίτη και των συνοδών τεχνικών έργων,
- του Φράγματος Σεμπρωνιώτη επί του ομώνυμου παραπόταμου του ποταμού Ταυρωνίτη και των συνοδών τεχνικών έργων,
- της συνδετήριας σήραγγας των δύο δημιουργούμενων ταμιευτήρων, για τη μεταφορά νερών από τον ταμιευτήρα του Φρ. Σεμπρωνιώτη προς τον ταμιευτήρα του Φρ. Ντεριανού,
Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 215,4 εκ. ευρώ.
Καραμανλής: Προάγουμε την καινοτομία, δουλεύουμε για την ανάπτυξη
Σε δήλωσή του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής ανέφερε ότι «από την αρχή της κυβερνητικής μας θητείας, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είχαμε καταστήσει σαφές ότι ενθαρρύνουμε τα έργα ΣΔΙΤ. Και για να απορροφήσουμε τους κοινοτικούς πόρους, αλλά και για να αξιοποιήσουμε, προς όφελος όλων, την εξειδικευμένη τεχνογνωσία του ιδιωτικού τομέα, ώστε να δώσουμε λύσεις στα προβλήματα, με μικρά και μεγάλα έργα υποδομών σε όλη τη χώρα. Με την προκήρυξη των διαγωνισμών ΣΔΙΤ για πέντε νέα έργα συνολικού προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ, προάγουμε την καινοτομία, δουλεύουμε για την ανάπτυξη και υπηρετούμε το δημόσιο συμφέρον».
«Οι συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, δεν αποτελούν για εμάς μόνο ένα επιπλέον χρηματοδοτικό εργαλείο, αλλά και μία συνειδητή πολιτική επιλογή στρατηγικής ως προς την υλοποίηση των έργων. Απόδειξη όλων αυτών είναι ότι προωθούμε 20 έργα ΣΔΙΤ συνολικού προϋπολογισμού πάνω από 4 δισ. ευρώ. Χωρίς δογματισμούς και ιδεοληψίες, προχωράμε στην υλοποίηση μικρών και μεγάλων έργων που αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα και βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των πολιτών, τονώνουν τις τοπικές οικονομίες ενώ ταυτόχρονα συμβάλουν στην ενίσχυση της εθνικής οικονομίας μας. Παρά τις αντιξοότητες και τις έκτακτες περιστάσεις που βιώνουμε, συνεχίζουμε απερίσπαστοι το έργο μας» πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής.
Καραγιάννης: Τα πέντε έργα θα αναζωογονήσουν τις τοπικές οικονομίες και θα ενισχύσουν την ανάπτυξη
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε ότι «πρόκειται για ένα σημαντικό ορόσημο ως προς την επιλογή μας να προχωρήσουμε με διαγωνισμούς ΣΔΙΤ χρήσιμα έργα, που θα είναι για πολλά χρόνια καλοσυντηρημένα και λειτουργικά. Κινηθήκαμε με ταχύτητα και μέσα σε περίπου 2 μήνες από την έγκριση των διαγωνισμών από τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ, προχωράμε στην προκήρυξή τους. Τα πέντε έργα συνολικού προϋπολογισμού άνω του 1 δισ. ευρώ πρόκειται να αναζωογονήσουν τις τοπικές οικονομίες, να ενισχύσουν την ανάπτυξη και να βελτιώσουν την οδική ασφάλεια. Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιούμε έργα ΣΔΙΤ προϋπολογισμού άνω των 4 δισ. ευρώ αξιοποιώντας με διαφάνεια και χωρίς αγκυλώσεις ένα σημαντικό χρηματοδοτικό εργαλείο» συμπλήρωσε.
Χθες, μιλώντας στο «Ράδιο Θεσσαλονίκη» και αναφερόμενος στο μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι «ο σταθμός στη Βενιζέλου έχει ήδη αρχίσει να κατασκευάζεται και το έργο εξελίσσεται με βάση το χρονοδιάγραμμα». «Το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι ένα από τα πιο σύγχρονα στην Ευρώπη με πάρα πολλές καινοτομίες» τόνισε. Σε ό, τι αφορά το FlyOver, ο Υφυπουργός Υποδομών διαβεβαίωσε ότι «υπάρχει πρόοδος και σε αυτό το σημαντικό έργο καθώς η σύμβαση με τον ανάδοχο πηγαίνει στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έλεγχο με στόχο να την υπογράψουμε έως τα μέσα του Οκτωβρίου» και πρόσθεσε ότι «εντός του 2022 θα έχουμε εργοτάξια προκειμένου να αρχίσει η κατασκευή». Αναφερόμενος στη σύνδεση του λιμανιού της πόλης, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι «στις αρχές του 2023, μέσα στο α’ τετράμηνο, θα έχουμε προσωρινό ανάδοχο για τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα και για τον Προαστιακό Δυτικής Θεσσαλονίκης». Ειδικά για τον Προαστιακό στα δυτικά της πόλης τόνισε ότι «το Μέσο θα φτάνει μέχρι τη Σίνδο, ενώ θα εξυπηρετεί και τα ΤΕΙ».
Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr