Reimagine Tourism in Greece: H βιωσιμότητα ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Reimagine Tourism in Greece: H βιωσιμότητα ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Στη βιωσιμότητα ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα αναφέρθηκαν οι Nejc Jus, Doug Lansky και Daan Roosegaarde, στο πλαίσιο της συζήτησης που συντόνισε η Νίκη Συροπούλου στην εναρκτήρια εκδήλωση της πρωτοβουλίας «Reimagine Tourism in Greece» της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ

1' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στη βιωσιμότητα ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα αναφέρθηκαν οι Nejc Jus, Doug Lansky και Daan Roosegaarde, στο πλαίσιο της συζήτησης που συντόνισε η Νίκη Συροπούλου στην εναρκτήρια εκδήλωση της πρωτοβουλίας «Reimagine Tourism in Greece» της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ.

Ο επικεφαλής έρευνας για το World Travel & Tourism Council, Nejc Jus, αποτύπωσε με data τον τρόπο που συσχετίζονται τα οικονομικά μεγέθη με την αύξηση των αερίων του θερμοκηπίου και του αποτυπώματος άνθρακα. Όπως ανέφερε, οι μετακινήσεις έχουν τη μερίδα του λέοντος στις εκπομπές αυτές. «Στην Ελλάδα το ΑΕΠ αυξάνεται πιο γρήγορα από τον αντίστοιχο δείκτη των αερίων του θερμοκηπίου. Κάτι γίνεται καλά».

Ο ειδικός σε ζητήματα βιώσιμου τουρισμού, Doug Lansky, αναφέρθηκε εκτενώς στον τρόπο που ξοδεύουν οι επισκέπτες, με τα χρήματα να μην μένουν στις τοπικές οικονομίες, παρά το γεγονός ότι αυξάνεται ο τζίρος του τουρισμού. Όπως τόνισε, «τα πιο επισκέψιμα μέρη λειτουργούν σαν εκκρεμές και ανεβαίνουν σαν τουριστικά trends και μετά πρέπει να επανεφεύρουν τον εαυτό τους».

Γλαφυρά πρόσθεσε ότι τουρισμός λειτουργεί «σαν τα 6χρονα με μια μπάλα. Όλοι πέφτουν πάνω στο ίδιο πράγμα. Στο ίδιο τουριστικό προϊόν» και πρότεινε να υπάρχει διασπορά των επισκεπτών σε διαφορετικά μέρη καθώς έτσι αυξάνεται η ανταγωνιστικότητα της πόλης ή του αξιοθέατου.

Ο καλλιτέχνης και innovator Daan Roosegaarde ήταν κάθετος στο ότι δεν είναι δυνατόν να μείνουμε σπίτι αλλά να ταξιδέψουμε. Αυτό που πρέπει να γίνει, όπως είπε, είναι οι παρεμβάσεις που γίνονται να είναι ήπιες.

Σημείωσε ότι πλέον «υπάρχει ένταση ανάμεσα στις σχέσεις των κατοίκων με τους τουρίστες», όπως στη Βενετία, και ότι πρέπει να προσπαθήσουν να μην χάνεται η σχέση του τουρισμού με την τοπική κοινότητα. Τέλος, περιέγραψε ότι στο Άμστερνταμ υπήρξε στρατηγική που άλλαξε τον τουρισμό στην πόλη και κάποιες περιοχές που δεν ήταν επισκέψιμες μετατράπηκαν σε σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT