Αποψη: Οι ιδιωτικοποιήσεις και οι επενδύσεις χωρίς επενδυτές

Αποψη: Οι ιδιωτικοποιήσεις και οι επενδύσεις χωρίς επενδυτές

2' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τις τελευταίες μέρες όλο και περισσότερα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ με δημόσιες τοποθετήσεις τους επιβεβαιώνουν με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι σε ενδεχόμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα σταματήσουν όλες οι διαδικασίες ιδιωτικοποιήσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη. Παράλληλα θα καταργηθεί το ΤΑΙΠΕΔ και θα τεθεί σε εφαρμογή ένα νέο πρόγραμμα κρατικοποιήσεων που θα ξεκινάει από την Ολυμπιακή, την ακτοπλοΐα, το Λιμάνι του Πειραιά, την ενέργεια κ.λπ. Είναι προφανές ότι στην Κουμουνδούρου το ρολόι έχει σταματήσει στη δεκαετία του ογδόντα. Θα ήταν κωμικό αν δεν ήταν τραγικό.

Σε όλη την Ευρώπη, εδώ και δεκαετίες, οι ιδιωτικοποιήσεις γίνονται δεκτές ως βασικό επενδυτικό εργαλείο και μοχλός οικονομικής ανάπτυξης. Ακόμα και από κόμματα και κυβερνήσεις της κεντροαριστεράς. Μέσω των ιδιωτικοποιήσεων δημιουργούνται θέσεις εργασίας. Μειώνονται οι δαπάνες και αυξάνονται τα έσοδα για το κράτος. Ενισχύεται ο ανταγωνισμός, βελτιώνονται οι υπηρεσίες. Και το κυριότερο δημιουργείται κουλτούρα επιχειρηματικότητας και ένα ευνοϊκότερο περιβάλλον για περαιτέρω επενδύσεις.

Στην πατρίδα μας υπάρχουν παραδείγματα πετυχημένων ιδιωτικοποιήσεων που δείχνουν τον δρόμο που θα πρέπει να ακολουθήσουμε συντεταγμένα και πιο δυναμικά. Να θυμίσω την προσπάθεια που κάναμε στο υπουργείο Μεταφορών επί υπουργίας μου στα θέματα της Ολυμπιακής, του ΟΣΕ και των περιφερειακών αεροδρομίων. Η Ολυμπιακή κόστιζε στον Ελληνα φορολογούμενο περίπου 1 εκατ. ευρώ ημερησίως, ενώ τα χρέη της εταιρείας στα ασφαλιστικά ταμεία ανέρχονταν στα 600 εκατ. ευρώ το 2009. Με την αποκρατικοποίηση της εταιρείας το 2009 το Δημόσιο εισπράττει πλέον 250 εκατ. ευρώ σε φόρους, τέλη και ασφαλιστικές εισφορές. O ΟΣΕ ήταν η πιο προβληματική επιχείρηση της Ευρώπης με 2 εκατ. ευρώ ημερήσιο έλλειμμα. Με το σχέδιο εξυγίανσης που ξεκινήσαμε το 2008-9 έχουν εξοικονομηθεί εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έγινε κερδοφόρα και βρίσκεται στο κατώφλι της ιδιωτικοποίησης μαζί με την τεχνική βάση συντήρησης της εταιρείας. Στα περιφερειακά αεροδρόμια ξεκινήσαμε την προσπάθεια αποκρατικοποίησής τους το 2008. Με νόμο το 2013 που περάσαμε από το υπουργείο Ανάπτυξης διευθετήθηκε το κανονιστικό πλαίσιο. H προσπάθεια ολοκληρώθηκε με επιτυχία από το ΤΑΙΠΕΔ αποφέροντας έσοδα 1,4 δισ. ευρώ για το Δημόσιο, οδηγώντας παράλληλα σε ιδιωτικές επενδύσεις ύψους 2,1 δισ. ευρώ. Με την αποκρατικοποίηση αυτή εκσυγχρονίζονται οι υποδομές των αεροδρομίων. Αναβαθμίζεται το τουριστικό προϊόν. Δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας καθώς μετατρέπονται τα περιφερειακά αεροδρόμια από πίστες προσγείωσης – απογείωσης σε πόλους τοπικής οικονομικής ανάπτυξης.

Παράλληλα η σύμβαση παραχώρησης στο Λιμάνι του Πειραιά οδήγησε σε μία επένδυση της COSCO που έχει δημιουργήσει 1.000 νέες θέσεις εργασίας μετατρέποντας τον Πειραιά σε πύλη εισόδου για τη διανομή των εμπορευμάτων κορυφαίων πολυεθνικών εταιρειών που εγκαταστάθηκαν στο λιμάνι: Samsung, ZTE, Sony, Hewlett Packard. Επίσης αναμένεται νέα επένδυση της COSCO ύψους 230 εκατ. ευρώ που θα δημιουργήσει ακόμα 1.000 νέες θέσεις εργασίας. Να θυμίσω, τέλος, το επενδυτικό ενδιαφέρον για τον Αστέρα, το Ελληνικό, τη ΔΕΣΦΑ κ.λπ.

Ολη αυτή την προσπάθεια που θα βάλει τη χώρα μας σε τροχιά ανάπτυξης δημιουργώντας θέσεις εργασίας, θέτει σε κίνδυνο η επιλογή του ΣΥΡΙΖΑ. Κινούμενοι εκτός του σύγχρονου ευρωπαϊκού πλαισίου και ορμώμενοι από ιδεοληπτικές εμμονές, τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ επιχειρούν να γυρίσουν τη χώρα δεκαετίες πίσω. Υπόσχονται επενδύσεις χωρίς επενδυτές, θέσεις εργασίας χωρίς επιχειρήσεις, ανάπτυξη από το πουθενά. Θα είναι κρίμα η χώρα μας να ξαναγυρίσει σε ένα περιβάλλον κρατισμού, όταν ο υπόλοιπος κόσμος κινείται προς άλλη κατεύθυνση. Και θα είναι διπλό κρίμα καθώς τις επιλογές του κρατισμού πληρώνουμε σήμερα πανάκριβα. Την Κυριακή οι Ελληνες πολίτες πρέπει να κλείσουν οριστικά την πόρτα στο παρελθόν. Και πιστεύω ότι θα επιλέξουν τον δρόμο των μεταρρυθμίσεων, της Ευρώπης. Θα επιλέξουν Νέα Δημοκρατία.

* Ο κ. Κωστής Χατζηδάκης είναι πρ. υπουργός και βουλευτής της Ν.Δ. στη Β΄ Αθηνών.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT