Δυσαρεστημένο το 60% των Βρετανών από τις μεσιτικές υπηρεσίες

Δυσαρεστημένο το 60% των Βρετανών από τις μεσιτικές υπηρεσίες

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Φαίνεται πως το επάγγελμα του κτηματομεσίτη δεν είναι και το πλέον εύκολο ή δημοφιλές, αν κρίνει κανείς από το γεγονός ότι πολλοί αγοραστές ή πωλητές ακινήτων δηλώνουν δυσαρεστημένοι από τη συνεργασία τους με κάποιον επαγγελματία του κλάδου. Σύμφωνα με σχετική έρευνα της ένωσης μεσιτών της Βρετανίας, κατά το διάστημα των τελευταίων πέντε ετών, σχεδόν τα 2/3 ή το 60% των αγοραστών ή πωλητών που ερωτήθηκαν δήλωσαν ότι αντιμετώπισαν προβλήματα με τον κτηματομεσίτη τους. Ωστόσο, είναι χαρακτηριστικό ότι το 39% των ενδιαφερομένων δεν εξέτασε το αν ο μεσίτης με τον οποίο συνεργάστηκαν ήταν πιστοποιημένος από τα αρμόδια όργανα.

Με λίγα λόγια δεν ερεύνησαν το κατά πόσο το μεσιτικό γραφείο πληρούσε κάποια ελάχιστα αποδεκτά ποιοτικά κριτήρια λειτουργίας. Σε κάθε περίπτωση, πάνω από το 1/3 ή το 37% όσων δήλωσαν ότι αντιμετώπισαν προβλήματα με τον μεσίτη τους τόνισε ότι τα ζητήματα που προέκυψαν θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί αν ο εν λόγω επαγγελματίας ελεγχόταν αποτελεσματικότερα από τα αρμόδια όργανα.

Ενα από τα μεγαλύτερα «παράπονα» των πελατών των μεσιτικών γραφείων είναι η έλλειψη επικοινωνίας. Το 21% ανέφερε ότι οι μεσίτες δεν τους τηλεφωνούσαν ούτε επέστρεφαν δικές τους κλήσεις. Επίσης το 14% των συμμετασχόντων στην έρευνα τόνισε ότι αποκόμισε την αίσθηση ότι ο μεσίτης δεν ενδιαφερόταν καθόλου για τους πελάτες. Ενα πρόσθετο 13% δήλωσε ότι ο μεσίτης τούς απέκρυψε γνωστές βλάβες/ζημιές στα ακίνητα που εξέταζαν να αποκτήσουν, ενώ το 11% τόνισε ότι ο μεσίτης τούς υποσχέθηκε πράγματα τα οποία δεν τήρησε.

Αλλα προβλήματα που συνάντησαν οι πελάτες των μεσιτών είναι το γεγονός ότι ορισμένοι εξ αυτών υπερτιμολογούσαν τα προς πώληση ακίνητα προκειμένου να αποκομίσουν μεγαλύτερη προμήθεια, ενώ σε ποσοστό 10% οι πελάτες έκαναν λόγο για υπερβολικές περιγραφές των διαφημιζόμενων ακινήτων, σε σημείο που μπορεί κανείς να έκανε λόγο για «παραπλανητική» διαφήμιση.

Απαντώντας στα απογοητευτικά αυτά αποτελέσματα, ο γενικός διευθυντής της ένωσης μεσιτών της Βρετανίας, Μαρκ Χέιγουορντ, τόνισε ότι η αγορά ακινήτου είναι η μεγαλύτερη δαπάνη και οικονομική δέσμευση ενός ανθρώπου και μπορεί να είναι εξαιρετικά επίπονη διαδικασία, καθώς απαιτείται πολύ σκληρή δουλειά και έρευνα προκειμένου το ακίνητο να πληροί τις απαιτούμενες προϋποθέσεις. «Στο πλαίσιο αυτό, η δουλειά του μεσίτη είναι να διευκολύνει όλη αυτή τη διαδικασία και όχι να τη δυσχεραίνει.

Επομένως, η επιλογή του σωστού μεσίτη είναι ιδιαίτερα σημαντική», επισήμανε ο κ. Χέιγουορντ. Καταλήγοντας, ανέφερε ότι η επικοινωνία είναι κρίσιμος παράγοντας μεταξύ μεσίτη και ιδιοκτήτη και αποτελεί βασική προϋπόθεση λειτουργίας ενός πιστοποιημένου μεσίτη. Σε κάθε περίπτωση, μια τέτοια έρευνα θα είχε τεράστιο ενδιαφέρον και στην ελληνική αγορά ακινήτων, όπου ανθεί το φαινόμενο της παραμεσιτείας, δηλαδή ανειδίκευτων ή μη πιστοποιημένων επιτηδευματιών, που ασκούν το επάγγελμα του κτηματομεσίτη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT