Αρκετά χρόνια αναμένεται να διαρκέσουν οι δικαστικές διαμάχες για το ποιος θα πληρώσει την αποκόλληση του γιγαντιαίου πλοίου εμπορευματοκιβωτίων Ever Given από τη Διώρυγα του Σουέζ, καθώς πέρα από τις όποιες ευθύνες αναζητηθούν για το κλείσιμο του καναλιού, υπάρχει ζήτημα για το ποιος πληρώνει τον λογαριασμό της απεμπλοκής του σκάφους.
Όπως δηλώνουν νομικοί κύκλοι της ναυτιλίας στον διεθνή Τύπο, το Ever Given αναμένεται να καταστεί αντικείμενο πολύχρονης δικαστικής διαμάχης με συμμετοχή εταιριών εμπορικής ναυτιλίας και ασφαλειών, αλλά και του αιγυπτιακού κράτους και της αρχής λειτουργίας της Διώρυγας με τους ερευνητές τους.
Εκτιμάται μάλιστα ότι η υπόθεση που αφορά στο πλοίο που λειτουργεί η εταιρία Evergreen θα αποτελέσει πεδίο μάχης γενικά για τον ναυτιλιακό κλάδο και το πώς ασφαλίζονται και αποζημιώνονται τα πλοία και τα φορτία τους, δημιουργώντας κρίσιμο προηγούμενο για τη βιομηχανία αυτή.
Το μήκους 400 μέτρων πλοίο μεταφοράς κοντέινερ είναι πλέον αγκυροβολημένο στη λίμνη πλάι στη διώρυγα και οι πραγματογνώμονες έχουν ήδη επιβιβαστεί για να διερευνήσουν τη υπόθεση, δηλαδή πώς γύρισε οριζόντιο το πλοίο από την κάθετη κίνησή του και ποιος ευθύνεται γι’ αυτό. Αρχικά αποδόθηκε στους ισχυρούς ανέμους, όμως αργότερα αναφέρθηκε και μηχανικό πρόβλημα, με τον επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας να κάνει λόγο για «τεχνικά ή ανθρώπινα σφάλματα».
Πίσω από τις αντικρουόμενες αναφορές στα αίτια της προσάραξης του πλοίου επί πλέον των έξι ημερών ίσως βρίσκονται οι διαφορετικές κατευθύνσεις στην απόδοση ευθύνης για το περιστατικό, όπως επισημαίνει στη βρετανική εφημερίδα Guardian ο καθηγητής Σαλ Μεργκολιάνο του Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας στις ΗΠΑ.
Ο ίδιος εξηγεί ότι τυχόν απόδοση του περιστατικού σε μηχανική βλάβη ή ανθρώπινο λάθος σημαίνει ότι υπεύθυνη θεωρείται η Evergreen που λειτουργεί το πλοίο. Εάν όμως η εταιρία αποδείξει ότι το πρόβλημα οφειλόταν σε ατύχημα, περιλαμβανομένων και των καιρικών συνθηκών, τότε απαλλάσσεται της ευθύνης, μερικώς ή ολικώς.
Έχοντας έννομο συμφέρον αναμένται να κάνουν παραστάσεις στη δικαστική διαδικασία και πολλές άλλες πλευρές, οδηγώντας ενδεχομένως σε πολύ μεγαλύτερα δικαστικά έξοδα τον κλάδο από τις απώλειες που προκάλεσε η καθυστέρηση των έξι ημερών στη Διώρυγα του Σουέζ.
Πηγή: The Guardian