ΣΑΜΠΟΤΑΖ

2' 22" χρόνος ανάγνωσης

ΣΑΜΠΟΤΑΖ

ΣΑΜΠΟΤΑΖ-1

ΜΟΥΣΙΚΗ: ΛΕΝΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ

ΣΤΙΧΟΙ : ΜΑΡΙΑΝΙΑΝΑ ΚΡΙΕΖΗ

ΕΡΜΗΝΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΛΑΜΙΔΑΣ, ΣΑΒΙΝΑ ΓΙΑΝΝΑΤΟΥ

LYRA 1981

Την ιστορία του «Σαμποτάζ» την έμαθα τηλεφωνικά από τη Λένα

Πλάτωνος, με μια γοητευτική εξιστόρηση που νομίζω πως δεν κράτησε

πάνω από ένα τέταρτο της ώρας. Τώρα που ξανακοιτάω τις σημειώσεις

που κρατούσα ενώ εκείνη μιλούσε, κάτι δεν μου βγαίνει σωστά, γιατί

έχω μπροστά μου τέσσερις πυκνογραμμένες σελίδες.

Αλλά αυτήν τη μαγεία δεν έχουν οι γοητευτικές ιστορίες;

Να χάνεις το χωροχρόνο και να ταξιδεύεις μαζί τους.

“Tο καλοκαίρι του ‘ 81 γράφτηκε ο κύριος κορμός του «Σαμποτάζ».

Τα πρώτα τραγούδια που γράψαμε με τη Μαριανίνα ήταν οι

«Πιγκουίνοι», η «Γαλάζια Κιθάρα» και ο «Μανιτού». Και μετά μαλώσαμε

γιατί η Μαριανίνα δεν ήθελε να πάει στη ΛΥΡΑ. Είχε προηγούμενα με

τον Πατσιφά… θυμάται η Λένα Πλάτωνος και συνεχίζει:

Τη μέρα που έγινε ο μεγάλος σεισμός του ‘ 81, μιλήσαμε στο

τηλέφωνο δύο ολόκληρες ώρες για να την πείσω. Έκλεισα το τηλέφωνο

και άρχισα να κλαίω ασταμάτητα. Έκλαιγα με τις ώρες. Δεν θυμάμαι

πότε άρχισα, θυμάμαι όμως ότι σταμάτησα την ώρα του σεισμού.

Εγώ υπέγραψα στη « Λύρα«. Είχα έτοιμο τον Καρυωτάκη, αλλά ο

Πατσιφάς είπε πως θα ήταν καλύτερα για πρώτη δουλειά να συνεργαστώ

με μια κοπέλα της ηλικίας μου, να βγει ένας δίσκος και μετά

Καρυωτάκης.

Η Μαριανίνα μετά τη συζήτηση μας κάθησε και σκέφτηκε, με πήρε

τηλέφωνο και μου λέει: « Πάμε να δούμε κάτι ινδικά φουστάνια; « Κι

εγώ είπα : Πάμε… Πήγαμε κι έτσι ξανάρχισε η συνεργασία και η

φιλία μας.

Είχα δει τον Γιάννη Παλαμίδα να τραγουδάει με τους « Αποκάλυψη

«. Και για μένα ήταν πραγματικά μια αποκάλυψη, γιατί η φωνή του

είχε πολύ μεγάλη έκταση. Δεθήκαμε πάρα πολύ. Κάναμε παρέα, βόλτες,

γράφαμε μαζί μουσική. Με τη Σαβίνα πάλι ήμαστε πια κολλητές. Μέναμε

και κοντά…

Το «Σαμποτάζ» γεννιόταν και γύρω μας υπήρχε μια ερωτική

ατμόσφαιρα. Υπήρχε φόρτιση, ενέργεια, φανταστική ενέργεια. Μέσα σ’

αυτήν τη χαρά βγήκε το «Σαμποτάζ». Η Μαριανίνα έγραφε συνέχεια. Εγώ

σηκωνόμουν τις νύχτες από το κρεβάτι, πήγαινα στο συνθεσάιζερ και

δοκίμαζα τους ήχους.

Σεπτέμβρη και Οκτώβρη γράφαμε στο studio. Ήταν τόσο κουραστικό,

που με πονούσε το μυαλό μου, γιατί έπρεπε να διευθύνω ένα ολόκληρο

συγκρότημα που ο καθένας είχε τις ιδιαιτερότητές του.Με τη

Μαριανίνα ερχόμασταν συνέχεια σε σύγκρουση για το πόσο ψηλά έπρεπε

να τραγουδήσει ο Γιάννης. Για το αν ακουγόταν αντρικά ή όχι.

“Το κοπερτί, το κοπερτί

τάπι τάπι ρούσι»

είναι ένα παιδικό παιχνίδι, που τα παιδιά κάνουν έναν κύκλο και

στο τέλος κάθε γύρου αποχωρεί και ένα. Αυτό το παιχνίδι έφερνε μια

μελαγχολία στη Μαριανίνα και ήθελε να το κάνει τραγούδι. Έτσι το «

Κοπερτί « μεταφέρθηκε νοημετικά στο πως μας αποχαιρετάνε αγαπημένα

πρόσωπα ένα – ένα και φεύγουν από τη ζωή.

Χ.Παπαμιχάλης.

ΠΗΓΗ: ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ – ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

100 ΔΙΣΚΟΙ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΕΛΩΔΙΑ FM 99.2

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT