Σαν σήμερα: 7 Αυγούστου 2004 – Εγκαινιάζεται η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου

Σαν σήμερα: 7 Αυγούστου 2004 – Εγκαινιάζεται η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου

2' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πέρασαν περίπου 110 χρόνια από τη στιγμή που ο τότε πρωθυπουργός της Ελλάδας, Χαρίλαος Τρικούπης, είχε οραματιστεί τη γεφύρωση των τριών περίπου χιλιομέτρων που χωρίζουν το Ρίο από το Αντίρριο, για να γίνει το όραμα αυτό πράξη.

Η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου ή αλλιώς Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης», όπως ονομάζεται επίσημα, είναι καλωδιωτή γέφυρα, η οποία ολοκληρώθηκε και τέθηκε σε λειτουργία το 2004, επιταχύνοντας τη σύνδεση της Πελοποννήσου με τη δυτική ηπειρωτική Ελλάδα και, κατ’ επέκταση, με το υπόλοιπο της Ευρώπης.

Στο πρωτοσέλιδό της η «Καθημερινή» της 10ης Αυγούστου αναφέρει χαρακτηριστικά: «Πρωτότυπη, μοναδική, επίτευγμα τεχνολογικό, η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου μαγεύει και προκαλεί τον ενθουσιασμό εδώ και στο εξωτερικό. Όνειρο πολλών δεκαετιών, ενώνει σήμερα την Πελοπόννησο με τη Στερεά, ενοποιεί τη χώρα, αποδίδει την πρόοδό της, ξεπερνά τους εγχώριους πολιτικούς ανταγωνισμούς και παραδίδεται στους υπομένοντες τα πάντα Έλληνες πολίτες, σ’ αυτούς που πραγματικά ανήκει».

Η γέφυρα σχεδιάστηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1990, η προετοιμασία του χώρου και η δικτύωση ξεκίνησαν τον Ιούλιο του 1998 και δύο χρόνια αργότερα ξεκίνησε η κατασκευή των πυλώνων υποστήριξης. Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν, παρά τις δυσμενείς περιβαλλοντικές συνθήκες, το καλοκαίρι του 2004. Με το μέγιστο βάθος θεμελίωσης να φτάνει τα 65 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, η γέφυρα σχεδιάστηκε έτσι ώστε να αντέχει, ανάμεσα σε άλλα, σε σεισμό μεγαλύτερο από αυτόν που είχε σημειωθεί τον Αύγουστο του 1999 στην Τουρκία (μεγέθους 7,4 της κλίμακας Ρίχτερ), σε ταχύτητα ανέμου 265 χλμ./ώρα, δηλαδή τυφώνας  κατηγορίας 5, που αποτελεί  το ανώτατο δυνατό επίπεδο στην κλίμακα Σαφίρ-Σίμπσον, καθώς και να απορροφά, σε οποιαδήποτε κατεύθυνση, πιθανές μετατοπίσεις μεταξύ δύο βάθρων.

Η γέφυρα εγκαινιάστηκε στις 7 Αυγούστου 2004, μία εβδομάδα πριν από την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, «με τον πιο λαμπρό τρόπο», όπως χαρακτηριστικά σημειώνει στο άρθρο της η «Καθημερινή». «Λίγο πριν από τα μεσάνυχτα της Κυριακής, η νέα εκπληκτική γέφυρα που συνδέει την Πελοπόννησο με την Στερεά, “πήρε φωτιά”, στο πιο εντυπωσιακό, ίσως, σόου πυροτεχνημάτων, που έχει κανείς αντικρίσει ποτέ στην Ελλάδα. Λίγες ώρες αργότερα, το απόγευμα της Κυριακής, μία άλλη φωτιά, η Ολυμπιακή φλόγα ένωνε συμβολικά και τις “δύο Ελλάδες” μέσα σε ένα μοναδικό μίγμα υπερηφάνειας, συγκίνησης και ελπίδας».

Οι λαμπαδηδρόμοι της Ολυμπιακής Φλόγας, Ότο Ρεχάγκελ, ο Γερμανός προπονητής της εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου 2004, και Κώστας Λαλιώτης, ο πρώην υπουργός Δημοσίων Έργων, κατά τη θητεία του οποίου ξεκίνησε η κατασκευή του έργου, υπήρξαν οι πρώτοι που διέσχισαν επίσημα τη γέφυρα σε όλο το μήκος της. Το ίδιο βράδυ, το πλήθος του κόσμου που συγκεντρώθηκε για να τη δει πλέον από κοντά ήταν μεγάλο. Διαβάζουμε στην «Καθημερινή»: « […] μέχρι τις δύο τα ξημερώματα, η Γέφυρα μετατράπηκε σε ένα ποτάμι χιλιάδων ανθρώπων που έκαναν τη βόλτα τους, θαύμαζαν το έργο και αντήλλασσαν εντυπώσεις».

Η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου αποτελεί ορόσημο της Ελλάδας του 21ου αιώνα, βελτιώνοντας παράλληλα την καθημερινότητα μέρους των κατοίκων της χώρας και συντελώντας μεταξύ άλλων στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής.

Επιμέλεια στήλης: Μυρτώ Κατσίγερα, Βασίλης Μηνακάκης, Αντιγόνη-Δέσποινα Ποιμενίδου, Αθανάσιος Συροπλάκης

Σαν σήμερα: 7 Αυγούστου 2004 – Εγκαινιάζεται η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου-1
Σαν σήμερα: 7 Αυγούστου 2004 – Εγκαινιάζεται η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου-2
Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT