Σαν σήμερα: 11 Ιανουαρίου 1935 – Η Αμέλια Έρχαρτ εκτελεί την πρώτη σόλο πτήση Χαβάη-Καλιφόρνια

Σαν σήμερα: 11 Ιανουαρίου 1935 – Η Αμέλια Έρχαρτ εκτελεί την πρώτη σόλο πτήση Χαβάη-Καλιφόρνια

2' 17" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στο άκουσμα του ονόματος της Αμέλια Έρχαρτ, ο πιο συχνός ίσως συνειρμός σχετίζεται με τη μυστηριώδη εξαφάνισή της κάπου πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό το 1937. Όμως, στην ιστορία της αεροπορίας, το όνομα της Έρχαρτ συνδέεται με πολλά τολμηρά κατορθώματα, ορόσημα στην προσπάθεια του ανθρώπου να κατακτήσει τόσο τους αιθέρες όσο και την ισότητα των δύο φύλων. Ανάμεσα στα πολλά επιτεύγματά της, ανήκει και η πρώτη σόλο πτήση από τη Χαβάη στην Καλιφόρνια, στις 11-12 Ιανουαρίου 1935.

Γεννημένη το 1897, η Αμέλια Έρχαρτ είχε ήδη αποκτήσει φήμη ως η πρώτη γυναίκα που διέσχισε μόνη της τον Ατλαντικό Ωκεανό το 1932. Με το παρατσούκλι Λέιντι Λίντι -σε αναφορά στον επίσης θρυλικό αεροπόρο Τσαρλς Λίντμπεργκ-, η Έρχαρτ δεν επαναπαύθηκε στις δάφνες της. Αναζητούσε συνεχώς νέες προκλήσεις για να διευρύνει τα όρια του τι θεωρούνταν δυνατό για μια γυναίκα στην αεροπορική βιομηχανία.

Η απόφαση να ξεκινήσει μια σόλο πτήση από τη Χαβάη στην Καλιφόρνια ήταν μια τολμηρή κίνηση, λαμβάνοντας υπόψη τις τεχνικές και αεροναυτιλικές προκλήσεις που δημιουργούσε η τεράστια έκταση του Ειρηνικού Ωκεανού. Στις 11 Ιανουαρίου 1935, η Έρχαρτ αναχώρησε από το Γουίλερ Φιλντ στη Χονολουλού της Χαβάης με το αεροσκάφος Lockheed Vega 5B. Το σχέδιο πτήσης κάλυπτε μια απόσταση περίπου 2.408 μιλίων, με προορισμό το Όκλαντ της Καλιφόρνιας.

Η σημασία αυτού του ταξιδιού έγκειται όχι μόνο στην απόλυτη τόλμη του, αλλά και στο μήνυμα που έστειλε στον κόσμο σχετικά με τις δυνατότητες των γυναικών αεροπόρων. Η Έρχαρτ δεν έσπαγε απλώς ένα ρεκόρ· έσπαγε τα στερεότυπα και αμφισβητούσε τα κυρίαρχα έμφυλα πρότυπα της εποχής. Η σόλο πτήση της στον Ειρηνικό ήταν μια απόδειξη ότι οι γυναίκες μπορούσαν να διαπρέψουν σε τομείς στους οποίους παραδοσιακά κυριαρχούσαν οι άνδρες.

Η πτήση στον απέραντο και συχνά ύπουλο Ειρηνικό παρουσίασε πολλές προκλήσεις. Η Έρχαρτ είχε να αντιμετωπίσει απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες, αβεβαιότητες στην πλοήγηση και τη συνεχή απειλή μηχανικής βλάβης. Το ταξίδι απαιτούσε σχολαστικό σχεδιασμό και ακριβή εκτέλεση, αναδεικνύοντας την ικανότητά της να πιλοτάρει και να αντιμετωπίζει τις αντιξοότητες στον αέρα. 

Τις τελευταίες ώρες του ταξιδιού της, η Έρχαρτ μπόρεσε να χαλαρώσει και να ακούσει ακόμα και τη ραδιοφωνική μετάδοση από τη Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης. Προσγειώθηκε επιτυχώς στο Όκλαντ στις 12 Ιανουαρίου 1935, ολοκληρώνοντας την ιστορική πτήση και εδραιώνοντας περαιτέρω την ιδιότητά της ως πρωτοπόρου αεροπόρου. Το επίτευγμα αυτό τής χάρισε επαίνους και θαυμασμό από όλο τον κόσμο, καθώς συνέχισε να εμπνέει τις γυναίκες να ακολουθήσουν μια καριέρα στην αεροπορία.

Ωστόσο, το αξιοσημείωτο ταξίδι της Έρχαρτ δεν σήμανε το τέλος της ιστορίας της. Στα χρόνια που ακολούθησαν, συνέχισε να διευρύνει τα όρια της αεροπλοΐας, σημειώνοντας πρόσθετα ρεκόρ. Δυστυχώς, η τελευταία και πιο διάσημη προσπάθειά της για τον περίπλου του πλανήτη το 1937 κατέληξε σε τραγωδία, καθώς εξαφανίστηκε πάνω από τον κεντρικό Ειρηνικό ωκεανό.

Επιμέλεια στήλης: Μυρτώ Κατσίγερα, Βασίλης Μηνακάκης, Αντιγόνη-Δέσποινα Ποιμενίδου, Αθανάσιος Συροπλάκης

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT