Σαν σήμερα: 19 Ιανουαρίου 1937 – Ο Χάουαρντ Χιουζ σπάει το ρεκόρ συνεχόμενης πτήσης από το Λος Άντζελες στη Νέα Υόρκη

Σαν σήμερα: 19 Ιανουαρίου 1937 – Ο Χάουαρντ Χιουζ σπάει το ρεκόρ συνεχόμενης πτήσης από το Λος Άντζελες στη Νέα Υόρκη

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στις 19 Ιανουαρίου 1937, ο εκατομμυριούχος Χάουαρντ Χιουζ πέταξε με το μονοπλάνο του από το Λος Άντζελες έως το Νιούαρκ της Νέας Υόρκης μέσα  σε 7 ώρες, 28 λεπτά και 25 δευτερόλεπτα, καταρρίπτοντας κατά περίπου δύο ώρες το ρεκόρ που είχε σημειώσει ο ίδιος έναν χρόνο νωρίτερα.

Ο Χιουζ είχε βραβευτεί με Όσκαρ παραγωγός ταινιών και είχε μεγάλο πάθος για την αεροπορία. Κέρδισε την άδεια του πιλότου ενώ γύριζε το Hell’s Angels, μια ταινία του 1930 για τους πιλότους του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, η οποία τότε είχε κοστίσει το υπερβολικό για την εποχή ποσό των 3,8 εκατομμυρίων δολαρίων. Δύο χρόνια αργότερα, ίδρυσε την εταιρεία Hughes Aircraft Company, η οποία ειδικευόταν στην κατασκευή και τον επανασχεδιασμό αεροσκαφών.

Ο ίδιος σημείωσε το πρώτο του αεροπορικό ρεκόρ το 1934. πετώντας με ταχύτητα 185 μιλίων την ώρα. Το 1935 θα σημείωνε νέο ρεκόρ με το επαναστατικό H-1 Racer και με μέσο όρο ταχύτητας 352 μίλια την ώρα. Η συγκεκριμένη πτήση διακόπηκε απότομα όταν τελείωσαν τα καύσιμα, με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να συντριβεί. Ο Χιουζ, ωστόσο, νκατάφερε να διασωθεί.

Τον Ιανουάριο του 1937, θα πραγματοποιούσε ακόμα ένα ρεκόρ. Η πτήση από το Λος Άντζελες στη Νέα Υόρκη θα κέρδιζε την προσοχή. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού των 2.490 μιλίων, η μέση ταχύτητά του άγγιξε τα 332 μίλια την ώρα. Σύμφωνα με πληροφορίες, μάλιστα, ο Χιουζ φαίνεται να είχε αποφασίσει να πραγματοποιήσει τη συγκεκριμένη πτήση λίγες μόνο ώρες πριν από την απογείωση, αφού πληροφορήθηκε ότι σχεδίαζε να την πραγματοποιήσει άλλος πιλότος. Τελικά αναχώρησε από το Union Air Terminal, στο Μπούρμπανκ της Καλιφόρνια, στις 2:14 π.μ. (ώρα Ειρηνικού) με το H-1 Racer, NR258Y, της εταιρείας του. Παρά το γεγονός ότι κατάφερε να διασχίσει το σύνολο της ηπειρωτικής χώρας των ΗΠΑ από Ανατολή προς Δύση, και επομένως η πτήση να είναι στο τέλος επιτυχής, δεν πραγματοποιήθηκε χωρίς δυσκολίες: ο Χιουζ παραλίγο να λιποθυμήσει ενώ προσάρμοζε τη μάσκα οξυγόνου του στη Σιέρα. Παρ’ όλα αυτά, σε μια προσπάθεια να εξισορροπήσει την πίεση στο κεφάλι του ξεκίνησε να ουρλιάζει και έτσι άρχιζε να αισθάνεται καλύτερα – ιδιαίτερα δύσκολο σε συνθήκες τέτοιου υψομέτρου. Τελικά, έφτασε στο Αεροδρόμιο του Νιούαρκ, στο Νιου Τζέρσεϊ, στις 12:42:25 μ.μ., (Ανατολική ώρα).

Το συγκεκριμένο ρεκόρ δεν ήταν, ωστόσο, το τελευταίο του. Έναν χρόνο αργότερα, ο ίδιος θα πετύχαινε ακόμα ένα˙ αυτό της ταχύτερης πτήσης σε όλο τον κόσμο. Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, έδωσε έμφαση στην κατασκευή στρατιωτικών αεροσκαφών και στη βελτίωση της Trans World Airlines, την οποία είχε αγοράσει το 1938. Μετά τον πόλεμο, το 1946, είχε ένα πολύ σοβαρό δυστύχημα ενώ πετούσε με αεροπλάνο της Πολεμικής Αεροπορίας πάνω από το Λος Άντζελες. Τα χρόνια που ακολούθησαν, η ανάγκη αντιμετώπισης της κατάστασής του του προκάλεσε εθισμό στα παυσίπονα. Στα τελευταία χρόνια της ζωής του γινόταν ολοένα και πιο εκκεντρικός. Πέθαινε μόνος, στο νοσοκομείο που νοσηλευόταν.

Πάντως ενώ η πτήση του 1937 κέρδισε την προσοχή πολλών, δεν έχει αναγνωριστεί εισήμως ως ρεκόρ από τη Διεθνή Αεροναυτική Ομοσπονδία.

Επιμέλεια στήλης: Μυρτώ Κατσίγερα, Βασίλης Μηνακάκης, Αντιγόνη-Δέσποινα Ποιμενίδου, Αθανάσιος Συροπλάκης

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT