Πώς γίνεται ένα πιάτο viral; Η εξίσωση είναι απλή και πολύπλοκη μαζί. Κάποιες φορές πρόκειται απλά για ένα πολύ νόστιμο φαγητό που ξεχώρισε από το μενού, ποσταρίστηκε και ξαναποσταρίστηκε τόσο που απέκτησε φήμη. Περίπου «από στόμα σε στόμα» δηλαδή. Άλλες φορές ευθύνεται η, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, εντυπωσιακή του εμφάνιση. Μπορεί να μην είναι η πιο νόστιμη σύλληψη του εκάστοτε μενού αλλά είναι εκείνο το πιάτο που προκρίνεται λόγω «φωτογένειας». Έντονα χρώματα και αντιθέσεις, περίτεχνα στησίματα, το στοιχείο της έκπληξης ή της αποκάλυψης είναι μερικοί από τους παράγοντες που το κάνουν έξτρα ελκυστικό. Με τα social media να λειτουργούν πια ως ένα από τα κορυφαία εργαλεία για τη διαφήμιση ενός εστιατορίου, δεν είναι λίγοι οι σεφ που, καθώς σχεδιάζουν ένα νέο μενού, έχουν σε μια άκρη του μυαλού τους και τρόπους με τους οποίους ένα πιάτο μπορεί να μαζέψει περισσότερες «καρδούλες»: τυριά που λιώνουν, ζωμοί που προστίθενται την ώρα του σερβιρίσματος, αυγά που «σπάνε» για να αποκαλύψουν ρευστούς, χρυσούς κρόκους ή το παλιό αλλά σχεδόν πάντα πετυχημένο τρικ της φωτιάς (ποιος μπορεί να αγνοήσει κάτι που φλέγεται δίπλα στο κρασί του;). Σε ιδανικές περιπτώσεις οι πλανήτες ευθυγραμμίζονται και η ελκυστική εμφάνιση πάει μαζί με αντίστοιχη γεύση.
Διαβάστε τη συνέχεια στον Γαστρονόμο.