Γιώργος Περρής: «Έχασα χρόνο να με απασχολεί τι σκέφτονται οι άλλοι για μένα»

Γιώργος Περρής: «Έχασα χρόνο να με απασχολεί τι σκέφτονται οι άλλοι για μένα»

Μετά τα Grammy, ο ο Γιώργος Περρής κυκλοφορεί το νέο του άλμπουμ και μιλάει στο «Κ» για τις προσωπικές του ανασφάλειες και την ανάγκη να έρθει σε επαφή με την ελληνικότητά του.

2' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Γιατί εγώ;». Με φόντο τον πορτοκαλί ουρανό και τον αρχαίο ναό της Αφαίας στην Αίγινα, ο Γιώργος Περρής αναρωτήθηκε γιατί είναι ο πρώτος Έλληνας καλλιτέχνης στον οποίο δόθηκε μια τέτοια ευκαιρία. Γιατί να είναι αυτός που επιλέχθηκε να εκπροσωπήσει την Ελλάδα; Οι σκέψεις του αφορούσαν τη συναυλία του 
Α Sunset in Greece. Μια βιντεοσκοπημένη συναυλία που αποτελεί μέρος της καμπάνιας του ΕΟΤ για την ανάδειξη της χώρας στο εξωτερικό. «Μέσα μου δυσκολεύομαι αρκετά να δω τις επιτυχίες μου. Σκέφτηκα ότι ίσως να μη μου αξίζουν». Το βιογραφικό του Ελληνογάλλου ερμηνευτή, όμως, αποτελεί αποδεικτικό στοιχείο υπεράσπισης από μόνο του. Πρόσφατα, μάλιστα, τα μουσικά βραβεία Grammy ανέδειξαν τη δουλειά του μέσα από το πρόγραμμα εξωστρέφειας Global Spin. Τα ερωτηματικά αυτά, λοιπόν, δεν έχουν αντικειμενικό λόγο ύπαρξης και, ευτυχώς, με τα χρόνια καταφέρνει να τα αναγνωρίζει ως κάτι λειτουργικό. 

«Αν συμφιλιωθώ με το “γιατί εγώ;”, θα σταματήσω να τραγουδώ. Εφόσον ο καλλιτέχνης έχει τη δύναμη και την τόλμη να επεξεργάζεται την αβεβαιότητά του, τότε λειτουργεί ως καύσιμο. Πρέπει να είσαι τρελός για να ασχολείσαι με το τραγούδι. Δεν υπάρχει καμία δικλίδα ασφαλείας. Μέσα από αυτή την αβεβαιότητα που επέλεξα να ορίζει τη ζωή μου, έρχομαι σε επαφή με τη δική μου τρέλα. Την τρέλα την επιδιώκω. Δεν μπορείς να έχεις μόνο την καλή τρέλα, ενίοτε υπάρχει και η πιο σκοτεινή πλευρά».

Κάπως έτσι προέκυψε και ο νέος του δίσκος No Armor. Μια εσωτερική αβεβαιότητα συνάντησε μια εξωτερική αβεβαιότητα και «γεννήθηκε» ένας δίσκος γεμάτος συνειδητότητα. «Η νέα μου καλλιτεχνική δουλειά αποτελεί ένα βήμα όπου κοιτάς λίγο προς τα πίσω, σαν μια παύση για να φωτιστεί καλύτερα το μέλλον. Επέλεξα λοιπόν κομμάτια που με έχουν διαμορφώσει και με κάποιον τρόπο με γιατρέψανε». Διασκευές του ξένου ρεπερτορίου μπλέκονται με ελληνικά μουσικά όργανα, σε έναν δίσκο όπου η Ανατολή συζητά με τη Δύση.

Η συνεργασία με τη Λίνα Νικολακοπούλου και την Ευανθία Ρεμπούτσικα

Η στροφή του τα τελευταία χρόνια σε πιο ελληνικά μονοπάτια είναι εμφανής, όπως η συνεργασία του με τη Λίνα Νικολακοπούλου και την Ευανθία Ρεμπούτσικα. «Μεγαλώνοντας και ψάχνοντας να βρω τον εαυτό μου, με πείσμα και επιμονή, συμφιλιώθηκα αρκετά με τις ελληνικές μου ρίζες. Όταν έφυγα για το εξωτερικό, τις είχα απωθήσει γιατί είχα θυμό, επειδή δεν ήξεραν τι να με κάνουν στην Ελλάδα. Όταν λοιπόν συμφιλιώθηκα με αυτό το κομμάτι μου, κατάλαβα πόσο μεγάλη ανάγκη έχω εγώ την Ελλάδα. Η ελληνικότητα πια για μένα είναι αίτημα».

Στιχουργικά το πρώτο σινγκλ του άλμπουμ, No Armor, είναι ένας στοχασμός στο πως η εγγύτητα σε μία σε μια σχέση επιτυγχάνεται μέσα από την ευαλωτότητα. Μια αρετή που αποτελεί πια ένα προσωπικό αλλά και ένα επαγγελματικό στοίχημα για τον ίδιο. «Tο να είμαι ευάλωτος συνειδητοποιώ ότι είναι δύναμη, γιατί μου επιτρέπει να επικοινωνήσω ανοιχτά με τους άλλους. Είναι πια ζητούμενο για μένα να επικοινωνώ, ανοιχτά και βαθιά, χωρίς σύνορα, χωρίς πανοπλίες και χωρίς προσποιήσεις.

«Έχασα πάρα πολλά χρόνια να με απασχολεί τι σκέφτονται οι άλλοι για μένα και να προσπαθώ να είμαι αρεστός. Και αυτό είχε ως αποτέλεσμα ούτε εγώ να είμαι ευτυχισμένος, ούτε τελικά να είμαι αρεστός. Πια δεν με απασχολεί να διαψεύσω αυτά που σκέφτονται για μένα. Αυτό όμως που ξέρω είναι ότι είμαι ένας άντρας 38 χρονών που αρχίζει επιτέλους να τα βρίσκει με τον εαυτό του, και αυτό μου αρκεί».

INFO

Το No Armor θα κυκλοφορήσει την 1/4 από την MINOS-EMI/ Universal Music σε όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες. Ο Γιώργος Περρής θα εμφανιστεί ζωντανά στην Αθήνα (4/4, στο Παλλάς) και στη Θεσσαλονίκη (11/4, στο Radio City).

Δείτε εδώ το βιντεοκλίπ για το κομμάτι «Όλα και πολύ»:

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT