Στην έκθεση του Πεκίνου, εκεί που χτυπά η καρδιά της αυτοκίνησης

Στην έκθεση του Πεκίνου, εκεί που χτυπά η καρδιά της αυτοκίνησης

Ένα κοινό μυστικό επιβεβαιώθηκε: ο κυρίαρχος ρόλος της Κίνας στον τομέα της ηλεκτροκίνησης αλλά και γενικότερα στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου

6' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στον υπόλοιπο πλανήτη, οι εκθέσεις αυτοκινήτου συνεχίζουν να ακμάζουν στην Κίνα. Οι κατασκευαστές δίνουν βροντερό «παρών», ενώ καταγράφεται μεγάλη συμμετοχή του εγχώριου καταναλωτικού κοινού, το οποίο συνεχίζει να συρρέει απρόσκοπτα σε αυτές. Έτσι, η 18η Διεθνής Έκθεση του Πεκίνου ολοκληρώθηκε με παροιμιώδη επιτυχία στις αρχές Μαΐου, με τη συμμετοχή όχι μόνο των «τοπικών» αυτοκινητοβιομηχανιών και εταιρειών τεχνολογίας (που πλέον έχουν απλώσει τα φτερά τους και εκτός συνόρων), αλλά και πολλών ευρωπαϊκών, ιαπωνικών και αμερικανικών εταιρειών, οι οποίες, διόλου τυχαία, βλέπουν την αγορά της Κίνας ως σωτήρια λέμβο. Η τελευταία, όπως όλα δείχνουν, αποτελεί το κλειδί για τη διατήρηση των πωλήσεών τους σε υψηλά επίπεδα.

Στην έκθεση του Πεκίνου, εκεί που χτυπά η καρδιά της αυτοκίνησης-1
Εμπειρία οδήγησης μέσω προσομοίωσης για τους επισκέπτες της έκθεσης του Πεκίνου. (Φωτογραφία: Afp/visualhellas.gr)

Στην πραγματικότητα, οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, ανάμεσά τους «βαριά ονόματα» όπως η Toyota, η GM και η VW, με την έντονη παρουσία τους στις κινεζικές εκθέσεις αυτοκινήτου αναζητούν διακαώς, πρώτον, τη μεγάλη αναγνωρισιμότητα σε ένα κοινό που γνωρίζει λίγα πράγματα γι’ αυτές και, δεύτερον, επιδιώκουν την προετοιμασία του επιχειρηματικού εδάφους για τη σύναψη νέων συνεργασιών (ή την τόνωση των ήδη υπαρχουσών) με κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Ο λόγος; Για να αποκτήσουν ταχύτερα πρόσβαση στην προηγμένη τεχνολογία που έχει συμβάλει καθοριστικά στην επιτυχία εγχώριων εμπορικών σημάτων, όπως για παράδειγμα η BYD και η Geely. Άλλωστε, το ότι η Κίνα και οι κατασκευαστές της έχουν το επάνω χέρι όχι μόνο στον τομέα των μπαταριών, αλλά και ευρύτερα σε εκείνον της ηλεκτρικής κινητικότητας, αποτελεί κοινό μυστικό. Οι σημαντικότερες κινήσεις στην παγκόσμια αυτοκινητική σκακιέρα, λοιπόν, πραγματοποιούνται αυτή την εποχή στην Άπω Ανατολή.

Η ισχύς εν τη ενώσει;

Σε αυτό το πνεύμα, μόνο τυχαία δεν είναι η απόφαση της Toyota να συνεργαστεί με την Tencent, έναν κινεζικό κολοσσό που πρωταγωνιστεί στους τομείς του gaming και των social media, σε θέματα τα οποία άπτονται της τεχνητής νοημοσύνης και της διαχείρισης δεδομένων μεγάλου όγκου (big data). Την ίδια ώρα, ακολουθώντας αντίστοιχη προσέγγιση και στρατηγική, η VW πραγματοποίησε στην Auto China Beijing 2024 ένα καθοριστικό βήμα προκειμένου να έρθει πιο κοντά με την κινεζική startup εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Xpeng. Από τη μεριά της, στο ίδιο ακριβώς «τερέν», η Nissan έφερε στο φως τέσσερα πρωτότυπα μοντέλα «Νέας Ενέργειας», τα οποία αποτελούν καρπό της κοινής της προσπάθειας με την τοπική Dongfeng, ενώ με τη σειρά της η Audi επισημοποίησε, στο πλαίσιο της κινεζικής έκθεσης, ότι θα συνεργαστεί στον τομέα του λογισμικού, των έξυπνων τεχνολογιών οχήματος και των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης με τη Huawei. Η ισχύς εν τη ενώσει;

Οι «φιλοξενούμενοι» πρωταγωνιστές 

Η Έκθεση Πεκίνου, η οποία πραγματοποιείται εναλλάξ με την αντίστοιχη κινεζική «γιορτή της αυτοκίνησης», που λαμβάνει χώρα στη Σαγκάη, επέστρεψε δυναμικά φέτος μετά την αναβολή της ελέω κορωνοϊούτο 2022, με περισσότερες από 110 πρεμιέρες νέων μοντέλων και με την παρουσία πάνω από 280 plug-in υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών νέων οχημάτων στα αχανή περίπτερα των κατασκευαστών.

Οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες με την παρουσία τους στις κινεζικές εκθέσεις αυτοκινήτου επιδιώκουν την προετοιμασία του επιχειρηματικού εδάφους για τη σύναψη νέων συνεργασιών με κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες. 

Από το ευρωπαϊκό στρατόπεδο, το νέο ηλεκτρικό μοντέλο που ξεχώρισε ήταν αναμφίβολα η ηλεκτρική Mercedes G-Class, ή αλλιώς η νέα G 580, η οποία σηματοδοτεί την αρχή μιας ολοκαίνουργιας εποχής για ένα εμβληματικό μοντέλο με 45 χρόνια παρουσίας στις παγκόσμιες αγορές. Παίρνοντας κίνηση από τέσσερις ανεξάρτητα ελεγχόμενους ηλεκτροκινητήρες που είναι εγκατεστημένοι μέσα στο πλαίσιο τύπου σκάλας, η G 580 αποδίδει συνδυαστικά 432 kW, δηλαδή 587 ίππους, ενώ η «δαιμονιώδης» ροπή της υπερβαίνει τα 1.164 Nm. Μάλιστα, χάρη σε μια μπαταρία θηριώδους δύναμης 116 kWh, προσφέρει όλα τα γνωστά off-road κατορθώματα των θερμικών παραλλαγών της και συγχρόνως αυτονομία 473 χλμ. με μόλις μία φόρτιση. 

Στην έκθεση του Πεκίνου, εκεί που χτυπά η καρδιά της αυτοκίνησης-2
Το MG EXE181 είναι ένα εξαιρετικά αεροδυναμικό ηλεκτρικό όχημα.

Επίσης, την Ευρώπη εκπροσώπησε με μεγάλη επιτυχία και το νέο Mini Aceman, ένα συμπαγές crossover το οποίο θα είναι διαθέσιμο και στην Κίνα αποκλειστικά με αμιγώς ηλεκτρική «καρδιά». Με μήκος μόλις 4,07 μ., το Aceman τοποθετείται ανάμεσα στο κλασικό Cooper και το μεγαλύτερο Countryman, ενώ θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις: την «Ε», με ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 184 ίππους, μπαταρία με χωρητικότητα 42,5 kWh και αυτονομία 310 χλμ., και την «SE», και αυτή με ένα κινητήριο σύνολο, που αποδίδει όμως 218 ίππους και μεγαλύτερη μπαταρία 54,2 kWh, η οποία εξασφαλίζει με τη σειρά της ελευθερία κίνησης λίγο παραπάνω από τα 400 χλμ. 

Το Πεκίνο επέλεξαν και οι Ιταλοί, προκειμένου να δείξουν στο εγχώριο και μη κοινό την plug-in υβριδική έκδοση SE της Lamborghini Urus, η οποία συνδυάζει την ισχύ ενός τετράλιτρου V8 θερμικού συνόλου με απόδοση 620 ίππων με εκείνη ενός ηλεκτροκινητήρα 192 ίππων. Εντυπωσιακή ήταν και η υπόλοιπη γερμανική παρουσία, με το πρωτότυπο VW ID. Code δικαίως να συγκεντρώνει πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας, παρουσιάζοντας τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της VW αλλά και τη μορφή, εν γένει, των αυτοκινήτων που στοχεύουν εμπορικά στην κινεζική αγορά. Φυσικά, ο «Κώδικάς ID» της VW είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, με αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4, το οποίο έχει εξελιχθεί στην Κίνα, όπου και θα κατασκευάζεται όταν πάρει το πράσινο φως προκειμένου να ενταχθεί στην προϊοντική ατζέντα της γερμανικής εταιρείας στην κινεζική αγορά.

Στην έκθεση του Πεκίνου, εκεί που χτυπά η καρδιά της αυτοκίνησης-3
Η plug-in υβριδική έκδοση SE της Lamborghini Urus.

Εκτός από τους Ευρωπαίους, οι Ιάπωνες έκαναν εξίσου αισθητή την παρουσία (και τις προθέσεις) τους στην Auto China 2024. Η Toyota, για παράδειγμα, έκλεψε τις εντυπώσεις με τα αμιγώς ηλεκτρικά bZ3C και bZ3X. Το μεν πρώτο, ένα σπορ crossover μοντέλο, έχει εξελιχθεί μαζί με τις κινεζικές BYD και FAW, το δε δεύτερο, ένα εντυπωσιακό SUV με αρκετά τετραγωνισμένες γραμμές, με την τοπική επίσης Guangzhou Automobile Group. Από τη μεριά της, η Honda έφερε στο Πεκίνο μια τριπλέτα νέων ηλεκτρικών οχημάτων, τα Ye GT Concept και Ye P7 και S7, τα οποία έχουν εξελιχθεί σε συνεργασία με τις κινεζικές Dongfeng και GAC Motors. Ομοίως, η Mazda παρουσίασε τον νεότερο καρπό της συνεργασίας με την Changan στη χώρα, το EZ-6, ένα κομψό τετράθυρο μοντέλο, με τολμηρές γραμμές, που θα είναι διαθέσιμο ως ηλεκτρικό αλλά και ως plug-in hybrid.

Η εγχώρια παρουσία

Όπως είναι προφανές, τη μερίδα του λέοντος στην Auto China 2024 είχαν οι Κινέζοι κατασκευαστές. Ανάμεσά τους και πολλές άγνωστες για εμάς επωνυμίες, οι οποίες δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στην εγχώρια αγορά. Όπως η Denza, θυγατρική της BYD, η οποία παρουσίασε το Z9 GT, ένα ηλεκτρικό μοντέλο που κοιτάζει στα μάτια και σε σχεδιαστικό επίπεδο την Porsche Taycan, οι Omoda, Exceed και Jaecoo, οι οποίες ανήκουν στην Chery, αλλά και η Yang Wang, η οποία υπάγεται με τη σειρά της στον όμιλο SAIC. 

Η Κίνα διεισδύει εξαιρετικά γρήγορα και στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Το 2023 πωλήθηκαν πάνω από 8,5 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα στη χώρα.

Από τα μεγάλα και γνώριμα στην Ευρώπη ονόματα, η BYD συγκέντρωσε πάνω της τα φώτα των προβολέων στη φετινή Auto China 2024 με το νέο Ocean M, το οποίο πολύ σύντομα θα βρει θέση στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της κινεζικής φίρμας ανάμεσα στο μικρότερο Dolphin και το μεγαλύτερο Seal. Το εντυπωσιακό σπορ κουπέ με την ευρωπαϊκή σχεδιαστική αύρα θα είναι διαθέσιμο ως αμιγώς ηλεκτρικό και, όπως όλα μαρτυρούν, και σε plug-in υβριδική παραλλαγή. Από την άλλη, η MG, η οποία ανήκει στον όμιλο SAIC, ανέβασε ακόμα πιο ψηλά τον πήχη παρουσιάζοντας το EXE181, ένα εξαιρετικά αεροδυναμικό ηλεκτρικό όχημα που μοιάζει να ξεπήδησε μέσα από το γνωστό βιντεοπαιχνίδι Grand Turismo. Τέλος, οι Κινέζοι γίγαντες τεχνολογίας που δραστηριοποιούντα έντονα και στον τομέα της κινητής τηλεφωνίας αλλά και των ηλεκτρονικών συσκευών γενικότερα, όπως η Xiaomi και η Huawei, συγκέντρωσαν το ενδιαφέρον με την επίσημη πρώτη των SU7 και Luxeed S7 αντίστοιχα.

Αντί συμπεράσματος

Με το μέγεθος, την πληρότητα και την ποικιλομορφία των προτάσεών της, η φετινή Auto China ήρθε να επιβεβαιώσει αυτό που όλοι πλέον γνωρίζουμε: ότι το «κέντρο βάρους» της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου έχει μετατοπιστεί στην Ασία. Εκεί, με άλλα λόγια, όπου πραγματοποιείται σήμερα το 51,6% των πωλήσεων των νέων επιβατικών αυτοκινήτων, το οποίο είναι σχεδόν διπλάσιο από εκείνο σε Βόρεια και Νότια Αμερική μαζί (23,7%). Και όλα αυτά όταν μόλις ένα στα πέντε νέα αυτοκίνητα που πωλούνται παγκοσμίως σήμερα (19,5%) ταξινομούνται στην Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, κοινό τόπο αποτελεί το γεγονός ότι η Κίνα διεισδύει εξαιρετικά γρήγορα και στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, ενισχυόμενη σημαντικά από την τεράστια εγχώρια αγορά της, στην οποία, διόλου τυχαία, το 2023 πωλήθηκαν πάνω από 8,5 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα. Ή, αλλιώς, το 60% των EVs σε παγκόσμιο επίπεδο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT