Οδηγώντας ένα «ηλεκτρικό θαύμα» πάνω σε τέσσερις τροχούς

Οδηγώντας ένα «ηλεκτρικό θαύμα» πάνω σε τέσσερις τροχούς

Τι σημαίνει για τον χαρακτήρα εμβληματικών μοντέλων το πέρασμα στην ηλεκτροκίνηση; Οδηγήσαμε τη νέα και αποκλειστικά ηλεκτρική Porsche Macan και ιδού τα συμπεράσματά μας

4' 23" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο κόσμος αλλάζει, ακόμα κι αν δεν θέλουν να το παραδεχτούν οι φανατικοί οπαδοί της αυτοκίνησης. Τι καλύτερη απόδειξη από το προγραμματισμένο λανσάρισμα για τις 28 Μαΐου της πρώτης υβριδικής Porsche 911; Αυτή η εξηλεκτρισμένη 911 δεν υπόσχεται μόνο σημαντικά χαμηλότερες εκπομπές καυσαερίων, αλλά και βελτιωμένες επιδόσεις, αφού σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία ο χρόνος που πέτυχε στη θρυλική πίστα του Νίρμπουργκρινγκ είναι κατά 8,7 δευτερόλεπτα ταχύτερος από εκείνον της έκδοσης που αντικαθιστά, της Carrera S. Ιεροσυλία θα σκεφτούν κάποιοι, αλλά ξεχνούν ότι ήδη πριν από δέκα χρόνια η Porsche είχε παρουσιάσει την επαναφορτιζόμενη υβριδική Spyder 918, με επιδόσεις που έκοβαν την ανάσα (0-100 χλμ./ώρα σε 2,6 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 345 χλμ./ώρα), ενώ με την Taycan ο εν λόγω κατασκευαστής δεν δίστασε να περάσει και στον κόσμο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η Porsche ανανέωσε πρόσφατα το συγκεκριμένο μοντέλο, εφοδιάζοντάς το με ακόμα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά, όπως η ισχύς των 952 ίππων και η δυνατότητα φόρτισης στα 320 kW. Παράλληλα, παρουσίασε τη δεύτερη γενιά της Macan, η οποία θα διατίθεται αποκλειστικά σε αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις. 

Πίσω από το τιμόνι της νέας Macan

Μας δόθηκε η ευκαιρία να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι της ηλεκτρικής Macan στην παγκόσμια παρουσίαση του μοντέλου, η οποία πραγματοποιήθηκε στη νότια Γαλλία, και να αποτιμήσουμε όσα καινούργια φέρνει το νέο μοντέλο. Οι πρώτες εντυπώσεις αφορούν το αισθητικό αποτέλεσμα, όπου το αεροδυναμικό αμάξωμα της νέας Macan υιοθετεί τις αναλογίες ενός σπορ SUV, με τον σχεδιασμό του ρύγχους της να φέρει εμφανείς επιρροές από την Taycan. Στο ευρύχωρο εσωτερικό της, το περιβάλλον είναι οικείο, παραπέμποντας σε μεγάλο βαθμό στην τελευταία γενιά της Cayenne. Στο ταμπλό του αυτοκινήτου προσφέρονται έως και τρεις οθόνες, μία 12,6 ιντσών για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, εκείνη του infotainment με διαγώνιο 10,9 ιντσών, ενώ ως έξτρα διατίθεται και οθόνη ίδιου μεγέθους για τον συνοδηγό, που φυσικά δεν είναι ορατή από τη θέση του οδηγού. 

Οδηγώντας ένα «ηλεκτρικό θαύμα» πάνω σε τέσσερις τροχούς-1
Η τελική ταχύτητα της Porsche Macan 4 φτάνει τα 220 χλμ./ώρα και της Macan Turbo τα 260 χλμ./ώρα. 

Η νέα Macan προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, οι οποίες ως επί το πλείστον διαφοροποιούνται με βάση τα χαρακτηριστικά ισχύος τους, τη Macan 4 και τη Macan Turbo. Αμφότερες υιοθετούν δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ένα σε κάθε άξονα), τα οποία εξασφαλίζουν χαρακτηριστικά τετρακίνησης. Πιο συγκεκριμένα, η Macan 4 διαθέτει μέγιστη ισχύ 408 ίππων και αυτονομία έως 613 χλμ., ενώ η απόδοση της Macan Turbo, χάρη στο μεγαλύτερης ισχύος πίσω μοτέρ, αγγίζει τους 639 ίππους, με τη μέγιστη αυτονομία της να διαμορφώνεται στα 591 χλμ. Εξίσου εντυπωσιακή είναι η μέγιστη ροπή για τις δύο αυτές εκδόσεις, φτάνοντας αντίστοιχα τα 650 και 1.130 Nm. Πώς μεταφράζονται όλα αυτά στον τομέα των επιδόσεων; Η Macan 4 επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα μέσα σε 5,2 δευτερόλεπτα, ενώ η Macan Turbo χρειάζεται μόλις 3,3 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα των δύο μοντέλων να οριοθετείται στα 220 και 260 χλμ./ώρα, αντίστοιχα.

Οι ηλεκτροκινητήρες εν προκειμένω αντλούν την ενέργειά τους από μια μεγάλη μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 100 kWh, ενώ η ισχύς φόρτισης DC φτάνει την εντυπωσιακή τιμή των 270 kW, έτσι ώστε η φόρτιση από 10 έως 80% να μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσα σε περίπου 21 λεπτά. 

Εξωπραγματικη δυναμη

Η εύλογη απορία είναι με ποιον τρόπο αυτή η θηριώδης ισχύς και η εξίσου πληθωρική ροπή μπορoύν να βρουν τον δρόμο τους στην άσφαλτο. Και ένα ακόμα ερώτημα έχει να κάνει με το πώς θα συμπεριφέρεται στις στροφές ένα αμάξωμα που αγγίζει τους δυόμισι τόνους, έτσι ώστε να μην προδίδεται το DNA της γερμανικής φίρμας. Τη λύση, εν προκειμένω, δίνει το νέο ηλεκτρικό δάπεδο του αυτοκινήτου με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και στους δύο άξονες, το οποίο πλαισιώνεται από όλα τα απαραίτητα ηλεκτρονικά συστήματα για τον έλεγχο της πρόσφυσης και της δυναμικής συμπεριφοράς της Macan.

Οδηγώντας ένα «ηλεκτρικό θαύμα» πάνω σε τέσσερις τροχούς-2
Στο ταμπλό του αυτοκινήτου προσφέρονται έως και τρεις οθόνες.

Έτσι, για τη διαχείριση της εξωπραγματικής δύναμης του αυτοκινήτου φροντίζει το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο Porsche Traction Management (ePTM), που ελέγχει τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ και λειτουργεί περίπου πέντε φορές πιο γρήγορα από ένα συμβατικό σύστημα τετρακίνησης. 

Το σύστημα πέδησης, τώρα, στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, όντας αποτελεσματικό, χωρίς μάλιστα να κουράζεται στα απανωτά δυνατά φρεναρίσματα, ενώ το αυτοκίνητο ξαφνιάζει και με τον τρόπο που διαγράφει τις στροφές. Εννοείται πως οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ανύπαρκτες, δεδομένου ότι το κέντρο βάρους της νέας Macan βρίσκεται 14 ολόκληρα εκατοστά πιο χαμηλά από του απερχόμενου μοντέλου. 

Σε όλα τα παραπάνω σημειώστε και το γεγονός ότι η Macan προσφέρεται πλέον και με προαιρετικό σύστημα τετραδιεύθυνσης. Με τους πίσω τροχούς να παίρνουν γωνία έως και πέντε μοιρών, επιτυγχάνεται ένας ιδιαίτερα μικρός κύκλος στροφής 11,1 μέτρων, καθιστώντας το αυτοκίνητο ευέλικτο στην κυκλοφορία, ενώ ταυτόχρονα το σύστημα διεύθυνσης ανταποκρίνεται πιο αποτελεσματικά στις εντολές του οδηγού, όταν κινείται γρήγορα σε δρόμους με στροφές.

Να λοιπόν που χάρη στην εξέλιξη της τεχνολογίας δεν γίνονται εκπτώσεις στον σπορ χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου, στον βωμό των περιβαλλοντικών επιταγών. Το αντίθετο μάλιστα, καθώς η ηλεκτρική Macan προσφέρει σαφώς υψηλότερες οδηγικές συγκινήσεις από τον προκάτοχό της, και αυτό λέει πολλά για όσα έχει να μας προσφέρει η ηλεκτροκίνηση στο μέλλον. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, που ο οδικός χάρτης μιας εταιρείας σαν την Porsche προβλέπει ότι μέσα στην επόμενη χρονιά οι μισές από τις πωλήσεις της θα αφορούν εξηλεκτρισμένα μοντέλα (ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά) και μέχρι το 2030 το 80% (!) από αυτές θα έχουν να κάνουν με αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT