Είναι κάποιο ΜΜΜ της Αθήνας βολικό το καλοκαίρι;

Είναι κάποιο ΜΜΜ της Αθήνας βολικό το καλοκαίρι;

Επιβιβαστήκαμε σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς της πρωτεύουσας (και σε ταξί, φυσικά) και καταγράψαμε θετικές και αρνητικής παρατηρήσεις.

3' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το να μετακινείται κανείς με τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα ταξί στην Αθήνα είναι ζόρικο. Αραιά δρομολόγια, πολύ συχνά μη κλιματιζόμενα λεωφορεία και συρμοί, μεγάλη αναμονή σε στάσεις· αυτά είναι μερικά από τα κομμάτια μιας καθημερινότητας που βιώνουν εκατομμύρια Αθηναίοι κάθε καλοκαίρι και μάλιστα σε συνθήκες καύσωνα.

Παρά τις επιδιορθώσεις του κλιματισμού και τις εξαγγελίες των οργανισμών που διαχειρίζονται τις συγκοινωνίες στην Αθήνα για βελτίωση και συχνότερα δρομολόγια, η μετακίνηση των επιβατών επισκιάζεται συχνά από προβλήματα.

Καθώς, λοιπόν, χρησιμοποιούμε και εμείς τα ΜΜΜ της Αθήνας σε καθημερινή βάση, αξιολογήσαμε θετικά και αρνητικά τα μέσα, με τα οποία μπορεί να μετακινηθεί κάποιος/-α που δεν έχει αυτοκίνητο.

ΜΕΤΡΟ

(+) Ίσως, το μοναδικό μέσο της πρωτεύουσας που δε θα μπορούσε να προδώσει κανέναν. Έχει τα συχνότερα δρομολόγια απ’ όλα τα μέσα μεταφοράς της Αθήνας, τα πλέον κλιματιζόμενα (τουλάχιστον όσον αφορά τους συρμούς δεύτερης και τρίτης γενιάς), και σίγουρα τα πιο καθαρά.

(-) Η έλλειψη συχνότητας στους συρμούς του αεροδρομίου (ανά 36 λεπτά) έχει ως αποτέλεσμα τον συνωστισμό των τουριστών με τις βαλίτσες τους και των κατοίκων της Αθήνας που θέλουν να μεταβούν στο χώρο εργασίας τους χωρίς να ταλαιπωρηθούν. Παρά τη σχετικά μεγάλη συχνότητα με άλλα μέσα, τις ώρες αιχμής παρατηρείται έλλειψη συρμών. Αν αλλάξετε γραμμή στο Σύνταγμα στις οκτώ το πρωί, η εικόνα που θα αντικρίσετε παραπέμπει σε κεντρικούς σταθμούς του Τόκιο. Παράλληλα, οι συρμοί της πρώτης γενιάς δεν έχουν κλιματισμό. Όσα παράθυρα και να ανοίξουν, η θερμοκρασία παραμένει σταθερά ζεστή.

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ

(+) Χρησιμοποιώντας καθημερινά το τρένο για τη μετάβαση στο γραφείο, επικρατεί ένα στοιχειώδες δροσερό κλίμα στα βαγόνια του Ηλεκτρικού. Φαίνεται πως τα κλιματιστικά επιδιορθώθηκαν και προσφέρουν μια ανάσα δροσιάς στους επιβάτες του μέσου.

(-) Υπάρχουν φορές που το σύστημα τηλεματικής δείχνει πως το επόμενο δρομολόγιο έρχεται σε 17 λεπτά. Η αραιή συχνότητα των δρομολογίων επιφέρει συνωστισμό στους συρμούς, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να ανοίγουν τα παράθυρα των κλιματιζόμενων βαγονιών, σε μια απόπειρα να δροσιστούν. Παράλληλα, όταν στους σταθμούς εμφανίζονται συρμοί της πρώτης γενιάς του υπόγειου σιδηρόδρομου, παρατηρείται το ίδιο φαινόμενο με το μετρό προκαλώντας τη δίκαιη ενόχληση των επιβατών.

ΤΡΟΛΕΙ

(+) Μαζί με το τραμ ανήκουν στην κατηγορία των πιο οικολογικών μέσων μεταφοράς.

(-) Εξαιρετικά αραιά δρομολόγια, τα οποία πολλές φορές δεν τηρούνται. Οι κεραίες τους απορρυθμίζονται στα μέσα της διαδρομής, ενώ σταθμευμένα οχήματα κάτω από τις γραμμές τους δημιουργούν μποτιλιάρισμα και καθυστερήσεις.

ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ

(+) Το μέσο με το πιο εκτενές δίκτυο στην Αθήνα και την ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή. Η προσθήκη των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων στον στόλο έδωσαν μια εικόνα για το πώς οι συγκοινωνίες της Αθήνας μπορούν να είναι εφάμιλλες των ευρωπαϊκών πρωτευουσών. Ο κλιματισμός λειτουργεί.

(-) Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα λεωφορεία αποτελούν κομμάτι ενός απαρχαιωμένου στόλου, χωρίς την παραμικρή φροντίδα καθαριότητας στο εσωτερικό. Απότομα φρεναρίσματα που προκαλούν μικροατυχήματα και, φυσικά, αραιά δρομολόγια, ακόμα και σε δημοφιλείς γραμμές. Ενδεικτικά, αναφέρουμε τα δρομολόγια της γραμμής 550 την Κυριακή: ο χρόνο αναμονής ξεπερνάει τα 40 λεπτά (αν δεν υπάρχει κίνηση) μέσα στην ημέρα.

ΤΑΞΙ

(+) Το πιο γρήγορο, το πιο άνετο και το πιο δροσερό μέσο μεταφοράς. Αρκεί να μην έχει δημιουργηθεί κυκλοφοριακό κομφούζιο σε κάποιο δρόμο του κέντρου της Αθήνας.

(-) Πέραν του υψηλού κόστους, το καλοκαίρι παρατηρείται συχνά η προτίμηση των οδηγών ταξί σε κούρσες μεγάλων αποστάσεων και η εξυπηρέτηση, κατά κύριο λόγο, τουριστών. Πολλοί Αθηναίοι διαμαρτύρονται για τους τεράστιους χρόνους αναμονής σε πλατφόρμες κλήσης ταξί και για το γεγονός πως οι οδηγοί ταξί στις πιάτσες αρνούνται να επιβιβάσουν όσους επιθυμούν κούρσες μικρομεσαίων αποστάσεων.

ΤΡΑΜ

(+) Στα 20 χρόνια που υπάρχει το τραμ στην Αθήνα, έγινε πιο εφικτή η μετακίνηση προς τις παραλίες της αθηναϊκής Ριβιέρας. Κάτοικοι του Πειραιά, αλλά και του Νέου Κόσμου, της Νέας Σμύρνης και του Παλαιού Φαλήρου το χρησιμοποιούν για να μεταβούν στις παραλίες. Οι νέοι συρμοί είναι πάντοτε κλιματιζόμενοι.

(-) Το να εμφανίζεται ένας συρμός σε λιγότερο από 10 λεπτά σε οποιονδήποτε σταθμό ισοδυναμεί με θαύμα. Εξαιρετικά αργό και αραιό, με την εμπιστοσύνη στο οποιοδήποτε ωρολόγιο πρόγραμμα να βρίσκεται στο ναδίρ. Παράλληλα, οι περισσότεροι σταθμοί δε βρίσκονται σε καλή κατάσταση.

ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ

(+) Δίκτυο που συνδέει την Αθήνα και τον Πειραιά με απομακρυσμένες και βιομηχανικές περιοχές της Αττικής, το αεροδρόμιο, καθώς και γειτονικές πόλεις, όπως η Κόρινθος και η Χαλκίδα, εξυπηρετώντας χιλιάδες επιβάτες που θέλουν να προσεγγίσουν το κέντρο της Αθήνας χωρίς πολλές στάσεις.

(-) Αραιά δρομολόγια, καθυστερήσεις και μετεπιβιβάσεις σε σταθμούς λόγω συχνών προβλημάτων στις σιδηροδρομικές γραμμές.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT