Ποδήλατο: ό,τι καλύτερο… μετά τα πόδια

Ποδήλατο: ό,τι καλύτερο… μετά τα πόδια

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το ποδήλατο είναι oικονομικό, δεν επιβαρύνει την ατμόσφαιρα, 
ενώ είναι και σπουδαίος σύμμαχος για την υγεία μας. Αγοράζοντας ένα μεταχειρισμένο ποδήλατο, συμβάλλoυμε στην ανακύκλωση, 
αλλά γλιτώνουμε και αρκετά χρήματα. Κι αν το προσέξουμε, 
θα μας συντροφεύει στις βόλτες μας για πολλά χρόνια.

Ξεκινάμε την αναζήτησή μας από το κατάστημα ποδηλάτων της γειτονιάς μας – με την προϋπόθεση 
ότι είναι αξιόπιστο. Μπορεί να βρούμε ποδήλατα που έχουν 
υποστεί βελτιώσεις ή μετατροπές και είναι πανέτοιμα για εξορμήσεις. Εναλλακτικά, αναζητάμε ποδήλατο από φανατικούς ποδηλάτες, οι οποίοι διαρκώς θέλουν να… αναβαθμίζονται, 
οπότε πωλούν το προηγούμενο όχημά τους.

 

Αφού εντοπίσουμε το ποδήλατο που μας ενδιαφέρει, ελέγχουμε πρώτα το σκελετό του. Οι μικρές γρατζουνιές είναι αναπόφευκτες – αφήστε που προσδίδουν ομορφιά και… προσωπικότητα. Όμως αποφεύγουμε τα «στραβώματα» στα μεταλλικά μέρη. Ελέγχουμε προσεκτικά τις ενώσεις στο σκελετό. Αν δούμε κάτι σπασμένο, καλύτερα να το απορρίψουμε. Το ίδιο ισχύει και για τα σημεία όπου οι ρόδες ενώνονται με το σκελετό. Εκεί πρέπει ακόμη να προσέξουμε να μην «παίζει» η ρόδα. Οι μικρο-σκουριές είναι περισσότερο θέμα αισθητικής.

 

Το τιμόνι 
πρέπει να είναι 
σωστά στη θέση του, 
σταθερό και ακριβώς στη μέση, «κοιτάζοντας» στην ευθεία της μπροστινής ρόδας. 
Το ίδιο και στα αγωνιστικά ποδήλατα, όπου προσέχουμε 
το κάτω μέρος που γυρίζει προς τα μέσα να είναι ακριβώς παράλληλο με το έδαφος. Τα χερούλια, όπως και η σέλα, μπορούν να αντικατασταθούν χωρίς πρόβλημα – ειδικά αν είναι σχισμένα ή φθαρμένα. Η σέλα πρέπει επίσης να είναι παράλληλη προς το έδαφος, ενώ για να ελέγξουμε το ύψος, 
θα πρέπει το πόδι μας να είναι ελαφρώς λυγισμένο όταν 
το πετάλι είναι στην κάτω θέση, κοντά στο έδαφος.

 

Σπασμένοι
 ή λυγισμένοι 
μοχλοί στα φρένα 
πρέπει να αποφεύγονται. 
Τα «παπουτσάκια» των φρένων αντικαθίστανται εύκολα.

 

«Νιώθουμε» το ποδήλατο σταθερό όταν ανεβαίνουμε. ∆εν πρέπει να «παίζει» δεξιά-αριστερά. Το ίδιο ισχύει και για τα πετάλια. Ίσως χρειαστεί 
να αντικαταστήσουμε την αλυσίδα. Σηκώνοντας την πίσω ρόδα και γυρίζοντας τα πετάλια, πρέπει να δούμε ότι τα «δοντάκια» της αλυσίδας κουμπώνουν σωστά στα γρανάζια. Πρέπει ακόμη να ελέγξουμε ότι, αλλάζοντας τις ταχύτητες, η αλυσίδα δεν «πηδάει» ή δε φεύγει από τη θέση της.

 

Περνάμε το 
χέρι μας πάνω 
από κάθε λάστιχο για να διαπιστώσουμε ότι 
σε ολόκληρη την επιφάνεια 
οι μικρές προεξοχές είναι ίδιες. Οι ακτίνες πρέπει να βρίσκονται στη θέση τους. Συνεχίζουμε 
τον έλεγχο, πιέζοντας γύρω-γύρω το λάστιχο, για να αισθαν-θούμε ότι η σαμπρέλα είναι «σωστή» σε 
όλα τα σημεία. Γυρνάμε γρήγορα τα πετάλια και 
πατάμε φρένο, για να δούμε 
αν η ρόδα γυρνάει ομαλά -–είπαμε, δεν πρέπει να «παίζει»– και το φρένο την ακινητοποιεί.

 

Όσο για την τιμή, θα κάνουμε έρευνα αγοράς για να διαπιστώσουμε πόσο κοστίζει το συγκεκριμένο μοντέλο καινούργιο και παράλληλα θα ρωτήσουμε το κόστος της επιδιόρθωσης. Συνήθως η τελική τιμή δεν πρέπει να ξεπερνάει το μισό της τιμής πώλησης.

Καλό ψάξιμο και καλές βόλτες!

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT