Ο εξηλεκτρισμός του στόλου των επιβατηγών οχημάτων είναι ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία επίτευξης των στόχων που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο της «Πράσινης Συμφωνίας» (Green Deal). Καθώς βρισκόμαστε σε μια μεταβατική περίοδο για τον σταδιακό εξηλεκτρισμό των αυτοκινήτων, τα υβριδικά οχήματα, στις διαφορετικές εκδοχές τους, κάνουν ολοένα πιο έντονη την παρουσία τους. Εύλογα ο υποψήφιος καταναλωτής αναρωτιέται ποια τεχνολογία είναι τελικά φιλικότερη στο περιβάλλον από πλευράς εκπομπών CO2, αλλά και οικονομικότερη στη χρήση.
Τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά (plug-in) έχουν δεδομένη υπεροχή σε αστικό περιβάλλον, ιδίως όταν ο κάτοχός τους μεριμνά για τη συστηματική φόρτιση της μπαταρίας.
Στις συγκεκριμένες συνθήκες (κίνηση στην πόλη / φορτισμένη μπαταρία) ένα plug-in hybrid παραμένει επίσης οικονομικότερο σε σχέση με ένα κλασικό υβριδικό όχημα. Τι γίνεται όμως όταν τα δύο αυτά υβριδικά αυτοκίνητα κινηθούν εκτός του αστικού ιστού; Κατά πόσο δηλαδή το αποδοτικότερο υβριδικό σύστημα ενός plug-in είναι σε θέση να αντισταθμίσει τις συνέπειες στον τομέα της κατανάλωσης που επιφέρει το σημαντικά αυξημένο του βάρος;
Αυτό ακριβώς κληθήκαμε να διαπιστώσουμε στη συγκεκριμένη δοκιμή, καταγράφοντας τις καταναλώσεις μίας υβριδικής (HEV) και μίας plug-in υβριδικής (PHEV) εκδοχής του Toyota RAV4.
*Διαβάστε περισσότερα για την αναμέτρηση των δύο αυτών υβριδικών εκδοχών του Toyota RAV4 στο τεύχος Φεβρουαρίου του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ.