Ταξιδεύουμε ηλεκτρικά στη Θεσσαλονίκη, αυτή την Κυριακή με την «Καθημερινή»

Ταξιδεύουμε ηλεκτρικά στη Θεσσαλονίκη, αυτή την Κυριακή με την «Καθημερινή»

1' 19" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με την έλευση της ηλεκτροκίνησης, το «Αθήνα-Θεσσαλονίκη» απέκτησε ιδιαίτερη σημασία, αποτελώντας ουσιαστικά σημείο αναφοράς της εξέλιξης των μπαταριών των αυτοκινήτων αλλά και των υποδομών φόρτισης. Και αν πριν από λίγο καιρό το μοναδικό σημείο ηλεκτρικού ανεφοδιασμού στο συγκεκριμένο κομμάτι της εθνικής οδού βρισκόταν στον ΣΕΑ Αταλάντης, σήμερα πρακτικά συναντάμε ταχυφορτιστές σε όλους τους σταθμούς εξυπηρέτησης.

Έχοντας σχετικά πρόσφατα πραγματοποιήσει ηλεκτρικά τη συγκεκριμένη διαδρομή, δε θα υπήρχε λόγος να επανέλθουμε αν δε βρισκόταν στα χέρια μας η νέα ηλεκτρική BMW iX στο ίδιο διάστημα με προγραμματισμένο ταξίδι μας στη Θεσσαλονίκη. Το αυξημένο κόστος των συμβατικών καυσίμων τη συγκεκριμένη περίοδο και η τοποθέτηση ενός ισχυρότερου ταχυφορτιστή στην Αταλάντη με δυνατότητα φόρτισης στα 180 kW, έναντι του τυπικού 50άρη, υπήρξαν ισχυρά κίνητρα για να ενδώσουμε στα θέλγητρα της ηλεκτροκίνησης.

Στο δρόμο, λοιπόν, με τη «μικρή» xDrive40, που όπως υποδηλώνει η ονομασία της προσφέρει χαρακτηριστικά τετρακίνησης, χάρη στα δύο κινητήρια ηλεκτρικά μοτέρ (ένα σε κάθε άξονα) που συνδυαστικά αποδίδουν 326 ίππους και μέγιστη ροπή 630 Nm. Παρ’ ότι έχουν υιοθετηθεί ελαφρά υλικά στην κατασκευή του πλαισίου του αυτοκινήτου, το βάρος της κατασκευής ξεπερνά τα 2.365 κιλά, εντούτοις η επιτάχυνση παραμένει εντυπωσιακή (0-100 χλμ./ώρα σε 6,1 δλ.), ενώ η τελική αγγίζει τα 200 χλμ. Όμως, ξεκινώντας ένα μεγάλο ταξίδι πίσω από το τιμόνι ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, το δεξί σου πόδι μαθαίνει να είναι ανάλαφρο όσο το πάτημα της γάτας… Πόσω μάλλον όταν στην εκκίνηση ο υπολογιστής ταξιδίου προβλέπει μόλις 278 χλμ. αυτονομίας, τη στιγμή που η αντίστοιχη εργοστασιακή τιμή υποσχόταν εμβέλεια μεταξύ 372 και 425 χλμ.

*Διαβάστε περισσότερα για το ηλεκτρικό ταξίδι μας στη Θεσσαλονίκη στο τεύχος Απριλίου του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT