Συγκρίνουμε δύο ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης, στην «Καθημερινή της Κυριακής», που κυκλοφορεί εκτάκτως το Σάββατο 30 Απριλίου

Συγκρίνουμε δύο ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης, στην «Καθημερινή της Κυριακής», που κυκλοφορεί εκτάκτως το Σάββατο 30 Απριλίου

1' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σκεφτείτε πόσες κλισέ εκφράσεις μπορεί να εκλείψουν αν όντως η επόμενη δεκαετία μάς βρει με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να εκτοπίζουν σταδιακά τα συμβατικής τεχνολογίας. «Πολύβουες μεγαλουπόλεις», «ατμοσφαιρική ρύπανση», «εκπομπές ρύπων» ιδανικά θα είναι άγνωστες έννοιες στα παιδιά των ’30s, που δε θα ρίχνουν δεύτερη ματιά στους φορτιστές οι οποίοι θα βρίσκονται στους δρόμους. Τόσο φυσιολογική θα είναι αυτή η εικόνα.

Έως τότε, εμείς θα έχουμε ζήσει όλο τον «πόλεμο» ανάπτυξης της τεχνολογίας των μπαταριών, με τις μάχες για χαμηλότερα βάρη, περισσότερες κιλοβατώρες και φιλικότερα προς το περιβάλλον υλικά, αλλού να κερδίζονται και αλλού να χάνονται. Για την ώρα, τα εργοστάσια περισσότερο επικεντρώνονται στο πώς θα επικρατήσουν έναντι του ανταγωνισμού στα μεγαλύτερα μοντέλα τους και αφήνουν ίσως για μεταγενέστερες εποχές τους μικρότερους εκπροσώπους τους (σ.σ.: που έτσι κι αλλιώς φθίνουν αγοραστικά), κάτι που επιβεβαιώνεται και από τα μετρημένα στα δάχτυλα μοντέλα κατηγορίας Α που διατίθενται ως αμιγώς ηλεκτρικά. Τα Fiat 500e και Honda e, αποτελούν σαφώς τις δύο πιο ολοκληρωμένες και ενδιαφέρουσες προτάσεις της κατηγορίας, και μάλιστα για αρκετούς λόγους.

Από τη μία, οι Ιταλοί επέλεξαν να λανσάρουν ως αμιγώς ηλεκτρικό το βαρύτερο όπλο τους, έχοντας νωρίτερα μεριμνήσει ώστε να μη χαθεί απολύτως τίποτα από τη μοναδική εικόνα, που αποτέλεσε και το λόγο να αντέξει -και να συνεχίζει την πορεία του- στους δρόμους για σχεδόν 65 χρόνια! Η σύγχρονη διαφορετικότητά του επισημαίνεται με το γράμμα «e» στην ονομασία του, αν και το μοντέλο αυτής της δοκιμής φέρει ακόμα μία καινοτομία, που είναι μια μικροσκοπική τρίτη πόρτα -ή τέταρτη, για να ακριβολογούμε, καθώς τρίτη θεωρείται αυτή του πορτ μπαγκάζ-, που ανοίγει αντίθετα από εκείνη του συνοδηγού, στη δεξιά πλευρά του αμαξώματος. Επομένως εδώ η Fiat τα δίνει όλα για όλα και σε επίπεδο πρακτικότητας. Απέναντί του, το Honda e με τις στάνταρντ τέσσερις πόρτες δεν έχει τέτοια άγχη και ουδέποτε πόνταρε σε ζητήματα πρακτικότητας για να κάνει αισθητή την παρουσία του. Από το ξεκίνημα της πορείας του, κάπου στα τέλη του 2020, ένα πράγμα «φώναζε»: τεχνολογία!

Διαβάστε περισσότερα για τη σύγκριση του Fiat 500e με το Honda e, στο τεύχος Μαΐου του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT