Υπάρχει αυτό το πρόγραμμα για την ενίσχυση της πρόσβασης στο σχολείο στις κοινότητες Ρομά που τρέχει σε όλη την Ελλάδα. Το «Κ» ταξίδεψε στη Λάρισα, στο 11ο Δημοτικό Σχολείο στην περιοχή της Νέας Σμύρνης, και παρακολούθησε τι συμβαίνει στην πράξη, μπαίνοντας στη σχολική αίθουσα της 26χρονης Πέννυς Δημακοπούλου. H ιστορία της είναι συγκινητική και ενθαρρυντική. Όχι ως μάθημα ανθρωπιάς. Όχι ως έμπρακτη συνεισφορά για την εξάλειψη του ρατσισμού και άλλα τέτοια μεγαλεπήβολα. Είναι ενθαρρυντική γιατί της αρέσει αυτό που κάνει. Tο έχει επιλέξει και το απολαμβάνει.
Μπορεί ένα παιδί Ρομά, που ενδεχομένως δεν γνωρίζει από κανόνες, όρια και μονιμότητα, να φοιτήσει σε ένα τυπικό σχολείο; «Γιατί να μην μπορεί;» απαντάει η Πέννυ. «Τα παιδιά δεν έχουν κανένα θέμα. Συνεχώς εστιάζουμε στο τι λείπει από αυτά. Θα έπρεπε να εστιάζουμε στο τι λείπει από το σχολείο, ώστε να είναι έτοιμο να τα δεχτεί».
Είναι μια διαφορετική «ιστορία εκπαίδευσης» που μας μαθαίνει πολλά τόσο για το ελληνικό σχολείο και τους Έλληνες εκπαιδευτικούς, όσο και για την ελληνική κοινωνία γενικότερα, τις αδυναμίες και τις δυνατότητές της, τις ανάγκες και τις κατακτήσεις της.
Διαβάστε περισσότερα στο νέο τεύχος του «Κ» που κυκλοφορεί την Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου μαζί με την «Καθημερινή».