Οδηγούμε το ηλεκτρικό SUV της κινεζικής Nio, αυτή την Κυριακή με την «Καθημερινή»

Οδηγούμε το ηλεκτρικό SUV της κινεζικής Nio, αυτή την Κυριακή με την «Καθημερινή»

1' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Για τη Nio ακούσαμε για πρώτη φορά το 2016, όταν η ανακοίνωση για την ίδρυση της κινεζικής αυτής εταιρείας, με έδρα τη Σανγκάη, συνοδεύτηκε από την παρουσίαση του EP9, ενός εντυπωσιακού ηλεκτρικού supercar, το οποίο στη συνέχεια κατέρριψε πέντε ρεκόρ σε ισάριθμες πίστες ανά τον κόσμο, μεταξύ των οποίων και σε εκείνη του Νίρμπουργκρινγκ. Ο σχεδιασμός και η τεχνολογία της συγκεκριμένης κατασκευής φανέρωναν τις τεχνολογικές δυνατότητες της νεοφυούς εταιρείας αλλά και τις βλέψεις τής εκτός εγχώριας αγοράς.

Με τέσσερις κινητήρες (έναν σε κάθε τροχό) συνολικής απόδοσης 1.360 ίππων, ενεργή ανάρτηση, αυτονομία 427 χλμ. και δυνατότητα εναλλαγής των μπαταριών, το EP9 εντυπωσιάζει ακόμα και σήμερα με τις προδιαγραφές του, εντούτοις δεν προοριζόταν για χρήση στο δρόμο. Μόλις δεκαέξι αντίτυπα κατασκευάστηκαν, από τα οποία τα πρώτα έξι διατέθηκαν στους επενδυτές της εταιρείας έναντι του ποσού των 2,5 εκατ. στερλινών. Η εταιρεία αυτή, που πολλοί θεωρούν ότι αποτελεί την Tesla της Κίνας, συγκεντρώνει πάνω της τα φώτα της δημοσιότητας και, φυσικά, το επενδυτικό ενδιαφέρον. Απόδειξη το 1 δισ. δολάρια που εισέρρευσε στα ταμεία της εταιρείας το 2020 από μια νέα ομάδα Κινέζων επενδυτών.

Το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής παρουσιάστηκε στα μέσα του 2018, και έκτοτε η Nio σταδιακά εμπλούτισε την γκάμα της, που σήμερα μετράει έξι μοντέλα. Την ανιούσα πήραν φυσικά και οι πωλήσεις της μάρκας από το 2018, οπότε και παρουσιάστηκε το ES8, που διατέθηκε σε μόλις 11.348 μονάδες, για να εκτοξευτούν στις 217.848 μόνο για το πρώτο εξάμηνο του 2022, χρονιά μέσα στην οποία παρουσιάστηκε το εντυπωσιακό ET7. Αυτά τα δύο μοντέλα, που τα χωρίζουν τέσσερα χρόνια, είχε ανακοινωθεί πως θα ήταν διαθέσιμα στη Δανία, στην προκριματική διαδικασία για την ανάδειξη του Αυτοκινήτου της Χρονιάς, καθώς η εταιρεία έχει σαφείς βλέψεις στην ευρωπαϊκή αγορά.

Η απόβαση ξεκίνησε ουσιαστικά ένα χρόνο πριν στη Νορβηγία, και η συνέχεια πραγματοποιείται τώρα εκεί όπου η διείσδυση των ηλεκτρικών είναι μεγαλύτερη, και πιο συγκεκριμένα στις αγορές της Δανίας, της Σουηδίας, της Γερμανίας και της Ολλανδίας.

*Διαβάστε περισσότερα για τις εντυπώσεις μας από την οδήγηση του κινέζικου ηλεκτρικού SUV της Nio στο τεύχος Νοεμβρίου του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT