Πώς βλέπει η αυτοκινητοβιομηχανία το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αυτή την Κυριακή με την «Καθημερινή»

Πώς βλέπει η αυτοκινητοβιομηχανία το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αυτή την Κυριακή με την «Καθημερινή»

1' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Βλέποντας από κοντά την αντισυμβατική σιλουέτα του ηλεκτρικού πρωτοτύπου Citroen Oli και ακούγοντας τους μηχανικούς της εταιρείας να σου μιλούν με ενθουσιασμό για το μέλλον, καταλαβαίνεις ακριβώς ότι η στρατηγική του συγκεκριμένου concept car έχει να κάνει με αυτό που απλοϊκά λέμε… επιστροφή στις ρίζες ή, για να ακριβολογούμε, στα απαραίτητα. Αναλογιστείτε ότι ένα τυπικό οικογενειακό αυτοκίνητο στα μέσα της δεκαετίας του ’70 ζύγιζε περίπου 800 κιλά και είχε μήκος 3,7 μέτρα και πλάτος 1,6 μέτρα. Τα σημερινά έχουν μεγαλώσει, ζυγίζοντας από 1.200 κιλά τουλάχιστον, και έχουν μήκος και πλάτος 4,3 και 1,8 μέτρα. Μερικά μάλιστα ζυγίζουν πάνω από 2,5 τόνους. Το βάρος που έχει τεθεί ως στόχος για το project του Citroen Oli είναι τα 1.000 κιλά, κάτι που θα παίξει σημαντικό ρόλο στην επίτευξη μέσης αυτονομίας 400 χιλιομέτρων. Η τελική ταχύτητα θα περιορίζεται στα 110 χλμ./ώρα για μέγιστη αποδοτικότητα και κατανάλωση 10 kWh/100 χλμ., ενώ η φόρτιση από 20% έως 80% θα διαρκεί περίπου 23 λεπτά.

Εξωτερικά θυμίζει ένα compact SUV, με το μήκος του να αγγίζει τα 4,2 μ. Σημεία αναφοράς είναι το επίπεδο καπό και παρμπρίζ, το σχήμα της οροφής και τα πίσω πάνελ, που παραπέμπουν σε pick-up μοντέλο. Όλα τα τμήματα είναι κατασκευασμένα σε συνεργασία με την BASF, από ανακυκλωμένο χαρτόνι που έχει διαμορφωθεί σε κυψελοειδή δομή τύπου σάντουιτς ανάμεσα σε ενισχυτικά πάνελ από υαλοβάμβακα.

Η μείωση της πολυπλοκότητας και η απλοποίηση της κατασκευής εξοικονομούν βάρος έως και 20% ανά πόρτα σε σύγκριση με ένα τυπικό οικογενειακό χάτσμπακ, ενώ την ίδια ώρα απαιτείται ο μισός αριθμός εξαρτημάτων, και εξοικονομούνται περίπου 1,7 κιλά ανά πόρτα με την αφαίρεση των ηχείων, του μονωτικού υλικού και της ηλεκτρικής καλωδίωσης. Τα καθίσματα χρησιμοποιούν κατά 80% λιγότερα μέρη από ένα παραδοσιακό κάθισμα, ενώ είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα υλικά και ο σχεδιασμός της πλάτης τύπου πλέγματος ενισχύει το φυσικό φως στο εσωτερικό του οχήματος.

*Διαβάστε περισσότερα για την εμπειρία μας πίσω από το τιμόνι του ηλεκτρικού Citroen Oli στο τεύχος Ιουλίου του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT