Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζονται να κατακτήσουν την ηλεκτροκίνηση – Αυτή την Κυριακή με την «Καθημερινή»

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζονται να κατακτήσουν την ηλεκτροκίνηση – Αυτή την Κυριακή με την «Καθημερινή»

1' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι κινεζικές εταιρείες αναμένεται να έχουν κατακτήσει στα τέλη του τρέχοντος έτους το 60% των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο. Και αυτό κάθε άλλο παρά τυχαία θα συμβεί. Στον ανηλεή αγώνα δρόμου όπου έχουν επιδοθεί οι ανά τον κόσμο κυβερνήσεις με στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, σχεδόν όλες οι χώρες, αλλά και ολόκληρες ήπειροι -από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη έως την Κίνα και τη Ν. Ζηλανδία-, προσφέρουν σημαντικά κίνητρα στους καταναλωτές προκειμένου να τονώσουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Τακτική που υιοθέτησε πρώτη με μεγάλη επιτυχία και έκταση η Κίνα εδώ και πολλά χρόνια, με αποτέλεσμα να καταστεί η μεγαλύτερη αγορά ανά την υφήλιο για τα αυτοκίνητα του συγκεκριμένου είδους.

Οι επιτυχίες του Πεκίνου συνολικά στην ηλεκτροκίνηση είναι πράγματι παροιμιώδεις. Τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν το ένα τέταρτο του συνόλου των επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Κίνα πέρυσι, επίδοση που απέχει παρασάγγας από τις αντίστοιχες σε ΗΠΑ (ένα στα επτά) και Ευρώπη (ένα στα οκτώ). Μάλιστα, όπως προβλέπουν έγκυροι αναλυτές, το ποσοστό διείσδυσης των ηλεκτρικών οχημάτων στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο θα φτάσει το 90% το αργότερο έως το 2030. Συμπεριλαμβανομένων των plug-in υβριδικών οχημάτων, οι πωλήσεις «καθαρών» αυτοκινήτων στην Κίνα έφτασαν τις 5,67 εκατομμύρια μονάδες το 2022, επίδοση που υπερβαίνει το 50% όλων των παγκόσμιων παραδόσεων EV. Στα τέλη δε του 2023, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να αντιπροσωπεύουν περίπου το 60% των EV που θα πωληθούν παγκοσμίως φέτος, τα οποία θα ξεπεράσουν με βάση τις πλέον συντηρητικές προβλέψεις τις 14 εκατ. μονάδες.

Για το «ηλεκτρικό θαύμα» της Κίνας δεν ευθύνεται μόνο ο αγοραστικός ζήλος των κατοίκων για τα αυτοκίνητα του είδους, αλλά και η «εντός έδρας» κατασκευή τους, η οποία ανθεί στη χώρα – ήδη οι κινεζικές μάρκες αντιπροσωπεύουν περίπου το ήμισυ του συνόλου των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλούνται παγκοσμίως. Οι επαρκείς υποδομές, από τη μεριά τους, προφανώς και βοηθούν και αυτές με τη σειρά τους στη διείσδυση των EV στην εγχώρια αγορά.

*Διαβάστε περισσότερα για την απόβαση των Κινέζων κατασκευαστών στο τεύχος Οκτωβρίου του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT