Ακολουθώντας τον μετροπόντικα – Στο περιοδικό «Κ» αυτή την Κυριακή με την «Καθημερινή»

Ακολουθώντας τον μετροπόντικα – Στο περιοδικό «Κ» αυτή την Κυριακή με την «Καθημερινή»

1' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κάτω από την επιφάνεια της Γης, σε βάθος τριάντα μέτρων, βρίσκεται ένας μικρός υπόγειος κόσμος. Σε διάφορα σημεία της Αθήνας, υπάρχουν υπόγεια εργοτάξια με ανεμόσκαλες και ασανσέρ, τα οποία εξυπηρετούν την κίνηση των εργαζομένων από και προς την επιφάνεια. Εκεί βρίσκονται και οι πιο σύγχρονοι και πλήρως ηλεκτρικοί μετροπόντικες (ΤΒΜ στη γλώσσα των μηχανικών) στην Ευρώπη που σκάβουν την γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας.

Ο πρώτος από τους δύο, που ονομάζεται «Αθηνά», έχει ξεκινήσει εδώ και λίγες μέρες την εκσκαφή από το φρέαρ της Κατεχάκη. «Από τα τέλη Νοεμβρίου θα ξεκινήσει να σκάβει με κανονικό ρυθμό, περίπου δεκαπέντε μέτρα την ημέρα», εξηγεί ο Σταμάτης Νικολόπουλος, υπεύθυνος σηράγγων και ΤΒΜ στην εταιρία Άβαξ. Στην άλλη άκρη της γραμμής, στο Γαλάτσι, ολοκληρώνεται η συναρμολόγηση της «Νίκης», του έτερου ΤΒΜ που θα ξεκινήσει το έργο του από το φρέαρ της λεωφόρου Βεϊκου, με στόχο τη συνάντηση με την «Αθηνά» στο πάρκο Ναϊάδων, στον σταθμό του «Ευαγγελισμού».

Το «Κ» κατέβηκε στα υπόγεια εργοτάξια, γνώρισε τους ανθρώπους που εργάζονται για τα πρώτα βήματα της πολυαναμενόμενης γραμμής 4 του αθηναϊκού μετρό και κατέγραψε τη διαδικασία κατασκευής της που θα προσφέρει ένα, αν όχι επαρκές, σίγουρα πιο πυκνό δίκτυο διαδρομών στην πρωτεύουσα.

Διαβάστε περισσότερα στο νέο τεύχος του «Κ» που κυκλοφορεί την Κυριακή 22 Οκτωβρίου με την «Καθημερινή».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT