Είναι μονόδρομος για τις επιχειρήσεις η υιοθέτηση στρατηγικών ESG, δηλαδή για το Περιβάλλον, την Κοινωνία και την Εταιρική Διακυβέρνηση; Η απάντηση είναι καταφατική, εάν ληφθούν υπόψη τα πολυάριθμα πλεονεκτήματα που σχετίζονται με την ενδυνάμωση όχι μόνο της αξιακής βάσης των επιχειρήσεων, αλλά και των οικονομικών αποτελεσμάτων τους.
Έρευνες καταδεικνύουν ότι οι ισχυρές επιδόσεις στον τομέα του ESG αποτελούν συγκοινωνούντα δοχεία με ανθηρά οικονομικά μεγέθη. Επιχειρήσεις που διαθέτουν ολοκληρωμένη στρατηγική συμπερίληψης και υπευθυνότητας τείνουν να εξασφαλίζουν ευκολότερα χρηματοδότηση. Και διαθέτουν αποτελεσματικότερη στρατηγική διαχείρισης ρίσκου διότι είναι σε θέση να προσδιορίζουν αρτιότερα τυχόν περιβαλλοντικούς και κοινωνικούς κινδύνους.
Η στρατηγική υπευθυνότητας αποτελεί κι ένα ανεκτίμητης αξίας εργαλείο οικοδόμησης και διατήρησης της καλής φήμης. Ενα ισχυρό brand δεν είναι μόνο συνώνυμο της προσέλκυσης ταλαντούχων εργαζομένων που αναζητούν εταιρείες με υπολογίσιμο αποτύπωμα στην κοινωνία και το περιβάλλον. «Μαγνητίζει» και καταναλωτές που αναζητούν προϊόντα συνδεδεμένα με αξίες. Ποιοι θα αμφισβητούσαν ότι τα κριτήρια ESG, υπό τον όρο ότι δεν χρησιμοποιούνται για την εξυπηρέτηση αλλότριων σκοπών, είναι το τρίπτυχο της επιχειρηματικής επιτυχίας;
«Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη 2023» κυκλοφορεί την Κυριακή 12 Νοεμβρίου με την «Καθημερινή».