Αυτή την Κυριακή με την «Καθημερινή»: «Vogue», «Σελίδες Ιστορίας», «Κ»

Αυτή την Κυριακή με την «Καθημερινή»: «Vogue», «Σελίδες Ιστορίας», «Κ»

7' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η «Vogue Greece» Δεκεμβρίου εμπνέεται από τη Μαρία Κάλλας με αφορμή την συμπλήρωση των 100 χρόνων από τη γέννησή της. Ένα πλούσιο αφιερωματικό τεύχος. Μιλούν αποκλειστικά: Μόνικα Μπελούτσι, Φανί Αρντάν, Μαρίνα Αμπράμοβιτς, Tilda Swinton, Κάτια Δανδουλάκη και Μαρία Ναυπλιώτου. Μαζί ο νέος τόμος «Σελίδες Ιστορίας» με πλούσιο αφιέρωμα για τη θέση των γυναικών στην κοινωνία, μέσα από κορυφαία έργα της λογοτεχνίας. Ακόμα στις «Σελίδες Ιστορίας» τα μυστικά που κρύβουν οι αιγυπτιακές μούμιες,  οι φοιτητές απέναντι στη χούντα, ο Νέρων και η μεγάλη φωτιά στη Ρώμη, ο άνθρωπος που ταπείνωσε τον Χίτλερ, η δολοφονία του Τζον Λένον και άλλες ιστορίες που έγραψαν την Ιστορία. Και στο περιοδικό «Κ» αυτής της Κυριακής, περνάμε ένα Σαββατοκύριακο στα στέκια της φιλιππινέζικης κοινότητας της Αθήνας, εκεί όπου τα παιδιά των μεταναστών της δεκαετίας του ’90 έχουν πια ενηλικιωθεί.

Κάθε Κυριακή η «Καθημερινή» έχει κάτι για όλους!

Κυριακή 26/11: Η Vogue Greece Δεκεμβρίου αποθεώνει τη θρυλική Μαρία Κάλλας

Αυτή την Κυριακή με την «Καθημερινή»: «Vogue», «Σελίδες Ιστορίας», «Κ»-1

Μια από τις πιο εμβληματικές σοπράνο του 20ου αιώνα, η La Divina, όπως έμελλε να μείνει γνωστή στην ιστορία η Μαρία Κάλλας, άλλαξε την όπερα με την καλλιτεχνική συνεισφορά της, αποθεώθηκε όσο λίγοι καλλιτέχνες στη σκηνή και έζησε έναν κινηματογραφικό βίο. Καθώς στις 2 Δεκεμβρίου συμπληρώνονται 100 χρόνια από την γέννησή της, η Vogue Greece που κυκλοφορεί την Κυριακή 26 Νοεμβρίου με την Καθημερινή, την τιμά αφιερώνοντάς της ένα ολόκληρο τεύχος, εξερευνώντας τo iconic στυλ της και τις ερμηνείες-σταθμό, και συναντώντας τις γυναίκες που την υποδύθηκαν μετέπειτα.

Η σπουδαία performance artist Marina Abramović υπήρξε μία από αυτές στην παράσταση Οι 7 θάνατοι της Μαρίας Κάλλας, καθώς ένιωσε πως ταυτίστηκε μαζί της. «Υποδύομαι την ψυχή της, όχι τη φωνή της. Η αλήθεια είναι πως ένιωσα πιο κοντά στην Κάλλας όταν με άφησε ο δεύτερος σύζυγός μου [σ.σ. ο Paolo Canevari]. Είχα πληγωθεί τρομερά. Δεν μπορούσα να φάω ούτε να κοιμηθώ. Οι φίλοι μου αγανάκτησαν κάποια στιγμή μαζί μου, δεν άντεχαν να με ακούν άλλο. Κι εγώ η ίδια είχα αγανακτήσει με τον εαυτό μου, με τον ατελείωτο πόνο. Γι’ αυτό μπόρεσα πραγματικά να κατανοήσω το πώς άρχισε να φθίνει τόσο πολύ η Κάλλας, πώς έφτασε στην παρακμή και δεν ήθελε να ζει πια. Πέθανε επειδή δεν ήθελε πια να ζει. Εμένα πάλι με έσωσε η δουλειά μου», περιγράφει στη Vogue Greece Δεκεμβρίου.

Για την Μαρία Ναυπλιώτου το Master Class που ανέβηκε το 2018, ήταν μια ερμηνεία-ορόσημο για την διαδρομή της, όπου είχε την ευκαιρία να ανακαλύψει τις πιο κρυφές πλευρές της Μαρίας Κάλλας. «Συνάντησα ένα πρόσωπο με ραγισμένη καρδιά στην κυριολεξία, με τεράστια εσωτερική μοναξιά και σκοτάδι», εξηγεί.

Όταν ο Μιχάλης Κακογιάννης πρότεινε στην Κάτια Δανδουλάκη να ανεβάσουν το Master Class του Terrence McNally, δέχτηκε αμέσως, πριν καν διαβάσει το έργο και τελικά, τη συνεπήρε. «Η Κάλλας έμπαινε στο μεδούλι της ζωής, τη ρουφούσε, είτε αυτή ήταν η δική της ζωή είτε η τέχνη της. Η μουσική δεν έχει εθνικότητα, αυτή είναι η δύναμή της, και όταν μπορείς μέσα από αυτήν να μεταφέρεις στον κόσμο αιώνια συναισθήματα, τότε έχεις κάνει το μεγάλο καλό – ότι κανείς δεν είναι μόνος και όλοι, μεγάλοι, μικροί, ισχυροί, ανίσχυροι, είμαστε ο εαυτός μας και αυτόν πρέπει να αγαπήσουμε για να συνεχίζουμε να ζούμε», απαντά στο τεύχος Δεκεμβρίου.

Η Monica Bellucci πορεύτηκε τα τελευταία χρόνια στο «πλάι» της Μαρίας Κάλλας, μέσα από τη θεατρική παράσταση Maria Callas: Lettres & mémoires και το ομώνυμο ντοκιμαντέρ. Σε αυτό το τεύχος θυμάται την ιστορική σκηνή του Θεάτρου Ηρώδου του Αττικού όπου εμφανίστηκε τον Σεπτέμβριο του 2021 συνοδευόμενη από την Καμεράτα. «Ήταν τεράστια τιμή να παίξω εκεί, μπροστά σε ένα κοινό 4.000 ανθρώπων, με ορχήστρα υπό τον εξαιρετικό Γιώργο Πέτρου, κάτω από έναν ανοιχτό ουρανό, με το φεγγάρι να μας κοιτάει από ψηλά».

Εμφυσώντας δύο φορές ζωή σε μια θεατρική και μια κινηματογραφική Κάλλας, η Fanny Ardant ένιωσε να ζει δύο ζωές: τη δική της και της ντίβας. «Αυτό που αγαπώ στη Μαρία Κάλλας είναι ακριβώς η ολοκληρωμένη, ακέραια καλλιτέχνις, που αναζητά, προτείνει, εργάζεται, ξαναρχίζει, που βάζει τη δουλειά της πάνω από όλα, που χάνει και κερδίζει, θαρραλέα, ταπεινή και κυρίαρχη».

Η Vogue Greece Δεκεμβρίου εξερευνά επίσης το iconic στυλ της La Divina, από τα γούνινα παλτά και τα power suits μέχρι τα φλοράλ φορέματα και τα εντυπωσιακά κοσμήματα.

Η Εθνική Λυρική Σκηνή, καλλιτεχνικό λίκνο της Μαρίας Κάλλας, γιορτάζει με κάθε επισημότητα τα 100 χρόνια από τη γέννησή της και ο καλλιτεχνικός της διευθυντής, Γιώργος Κουμεντάκης, μιλάει για τον μύθο της και για τα συναισθήματά του όταν άκουσε για πρώτη φορά την ερμηνεία της.

Τέλος, Tilda Swinton και ο ιστορικός τέχνης Olivier Saillard αναμετρώνται με μια κινηματογραφική διάνοια, τον Pier Paolo Pasolini, κάνοντας πρωταγωνιστές μιας παράστασης κοστούμια από ταινίες του.

«Σελίδες Ιστορίας», οι ιστορίες που έγραψαν την Ιστορία. Κυκλοφορούν την Κυριακή 26 Νοεμβρίου με την «Καθημερινή»

Σελίδες Ιστορίας – Το 5ο τεύχος της σειράς αυτή την Κυριακή με την «Καθημερινή»

Αυτή την Κυριακή με την «Καθημερινή»: «Vogue», «Σελίδες Ιστορίας», «Κ»-2

Αυτή την Κυριακή, οι Σελίδες Ιστορίας της «Καθημερινής» επιστρέφουν με βασικό τους θέμα έναν πλούσιο φάκελο για τη θέση των γυναικών στην κοινωνία και την αποτύπωση που αυτή είχε σε κορυφαία διαχρονικά λογοτεχνικά έργα.

Με τη βοήθεια της Αγγέλας Καστρινάκη, ξεκινάμε από την Πηνελόπη, το αρχέτυπο της πιστής συζύγου (;), η οποία υμνείται, κατακρίνεται και τελικά βρίσκει τη φωνή της, και συνεχίζουμε, με τον Ευάγγελο Καραμανέ, ο οποίος εστιάζει στο δημοτικό τραγούδι, όπου η γυναίκα έχει πρωταρχικό ρόλο τόσο στους στίχους όσο και στη διατήρηση και διάδοσή του. Στη συνέχεια, κινούμενοι εκτός ελληνικών ορίων, παρουσιάζουμε τις γυναίκες στα έργα του Σαίξπηρ, που από «στρίγγλες» και «λιμνούλες στην ιδιοκτησία του συζύγου στην οποία ενδέχεται να ψαρέψει ο γείτονας» μπορεί να γίνουν δυναμικές έως βίαιες, τις σύνθετες ηρωίδες της Τζέιν Όστεν και της Σαρλότ Μπροντέ, την «αόρατη» (;) Κυρία Νταλογουέι της Βιρτζίνια Γουλφ, μέσα από κείμενα που υπογράφουν οι Ξένια Γεωργοπούλου, Αικατερίνη Κίτση-Μυτάκου και Αργυρώ Μαντόγλου. Το αφιέρωμα συμπληρώνουν κείμενα του Άθω Δημουλά για τη Μαντάμ Μποβαρί, ηρωίδα του σκανδαλώδους ομότιτλου μυθιστορήματος του Φλομπέρ, και του Νίκου Πρατσίνη, με τον οποίο, περνώντας πέρα από τα όρια των δυτικών κοινωνιών, στο Σαλβαδόρ της Μπαΐα, γνωρίζουμε τις Αφροβραζιλιάνες ηρωίδες του Ζόρζε Αμάντο.

Η κυκλοφορία του τεύχους συμπίπτει με μια σημαντική επέτειο της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας: τα πενήντα χρόνια από την εξέγερση του Πολυτεχνείου. Η μαρτυρία του Αριστοτέλη Σαρρηκώστα, του φωτορεπόρτερ που απαθανάτισε το τανκ λίγο πριν επιτεθεί εναντίον της πύλης και των φοιτητών του Πολυτεχνείου, μας μεταφέρει στις κρίσιμες εκείνες ημέρες, ενώ το ντιμπέιτ μεταξύ Ιωάννη Τζώρτζη και Κωστή Κορνέτη επιχειρεί να απαντήσει σε μερικά από τα ερωτήματα που βρίσκονται στο επίκεντρο των συζητήσεων για το Πολυτεχνείο και το κατοπινό αποτύπωμά του στον ελληνικό πολιτικό βίο.

Εκτός αυτών, το πέμπτο τεύχος των «Σελίδων Ιστορίας», αναλύει σημαντικά γεγονότα όπως το Πραξικόπημα της Μπιραρίας του 1923, την Ολυμπιάδα του 1936 και τη ρήξη μεταξύ του Τίτο και του Στάλιν. Ταυτοχρόνως, επιχειρεί να «τραβήξει την κουρτίνα» και να αποκαλύψει την αλήθεια πίσω από τον μύθο της μεγάλης πυρκαγιάς της Ρώμης το 64 μ.Χ. -επί Νέρωνα- και να ρίξει φως στις μυστηριώδεις αιγυπτιακές μούμιες, στον θάνατο του Τζον Λένον και στο παρασκήνιο και τις επιπτώσεις της Συνθήκης των Βερσαλλιών (1919). Μας ξεναγεί στο Μουσείο Προσφυγικού Ελληνισμού της Ιεράς Μητροπόλεως Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως και μας γνωρίζει τον ίσως άγνωστο σε πολλούς Κωνσταντίνο Μάνο και τη μυθιστορηματική ζωή του. Τέλος, μέσα από τις μόνιμες στήλες του, παρουσιάζει ενδιαφέροντα ιστορικά στιγμιότυπα του Νοεμβρίου και του Δεκεμβρίου και προτείνει διάφορα βιβλία για όσους ψάχνουν το επόμενο ιστορικό ανάγνωσμά τους.

Σελίδες Ιστορίας. Το πέμπτο τεύχος της σειράς κυκλοφορεί την Κυριακή 26 Νοεμβρίου με την «Καθημερινή»

Από τις Φιλιππίνες στους Αμπελοκήπους: η νέα γενιά – Στο περιοδικό «Κ» αυτή την Κυριακή με την «Καθημερινή»

Αυτή την Κυριακή με την «Καθημερινή»: «Vogue», «Σελίδες Ιστορίας», «Κ»-3

Ένα Σαββατοκύριακο στα στέκια της φιλιππινέζικης κοινότητας της Αθήνας, εκεί όπου τα παιδιά των μεταναστών της δεκαετίας του ’90 έχουν πια ενηλικιωθεί και αναζητούν την ταυτότητά τους ζώντας ανάμεσα σε δύο κουλτούρες. 

Ο βραβευμένος Ιρλανδός συγγραφέας Κόλουμ Μακ Καν μάς μιλάει για το τρομερά επίκαιρο μυθιστόρημά του γύρω από την αληθινή ιστορία δύο ανδρών που έχασαν τις κόρες τους στην ισραηλινο-παλαιστινιακή διαμάχη, αλλά, αντί να επιλέξουν το μίσος, διάλεξαν τον δρόμο της ειρήνης.

Ρεπορτάζ στην πόλη: Σε κάθε τετράγωνο υπάρχει πια και ένα κομμωτήριο σκύλων. Πώς εξηγείται αυτή η μόδα; Και γιατί όλο και περισσότεροι άνθρωποι αλλάζουν την καριέρα τους και γίνονται dog groomers;

Νίκολας Κέιτζ: Μια εξομολογητική συνέντευξη ενός αντιστάρ «γαλαζοαίματου» του Χόλιγουντ, ο οποίος δυσκολεύεται ακόμα να διαχειριστεί τη φήμη του, απέχει από τα σόσιαλ μίντια και προσπαθεί να βρει τον εαυτό του στο ανεξάρτητο σινεμά. Η νέα του ταινία, Ονειρικό σενάριο, μοιάζει να δίνει απαντήσεις σε όλα. 

Ο σκηνοθέτης Βασίλης Μαυρογεωργίου και η ηθοποιός Αριάδνη Καβαλιέρου μιλούν για τη νέα τους παράσταση, λένε ιστορίες για παλιά κόμικς, σχολιάζουν τις αλλαγές που έφερε το MeToo και αναρωτιούνται πόσες παραστάσεις χωράει η θεατρική Αθήνα.

Ανακαλύπτοντας την αρχαία οδό Λιθαγωγίας: Από το Σπήλαιο Νταβέλη στην Πεντέλη ιχνηλατήσαμε τη διαδρομή των μαρμάρων που μεταφέρονταν στο κέντρο της Αθήνας για την ανέγερση του Παρθενώνα.

Μη χάσετε το νέο τεύχος του «Κ» που κυκλοφορεί την Κυριακή 26 Νοεμβρίου με την «Καθημερινή».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT