Συγκρίνουμε δύο ηλεκτρικά υψηλών επιδόσεων από την Κίνα, σήμερα με την «Καθημερινή της Κυριακής»

Συγκρίνουμε δύο ηλεκτρικά υψηλών επιδόσεων από την Κίνα, σήμερα με την «Καθημερινή της Κυριακής»

2' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δύο κορυφαίες προτάσεις από την Κίνα διασταυρώνουν τα ξίφη τους, διεκδικώντας μερίδιο σε μια ιδιαίτερα απαιτητική κατηγορία, αυτή των μεσαίων ηλεκτρικών υψηλών επιδόσεων. Εν προκειμένω έχουμε να κάνουμε με δύο ηλεκτρικά μοντέλα της Nio και της BYD, τα ET5 Touring και Seal, που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε πριν από λίγο καιρό στην προκριματική διαδικασία για το Αυτοκίνητο της Χρονιάς, στο Τάνις της Δανίας.

Η συγκεκριμένη δοκιμή αποκτά ιδιαίτερη αξία, με δεδομένο το γεγονός ότι το BYD Seal κατάφερε να μπει στους 7 φιναλίστ του COTY, κάτι που για πρώτη φορά συμβαίνει για αυτοκίνητο προερχόμενο από την Κίνα.

Τη Nio την πρωτογνωρίσαμε στην αντίστοιχη περυσινή διοργάνωση μέσα από το ES8, το μεγάλο ηλεκτρικό SUV της. «Η εταιρεία που θέλει να γίνει Tesla στη θέση της Tesla», σχολιάζαμε στην αντίστοιχη δοκιμή για τη νεοφυή κινεζική φίρμα, η οποία ιδρύθηκε το 2016. Εξαιρετικές δεν ήταν μόνο οι εντυπώσεις που μας άφησε το αυτοκίνητο, αλλά και η δυνατότητα αλλαγής της μπαταρίας με μία φορτισμένη, σε χρόνο μικρότερο των 5 λεπτών, στους αντίστοιχους σταθμούς της εταιρείας. Από την άλλη, η BYD είναι ένας κολοσσός που απασχολεί 600.000 εργαζομένους και παράγει από αυτοκίνητα, λεωφορεία και τρένα, μέχρι ηλιακά πάνελ και μπαταρίες.

Εν προκειμένω αντιπαρατάξαμε δύο αυτοκίνητα με πολύ κοντινή φιλοσοφία και προδιαγραφές. Το μήκος τους αγγίζει τα 4,8 μ. – κάπου 10 εκ. μακρύτερο του Tesla Model 3, αλλά πολύ κοντά στις διαστάσεις της BMW i4. Με ισχύ 530 ίππους από δύο ηλεκτρικά μοτέρ για το BYD Seal και 490 PS για το επίσης τετρακίνητο Nio ET5, η στόχευση είναι προφανής, καθώς αμφότερα απευθύνονται στο κοινό του Tesla Model 3 Performance (534 PS η ανεπίσημη τιμή της ισχύος του) αλλά και του BMW i4 M50 των 544 ίππων.

Το ET5 δημιουργήθηκε ειδικά για την Ευρώπη και διατίθεται ως 4θυρο, αλλά και με στέισον αμάξωμα, όπως η Touring έκδοση που οδηγήσαμε. Σχεδιαστικά παραπέμπει στο μεγαλύτερο ΕΤ7, που πήρε μεγάλη δημοσιότητα για την ηλεκτρική του αυτονομία των 1.000 χλμ. Με καθαρές γραμμές, πιο αιχμηρό όμως από το Model 3, επίσης άνευ κάποιας χαρακτηριστικής μάσκας, είναι καλαίσθητο, εντούτοις κάνει πολλούς να αναρωτιούνται με ποιο τρόπο η νέα γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα θα καταφέρει να επιτύχει τη ζητούμενη αναγνωρισιμότητα.

Από την άλλη, το BYD Seal διαθέτει ένα πιο μυώδες αμάξωμα και συνολικά ένα πιο ενδιαφέρον ντιζάιν, κάτι καθόλου τυχαίο, καθώς ο επικεφαλής σχεδιασμού της εταιρείας, Wolfgang Egger, έχει προηγουμένως περάσει από τις αντίστοιχες θέσεις των Alfa Romeo, Seat, Audi και Lamborghini.

*Διαβάστε περισσότερα για τα δύο κινεζικά ηλεκτρικά στο τεύχος Ιανουαρίου του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT